• 0

Een weblog om je bedrijf te promoten

Ik ben bezig met het opzetten van een weblog welke zich volledig focussed op de "direct connectie" markt (herkennen van barcodes met camphones, etc.). Ik denk dat het een goede tool kan zijn om onze kennis en visie op de markt kenbaar te maken. Aan de andere kant zou het onze concurrenten met allemaal info kunnen verschaffen.

 

Wat vinden jullie, wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad!

 

Als je een Blog begint, zorg er dan voor dat je zelf goed kan schrijven. Lukt dat niet, zoek dan goede moderaters.

Het hebben van een goedlopende blog heeft wel een hoop voordelen.

1. Bezoekers die met het onderwerp bezig zijn.

2. Linkjes naar jouw site en naar overige belangrijke sites.

3. Inzicht in de denkwijze van de doelgroep. (werkt alleen bij een goedlopende blog natuurlijk!)

 

Iemand anders nog meer voordelen?

Knowledge is King!

Link naar reactie
  • 0

Toch kan je overwegen om de energie die je in een weblog stopt in geld verdienen te stoppen ;)

 

Als je geen klanten (direct of indirect) uit een weblog haalt en je stopt er wel uren in, dan kan je je als ondernemer afvragen waar je mee bezig bent. :o Of je moet natuurlijk gewoon een weblog willen hebben.

 

'Bezint eer gij begint'. Een weblog kost veel tijd, de kans op klanten is ook relatief gering. Daarom denk ik dat het een omweg is om zo met je prospects/klanten communiceren. Het is veel zinvoller je communicatie rechstreeks naar prospects en klanten te sturen en volledig op hen af te stemmen.

 

Bijvoorbeeld: een actie waarbij je de shotcode introduceert en laat gebruiken versturen aan prospects. Hiermee laat je zien wat het product kan en het heeft attentiewaarde, door selectie van prospect is er een kans dat je er business aan over houdt.

 

In een andere thread zijn volgens mij legio voorbeelden voorbij gekomen.

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel dat je via een weblog méér mensen dan alleen prospects/klanten benadert. Nieuwe medewerkers, samenwerkingspartners, journalisten, allemaal mensen die je via een (goed) weblog ook kunt bereiken. Dat is ook heel wat waard.

 

Dit is ook een van de redenen dat wij binnenkort ook met een weblog gaan starten. Ik verwacht er zeker niet direct door te verkopen, maar zie het meer als een marketing kanaal.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Dit is ook een van de redenen dat wij binnenkort ook met een weblog gaan starten. Ik verwacht er zeker niet direct door te verkopen, maar zie het meer als een marketing kanaal.

 

@Ronald Kleverlaan:

Een weblog is geen marketing op zich het is een vorm van communicatie. Wat is het marketing doel van de weblog, het communicatie middel?

 

Bedenk wel dat je via een weblog méér mensen dan alleen prospects/klanten benadert. Nieuwe medewerkers, samenwerkingspartners, journalisten, allemaal mensen die je via een (goed) weblog ook kunt bereiken. Dat is ook heel wat waard.

 

@Jeroen Bakker

Ik benader ook medewerkers, samenwerkingspartners en journalisten zonder dat ik een weblog heb. Dat is puur een kwestie van communicatieplanning. Een weblog zou daar ook een middel in kunnen zijn, net zoals collumns in een dagblad of een al dan niet digitale nieuwsbrief.

 

Een weblog kost een veelvoud van de tijd die je in andere media stopt, want je verwacht een regelmatige verversing van hoogstaande kwalitatieve artikelen. Daarnaast moet ik als lezer er aan denken om weer eens op het weblog te kijken, alsof ik daar altijd aan denk en zoveel tijd voor heb.

 

Waarom tijd besteden aan een weblog waar niemand klanten uit denkt te halen ipv marketing met als doel verkoopresultaten?

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 1

Waarom tijd besteden aan een weblog waar niemand klanten uit denkt te halen ipv marketing met als doel verkoopresultaten?

 

Juíst om die reden. Pay it forward!

 

Een weblog is vele male oprechter dan een persbericht of een verkoopgesprek. Het stelt je in staat om echt een customer-centered-organization te worden en de waardering die je daarvoor zal krijgen, heeft een stevigere basis dan het marketen via de meeste andere kanalen.

 

Het is imho dan ook vooral iets waarop je voor de lange termijn moet inzetten. De opbrengsten ervan zijn na die investering wel vele malen echter en dus veel moeilijker af te breken...

 

Edit: daar komt nog een reden bij, ik vind het toevallig gewoon leuk om te schrijven, dat is ook een gedeelte van mijn werk. Een blog stelt me in staat om dat eenvoudig te delen, en dat lijkt me altijd beter dan dat ik mijn gedachten voor mezelf houd: dan weet ik zeker dat er niets mee gebeurt :)

Link naar reactie
  • 0

Voor mij persoonlijk zijn webloggers vrouwtjes en mannetjes die op het net iets durven wat ze in RL niet kwijt kunnen..

Een deel daarvan zijn dan nog Egotrippers... ::)

 

Zakelijke weblogs komen bij mij "goedkoop" over...

Ik weet het... ben onderhand een ondernemer van het "oude" ...

maar blijf toch liever mn tijd steken in RL "ouderwets" netwerken.... :)

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

@Jeroen..

Ik zie HL als en bruin cafe... prima om even binnen te lopen.. soms is het saai.. soms goed gesprek .. soms neem je er wat van mee... ;)

 

@Amazingminds..

Je noemt er nu een paar die volgens jou écht goed zijn. en ik geloof je.. maar wáár vind ik juist DIE goeie weblogs tussen de miljoenen die er zijn ?

 

HL heeft ergens een item met goeie links... als er een item komt met interresante weblogs én ik zou de tijd nemen om erin te duiken verander ik misschien nog wel van gedachte ;)

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

HL heeft ergens een item met goeie links... als er een item komt met interresante weblogs én ik zou de tijd nemen om erin te duiken verander ik misschien nog wel van gedachte ;)

 

Ik denk dat je niet bekend bent met RSS, en daarnaast met het principe van blogrolls? RSS is dé manier om eenvoudig van een groot aantal weblogs op de hoogte te blijven, en via de blogroll kun je zien welke weblogs webloggers die jou interesseren lezen. Hiermee bouw je snel je weblognetwerk op met voor jou interessante weblogs.

Link naar reactie
  • 0

klopt Jeroen.. ik doe mijn ding.. computers zijn een noodzakelijk kwaad en RSS en biogrolls van horen zeggen maar nooit ingedoken als digibeet.

 

Je mag er hier op HL vanuit gaan dat er niet alleen ITers zitten..

 

maarrr... ik krijg nu wel een licht vermoeden waar "mn mensen" die stroom gegevens vandaan slepen..

 

Maar goed.. zoals ik al zei.. ieder z'n ding.. :)

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

klopt Jeroen.. ik doe mijn ding.. comtuters zijn een noodzakelijk kwaad en RSS en biogrolls van horen zeggen maar nooit ingedoken als digibeet.

 

Geen probleem, ook op dat gebied kunnen we hier op Higherlevel.nl kennis uitwisselen. Een goede start is het artikel van HL-lid Sanne hierover. Download een reader of zoek een web-based versie, voeg interessante feeds toe, en je mist niets. Ideaal voor iedereen die achter een PC zit en graag op de hoogte blijft.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu zelf voorzichtig begonnen voor het bedrijf waar ik voor werk. Heb daarvoor o.a. een studie van een aantal ervaren Bloggers gelezen en www.Marketingfacts.nl uitgehold. Nu weet ik iets beter waar ik aan begin.

 

Een goede tip : behandel Blog net als elk ander instrument. Dus : focus, waar ga je het wel/niet over hebben en bepaal voor jezelf doelen.

Neem een doelgroep in je hoofd en probeer naar hen toe te schrijven.

 

Bij mij gaat het veelal om verzekeren. Dat is aardig, maar toch iets te boring voor het krijgen van RSS-abonnementen van anderen, dus ik schrijf meer over de positionering van mijn werkgever en over mijn werkgever zelf. Daar kan ik wel wat eieren mee kwijt.

 

Maar ik realiseer mij : dit gaat zeker tijd kosten !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.