ik ben voor 75% aandeelhouder via een holding van een werkmaatschappij. De overige 25% zijn van mijn compagnon die deze ook heeft via zijn holding. We hebben beide een management fee overeenkomst tussen de beide holdingen en de werkmaatschappij. Tevens staan we beide genoemd in de statuten alszijnde directeur en daarbij kunnen de statuten alleen worden gewijzigd met instemming van beide aandeelhouders.
In verloop van tijd is de houding van mijn compagnon negatief aan het veranderen tov de werkmaatschappij. Ik hoop het niet maar er kan een moment komen dat ik hem zou moeten ontslaan.
Kan dat zomaar?
Zo ja, dan neem ik aan dat de werkmaatschappij geen management fee meer hoeft uit te keren?
Zo ja, ook als ik zelf de statuten niet kan wijzigen zonder zijn stem?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
deondernemer123
deondernemer123
Beste,
ik ben voor 75% aandeelhouder via een holding van een werkmaatschappij. De overige 25% zijn van mijn compagnon die deze ook heeft via zijn holding. We hebben beide een management fee overeenkomst tussen de beide holdingen en de werkmaatschappij. Tevens staan we beide genoemd in de statuten alszijnde directeur en daarbij kunnen de statuten alleen worden gewijzigd met instemming van beide aandeelhouders.
In verloop van tijd is de houding van mijn compagnon negatief aan het veranderen tov de werkmaatschappij. Ik hoop het niet maar er kan een moment komen dat ik hem zou moeten ontslaan.
Kan dat zomaar?
Zo ja, dan neem ik aan dat de werkmaatschappij geen management fee meer hoeft uit te keren?
Zo ja, ook als ik zelf de statuten niet kan wijzigen zonder zijn stem?
Zo ja, wat voor macht heeft hij dan nog?
Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38999-da-met-management-contract-mogelijk-ontslag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag