• 0

producten buiten EU invoeren voor zakelijk gebruik

Beste forum lezers,

 

WIE o Wie kan mij hier over iets meer vertellen

 

Ik wil graag Nagelproducten importeren die in Nederland ook verkrijgbaar zijn, maar gezien de prijs wat je in Nederland moet betalen is absurd.

 

Nou kreeg ik de volgende mail van de distributeur Zie hieronder:

 

Beste heer/mevrouw,

 

Wij zijn de officiële **** importeur voor Nederland en hebben onderstaand bericht van u ontvangen.

Voor Nederland zijn de salon prijzen voor de **** producten vastgesteld en deze kunnen niet aangepast worden.

Je hebt je al op onze website www.****-nederland.com ingeschreven met een wachtwoord om deze prijzen te kunnen zien.

Wij verwelkomen u graag als klant van **** Nederland. Als officiële importeur hebben we een structuur met distributeurs en salons zodat deze allemaal onder dezelfde voorwaarden werken. Hierdoor kan een iedereen op een eerlijke manier zaken doen zonder dat collega's producten goedkoper aanbieden. Door dit systeem wordt een ieder die met **** werkt beschermt en door ons ondersteunt in geval op gelijke wijze.

 

Wat zijn de consequenties als u zelf een import aangaat en deze producten wil verkopen in uw salon of via internet.?

Het is niet toegestaan om deze producten zelf te importeren en deze buiten ons door te verkopen aan consumenten met het gebruik van ons beeldmerk(en), merk of onze product foto's. Het is strafbaar als u niet onze toestemming hiervoor heeft.

Een Amerikaanse distributeur zal u waarschijnlijk de producten willen leveren en zeggen dat het absoluut geen probleem is, maar wij informeren u nu over de volgende consequenties.:

 

Wij contacteren in dit soort zaken altijd de Nederlandse douane dat er mogelijk een grijze import **** producten gaat plaatsvinden,

 

Uw bedrijfsgegevens worden door ons vastgelegd en doorgegeven.

 

U bent verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle kosten die wij moeten maken voor het corrigeren van enige illegale verkoop van onze producten. Tevens bent u aansprakelijk voor gederfde inkomsten.

 

Bij een eerste indicatie van bovengenoemde verkoop komt onze juridische afdeling onmiddellijk in actie.

 

Wij zijn inmiddels ook door onze Belgische collega's geïnformeerd dat u poogt deze artikelen daar ook goedkoper aan te kopen.

 

Als u geïnteresseerd bent in de verkoop van **** producten in uw salon dan vernemen we dat graag van u.

Wat klopt hiervan??

Ik wil deze nagelprodukten gebruiken voor de klant en niet als doorverkoop.

 

Mag dat??

 

en klopt het dat ik alleen met het merk mag werken als zij daarvoor toestemming geven.

 

met vriendelijke groet,

Tzibo ??? ??? ???

 

 

Mod edit: , merknaam verwijderd, quotes hersteld & "> "-tekens en spaties verwijderd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag, Allereerst zou ik je willen adviseren de betreffende bedrijfsnaam niet met naam te vermelden!

Verder hebben zij inderdaad gelijk. Als zij de merkenrecht houder zijn voor de EU dan mag jij inderdaad niet zonder hun toestemming deze goederen importeren en commercieel uitbuiten. Dat je het alleen in je studio gebruikt maakt m.i geen verschil. Het blijven namelijk producten die zonder toestemming van de merkenrecht houder zijn geïmporteerd.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
Verder hebben zij inderdaad gelijk. Als zij de merkenrecht houder zijn voor de EU dan mag jij inderdaad niet zonder hun toestemming deze goederen importeren en commercieel uitbuiten. Dat je het alleen in je studio gebruikt maakt m.i geen verschil. Het blijven namelijk producten die zonder toestemming van de merkenrecht houder zijn geïmporteerd.

 

Hmm, enige kanttekening is dat die parallel-import bepalingen alleen gelden voor import van buiten de EU of EER. Goederen halen in België die daar op legale wijze zijn geïmporteerd mag dus, daarvoor geldt vrij verkeer van goederen, of de fabrikant dat nou leuk vindt of niet. Import vanuit bijvoorbeeld Zwitserland mag daarentegen (nog) niet, omdat Zwitserland nog geen EER lid is.

 

Verder ben ik niet zo'n fan van fabrikanten die op deze wijze zo dwingend een prijs opleggen.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor de snelle reactie en voor de tip ik zal in het vervolg geen bedrijfsnamen meer vermelden.

 

ik heb nog een paar vraagjes

 

Hoe kan ik weten of zij merkrecht houder zijn voor de EU kan ik dat ergens na trekken?

 

wat ik ook niet begrijp is dat de producten gewoon in de winkel voor de consument verkrijgbaar zijn.

dus als ik deze koop in de winkel en dan voor een behandeling toepast op de klant mag dat??

Of moet ik als nog toestemming vragen om met hun producten te mogen werken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.