cosmetics Geplaatst: 6 december 2012 cosmetics 1 0 Geplaatst: 6 december 2012 Wie weet een bedrijf die de veiligheidsverklaring af kan geven en evntueel wat de kosten hiervoor kunnen zijn. Link naar reactie
0 Logic4l Geplaatst: 6 december 2012 Logic4l 929 20 Geplaatst: 6 december 2012 Het VWA gaat over de controle van dit soort producten. Daarnaast zou ik eens contact opnemen of op de site kijken van het NCV volgens mij kan je daar heel wat informatie vinden wat de regels cq eisen zijn rondom product veiligheid etc Maarten Versluis Logic4l B.V. Logic4l Transport Solutions http://www.logic4l.com Link naar reactie
0 Christine Geplaatst: 7 december 2012 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 7 december 2012 Het VWA Het is DE VWA, niet het VWA. De VWA geeft geen veiligheidsverklaringen af. De VWA komt alleen controleren of je producten veilig zijn, en je krijgt een boete als dat niet zo is. Ze geven geen advies, en zeker geen verklaringen. Tegenwoordig werken ze meer preventief dan vroeger, ze komen nu kijken of je procedures kloppen, zodat je product ook goed wordt. Ze komen steeds minder monsters nemen, al bezoeken ze nog wel veel bedrijven. christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
0 Logic4l Geplaatst: 7 december 2012 Logic4l 929 20 Geplaatst: 7 december 2012 Heb het idee dat jij het woord controle op een andere manier interpreteert dan ik? Met controle bedoel ik namelijk dat de VWA de overheids instantie is die gaat over de controle en aansluitend handhaving op veiligheid van dit soort producten. Hier verwees de link ook direct naar?? Maarten Versluis Logic4l B.V. Logic4l Transport Solutions http://www.logic4l.com Link naar reactie
0 Hans v N Geplaatst: 7 december 2012 Hans v N 3,2k 361 Geplaatst: 7 december 2012 Er zijn via de NCV inderdaad bedrijven op te vragen die een veiligheidsverklaring kunnen opstellen. Je zal eerst moeten beginnen met de veiligheidsbladen van de ingrediënten op te vragen. Tenminste, als je over informatie beschikt over de receptuur. De beoordelaar zal ook willen weten hoe het product wordt toegepast (stay-on / rinse off). De beoordelaar zal ook aangeven of en welke waarschuwingen er op de verpakking moeten. Vooral belangrijk ivm mogelijke allergieën. Lees ook zeker de informatie op de site van de NCV Deze kan ik aanbevelen. (ex collega) Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Link naar reactie
0 Christine Geplaatst: 8 december 2012 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 8 december 2012 Heb het idee dat jij het woord controle op een andere manier interpreteert dan ik? De vraag was "wie geeft verklaringen af" en jij antwoordde "VWA". Daar reageerde ik op. De VWA controleert en handhaaft, zoals je zegt. christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
0 Norbert Bakker Geplaatst: 8 december 2012 Norbert Bakker Moderator 18,1k 35 2015 Geplaatst: 8 december 2012 Heb het idee dat jij het woord controle op een andere manier interpreteert dan ik? Denk ik niet. Gekscberend: iemand stelt de vraag bij welke instantie hij/zij moet zijn voor afgifte van een rijbewijs, en jij antwoordt dan dat de politie de instantie is die de rijbewijzen controleert en handhaaft. inhoudelijk helemaal correct, maar niet het antwoord op de vraag! :) Edit: X10 was zelf iets sneller... Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offertes? → Contact Link naar reactie
0 Christine Geplaatst: 8 december 2012 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 8 december 2012 De VWA geeft geen advies, maar ze kunnen je wel helpen door je te vertellen aan welke eisen en regels je producten moeten voldoen. Ik zou ze gewoon ff bellen. Er wordt trouwens wel sterk bezuinigd op de VWA, daar zou de politiek eigenlijk 's iets aan moeten doen. christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
cosmetics
cosmetics
Wie weet een bedrijf die de veiligheidsverklaring af kan geven en evntueel wat de kosten hiervoor kunnen zijn.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag