2013 staat voor de deur, de verwachting is dat het een moeilijk jaar gaat worden.
Alvorens klanten een beslissing nemen, worden er meer offertes aangevraagd, het besef dat bij het leveren van een dienst en/of materialen een x-hoeveelheid geld gebaat is, dat besef is er vaak niet meer, de volgende offerte is beduidend lager geprijsd en zo gaat het door.
Zijn er zinvolle tips hoe hiermee om te gaan, ruime marges kun je niet meer schrijven (het verschil tussen winst en verlies komt dichter bij elkaar te liggen), je weet niet altijd vooraf wat voor een klant bepalend is, (kwaliteit versus geld), klanten beseffen niet dat je voor het maken van een offerte tijd en geld investeert.
Ik zoek eigenlijk tips voor het volgende:
Hoe kun je duidelijk maken dat klanten voor de laagste prijs beter iemand anders kunnen zoeken, ik ben zeker niet de duurste, maar de markt is gek op het moment, en dan krijg je de spreekwoordelijke kat in het nauw.
Hoe zorg je ervoor dat toekomstige klanten verder kijken dan alleen een prijs onderaan een streep.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RiVe
RiVe
Beste lezers,
2013 staat voor de deur, de verwachting is dat het een moeilijk jaar gaat worden.
Alvorens klanten een beslissing nemen, worden er meer offertes aangevraagd, het besef dat bij het leveren van een dienst en/of materialen een x-hoeveelheid geld gebaat is, dat besef is er vaak niet meer, de volgende offerte is beduidend lager geprijsd en zo gaat het door.
Zijn er zinvolle tips hoe hiermee om te gaan, ruime marges kun je niet meer schrijven (het verschil tussen winst en verlies komt dichter bij elkaar te liggen), je weet niet altijd vooraf wat voor een klant bepalend is, (kwaliteit versus geld), klanten beseffen niet dat je voor het maken van een offerte tijd en geld investeert.
Ik zoek eigenlijk tips voor het volgende:
Hoe kun je duidelijk maken dat klanten voor de laagste prijs beter iemand anders kunnen zoeken, ik ben zeker niet de duurste, maar de markt is gek op het moment, en dan krijg je de spreekwoordelijke kat in het nauw.
Hoe zorg je ervoor dat toekomstige klanten verder kijken dan alleen een prijs onderaan een streep.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39404-hoe-om-te-gaan-met-deflatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag