Ik wil graag Nagelproducten importeren die in Nederland ook verkrijgbaar zijn, maar gezien de prijs wat je in Nederland moet betalen is absurd.
Nou kreeg ik de volgende mail van de distributeur Zie hieronder:
Beste heer/mevrouw,
Wij zijn de officiële **** importeur voor Nederland en hebben onderstaand bericht van u ontvangen.
Voor Nederland zijn de salon prijzen voor de **** producten vastgesteld en deze kunnen niet aangepast worden.
Je hebt je al op onze website www.****-nederland.com ingeschreven met een wachtwoord om deze prijzen te kunnen zien.
Wij verwelkomen u graag als klant van **** Nederland. Als officiële importeur hebben we een structuur met distributeurs en salons zodat deze allemaal onder dezelfde voorwaarden werken. Hierdoor kan een iedereen op een eerlijke manier zaken doen zonder dat collega's producten goedkoper aanbieden. Door dit systeem wordt een ieder die met **** werkt beschermt en door ons ondersteunt in geval op gelijke wijze.
Wat zijn de consequenties als u zelf een import aangaat en deze producten wil verkopen in uw salon of via internet.?
Het is niet toegestaan om deze producten zelf te importeren en deze buiten ons door te verkopen aan consumenten met het gebruik van ons beeldmerk(en), merk of onze product foto's. Het is strafbaar als u niet onze toestemming hiervoor heeft.
Een Amerikaanse distributeur zal u waarschijnlijk de producten willen leveren en zeggen dat het absoluut geen probleem is, maar wij informeren u nu over de volgende consequenties.:
Wij contacteren in dit soort zaken altijd de Nederlandse douane dat er mogelijk een grijze import **** producten gaat plaatsvinden,
Uw bedrijfsgegevens worden door ons vastgelegd en doorgegeven.
U bent verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle kosten die wij moeten maken voor het corrigeren van enige illegale verkoop van onze producten. Tevens bent u aansprakelijk voor gederfde inkomsten.
Bij een eerste indicatie van bovengenoemde verkoop komt onze juridische afdeling onmiddellijk in actie.
Wij zijn inmiddels ook door onze Belgische collega's geïnformeerd dat u poogt deze artikelen daar ook goedkoper aan te kopen.
Als u geïnteresseerd bent in de verkoop van **** producten in uw salon dan vernemen we dat graag van u.
Wat klopt hiervan??
Ik wil deze nagelprodukten gebruiken voor de klant en niet als doorverkoop.
Mag dat??
en klopt het dat ik alleen met het merk mag werken als zij daarvoor toestemming geven.
met vriendelijke groet,
Tzibo ??? ??? ???
Mod edit: , merknaam verwijderd, quotes hersteld & "> "-tekens en spaties verwijderd
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ztibo
ztibo
Beste forum lezers,
WIE o Wie kan mij hier over iets meer vertellen
Ik wil graag Nagelproducten importeren die in Nederland ook verkrijgbaar zijn, maar gezien de prijs wat je in Nederland moet betalen is absurd.
Nou kreeg ik de volgende mail van de distributeur Zie hieronder:
Wat klopt hiervan??
Ik wil deze nagelprodukten gebruiken voor de klant en niet als doorverkoop.
Mag dat??
en klopt het dat ik alleen met het merk mag werken als zij daarvoor toestemming geven.
met vriendelijke groet,
Tzibo ??? ??? ???
Mod edit: , merknaam verwijderd, quotes hersteld & "> "-tekens en spaties verwijderd
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40203-producten-buiten-eu-invoeren-voor-zakelijk-gebruik/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag