Ik werk momenteel in loondienst. Ik loop al jaren met het idee rond om een eigen onderneming te starten. Ik ben een paar maanden gelden iemand tegengekomen die met mij een samenwerkingsverband wil aangaan. Hij heeft al een tijdje een goedlopende eenmanszaak en is op zoek naar een compagnon. Dit is voor mij een geweldige uitdaging maar aan de andere kant ook een risico. Ik ken deze persoon verder niet.
We zijn van plan om een B.V. op te richten. Hij is dan voor 75% aandeelhouder en ik voor 25%.
De winst willen wij verdelen en als ik genoeg geld bij elkaar heb willen we over een aantal jaren de aandelen 50-50 verdelen.
Is het verstandig om met iemand in zee te gaan die je niet kent???
Waar zou ik allemaal aan moeten denken en rekening mee moeten houden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kock
Kock
Ik werk momenteel in loondienst. Ik loop al jaren met het idee rond om een eigen onderneming te starten. Ik ben een paar maanden gelden iemand tegengekomen die met mij een samenwerkingsverband wil aangaan. Hij heeft al een tijdje een goedlopende eenmanszaak en is op zoek naar een compagnon. Dit is voor mij een geweldige uitdaging maar aan de andere kant ook een risico. Ik ken deze persoon verder niet.
We zijn van plan om een B.V. op te richten. Hij is dan voor 75% aandeelhouder en ik voor 25%.
De winst willen wij verdelen en als ik genoeg geld bij elkaar heb willen we over een aantal jaren de aandelen 50-50 verdelen.
Is het verstandig om met iemand in zee te gaan die je niet kent???
Waar zou ik allemaal aan moeten denken en rekening mee moeten houden?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40941-een-samenwerkingsverband-met-iemand-aangaan-die-je-niet-kent/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag