• 0

Wie geeft veiligheidsverklaring voor cosmeticaproducten af

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Het VWA

 

Het is DE VWA, niet het VWA.

 

De VWA geeft geen veiligheidsverklaringen af. De VWA komt alleen controleren of je producten veilig zijn, en je krijgt een boete als dat niet zo is. Ze geven geen advies, en zeker geen verklaringen. Tegenwoordig werken ze meer preventief dan vroeger, ze komen nu kijken of je procedures kloppen, zodat je product ook goed wordt. Ze komen steeds minder monsters nemen, al bezoeken ze nog wel veel bedrijven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn via de NCV inderdaad bedrijven op te vragen die een veiligheidsverklaring kunnen opstellen.

 

Je zal eerst moeten beginnen met de veiligheidsbladen van de ingrediënten op te vragen. Tenminste, als je over informatie beschikt over de receptuur. De beoordelaar zal ook willen weten hoe het product wordt toegepast (stay-on / rinse off).

De beoordelaar zal ook aangeven of en welke waarschuwingen er op de verpakking moeten. Vooral belangrijk ivm mogelijke allergieën.

Lees ook zeker de informatie op de site van de NCV

 

Deze kan ik aanbevelen. (ex collega)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Heb het idee dat jij het woord controle op een andere manier interpreteert dan ik?

Denk ik niet. Gekscberend: iemand stelt de vraag bij welke instantie hij/zij moet zijn voor afgifte van een rijbewijs, en jij antwoordt dan dat de politie de instantie is die de rijbewijzen controleert en handhaaft. inhoudelijk helemaal correct, maar niet het antwoord op de vraag! :)

 

Edit: X10 was zelf iets sneller...

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.