• 0

Een blik op mijn website vanuit een andere hoek [ozon voor waterbehandeling]

Omschrijving van je concept:

Het uiteindelijke doel is een totaalleverancier van alles gerelateerd aan ozon voor waterbehandeling. Een deel van de producten wordt ingekocht bij diverse leveranciers en een ander deel wordt zelf ontwikkeld en gefabrikeerd. Het is de bedoeling om steeds meer zelf te ontwikkelen en te bouwen zodat ik ook eenvoudiger aanpassing naar wens van de klant kan doorvoeren.

 

Ik werk voor de particuliere markt met dealers en lever hier zelf ook nog aan. Ik wil me terugtrekken uit de particuliere* markt en meer richten op de zakelijke markt.

 

*Dit is een beetje het kip/ei verhaal. Op dit moment merk ik dat ik in verhouding tot de dealers redelijk veel zelf afzet in de particuliere markt. Ik wil echter meer dealers aan trekken maar die kunnen het (terecht) niet waarderen dat ik in dezelfde vijver vis. Nu bied ik ze wel de regeling aan dat als ik via mijn webshop een bestelling in de regio van de dealer krijg dat de dealer gewoon zijn marge krijgt. Tips over hoe dit in te richten zijn ook zeer welkom.

 

De website is te vinden op: www.purusaqua.nl

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is nu in deze vorm ongeveer 2 jaar online. De laatste maanden heb ik erg veel tijd besteed aan het plaatsen van informatieve pagina's en SEO. Daarnaast heb ik naar diverse interessante "potentiële klanten" brieven gestuurd, hier is niet zoveel respons op gekomen ( ik schat zo'n 3~5%).

Mijn eigen merk staat als zeer goed bekend in de markt, en ook bij de huidige gebruikers.

 

De website is opgemaakt in Magento, achteraf had ik vermoedelijk beter naar een ander pakket kunnen kijken. Om een voorbeeld te noemen, de zoekfunctie van Magento zoekt alleen in de shop, niet in de cms pagina's er omheen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het uiteindelijke doel is om het bedrijf in te richten als een B2B specialist op het gebied van ozon en desinfectie. Als zijtak wil ik de particuliere markt via dealers bedienen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn maar weinig bedrijven die zich specifiek richten op deze tak van sport. Degene die dat wel doen richten zich meestal maar op een klein gebied.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik kijk zelf als techneut naar mijn website en de meeste kennissen die commentaar hebben gegeven zijn ook techneut. Ik hoop reacties te krijgen over de reactie die het bij de lezer oproept.

- Wat voor idee krijgen jullie van het bedrijf bij het lezen van de website

- Welke punten verdienen aandacht of moeten verbeterd worden

- Wat zou voor jou reden zijn als bedrijf om niet of juist wel contact met mij op te nemen

- Is de website overzichtelijk en kun je de informatie vinden die je zoekt

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ken je doelgroep niet, dus dat maakt het wat lastiger om te reageren. Maar hier een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

In het midden van je homepage zie ik een lap tekst waarin een heleboel technische gegevens staan. Het is alsof ik op een site voor hifi-apparatuur zit en daar meteen geconfronteerd wordt met allerlei specificaties van in- en uitgangen van speakers en koptelefoons.

 

Als jouw doelgroep inderdaad die gegevens als eerste nodig heeft om te kunnen bepalen of jij een interessante partij voor hen zou kunnen zijn, dan zit je goed. Anders zou ik er nog eens over nadenken. Wat zijn de primaire functies van jouw apparatuur, welke doelgroepen bedien je daarmee? Daar zou ik me als eerste in willen herkennen als ik je site bezoek. Daarna klik ik wel verder om te zien wat je precies aanbiedt. Maar nogmaals, misschien zoekt jouw doelgroep anders.

 

Verder vind ik de navigatiestructuur niet prettig, zoals dat dubbelregelige top-menu met voor mij niet echt een logische volgorde in de keuzes.

 

Ik kan je producten sorteren op "Positie", maar wat doet dat precies? De andere keuzes ("Name" en "Price") mogen nog even vertaald worden. Ook op andere plaatsen zie ik nog restantjes Engels.

 

Je laat me even schrikken als ik dubbelklik op het plaatje van het "Doorstroom armatuur 63 mm". Als ik van de schrik bekomen ben, zie ik trouwens maar een gedeelte van het armatuur in de vergroting.

 

Kijk maar of je er wat mee kunt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie John. Sommige dingen zijn me niet helemaal duidelijk dus ik probeer het in volgorde te behandelen.

 

In het midden van je homepage zie ik een lap tekst waarin een heleboel technische gegevens staan....

Als jouw doelgroep inderdaad die gegevens als eerste nodig heeft om te kunnen bepalen of jij een interessante partij voor hen zou kunnen zijn, dan zit je goed.

 

Dat is een hele goede vraag. Op deze manier trek ik vermoedelijk de klanten die echt specifiek op ozon zoeken en niet op de toepassing er van, desinfectie bijvoorbeeld. Iemand die op desinfectie zoekt zal niet meteen aan ozon denken, misschien dat ik daar een soort van lijst kan maken met de toepassing van ozon. Dat is wat je suggereert als ik het goed begrijp?

 

Verder vind ik de navigatiestructuur niet prettig, zoals dat dubbelregelige top-menu met voor mij niet echt een logische volgorde in de keuzes.

Dat dubbelregelige menu is iets waar ik door het huidige magento ontwerp een beetje toe gedwongen wordt. Ik zou zo niet weten hoe ik dat mooier/overzichtelijker kan maken. De volgorde kan ik uiteraard wel veranderen dus als je suggesties hebt hoor ik het graag.

 

Je laat me even schrikken als ik dubbelklik op het plaatje van het "Doorstroom armatuur 63 mm". Als ik van de schrik bekomen ben, zie ik trouwens maar een gedeelte van het armatuur in de vergroting.

 

Ik heb het even getest en je hebt gelijk, ik ga kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken.

De restjes Engels zal ik ook proberen te vertalen maar ook hier is magento soms wat nukkig, idem voor positie. Dit sorteert de producten in de volgorde zoals ik ze heb ingevoerd.

 

Ik kan er zeker wat mee en ga er ook zeker wat mee doen, nogmaals dank.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Op deze manier trek ik vermoedelijk de klanten die echt specifiek op ozon zoeken en niet op de toepassing er van, desinfectie bijvoorbeeld. Iemand die op desinfectie zoekt zal niet meteen aan ozon denken, misschien dat ik daar een soort van lijst kan maken met de toepassing van ozon. Dat is wat je suggereert als ik het goed begrijp?

Wat ik me afvroeg was of bezoekers van je site niet net zo goed geholpen zijn als ze op je homepage "ozongeneratoren" zien staan met een verhaaltje over toepassing en doelgroep en pas op een vervolgpagina (na doorklikken) details als lucht/zuurstof, 100 Gr/hr, @5% gewicht en "met ingebouwde luchtdrogers".

 

 

Dat dubbelregelige menu is iets waar ik door het huidige magento ontwerp een beetje toe gedwongen wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat dat in Magento niet anders kan met een top-, links- en eventueel bottom menu. Of eventueel een menu-item vervangen door een call-to-action button (bijvoorbeeld "Ozon op proef") of menu-items samenvoegen ("Complete filterputten" en "Automatisering").

Link naar reactie
  • 0

Even een korte tip (want moe, sorry). Vervang in je horizontale navigatie het woord 'Producten' door het woord 'Shop'. In je linker verticale navigatie geeft je namelijk aan 'Blader door de shop'. Die twee elementen moeten consistent zijn anders creeer je verwarring.

 

In de tekst bij de categorie 'ozon generatoren' geef je aan dat je het gebruik van een luchtdroger aanbeveelt. Link dat woord dan naar de categorie 'Luchtdrogers'.

Link naar reactie
  • 0

John, voor de startpagina ga ik een andere tekst bedenken. Dat geeft waarschijnlijk sneller een beeld van wat het bedrijf doet.

Naar het menu zal ik nog eens goed gaan kijken. Aan de rechterkant kan ik volgens mij wel een menu maken, daar heb je gelijk in. Aan de linkerkant twijfel ik of dit wil omdat magento volgens mij standaard de shop index links zet, maar daar duik ik in.

 

Bedankt voor je tips Sabra. Ik bedenk me dat er meer dingen zijn dan alleen de luchtdroger die ik zou kunnen linken, dit staat ook op mijn lijstje. De aanpassing van producten in shop is iets wat ik de bouwer zal moeten laten doen omdat ze dit hard in code hebben gezet. Ik wacht meer reacties af, misschien dat de bouwer nog meer moet aanpassen. Dan kan ik gelijk een lijstje aan hem doorgeven.

 

Beiden wederom bedankt voor de tips.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0
Is de site voor B2C of B2B, voor B2C vind ik de site erg saai.

Op dit moment nog voor beide maar ik wil steeds meer richting de B2B.

 

Ik had het over top-, links- en bottom, niet over rechts ..

Nu ik het nog eens lees zie ik inderdaad nergens rechts staan ;)

Het menu wat ik nu heb dat is een top menu, links en bottom blijven dan over. Links zou dan het mooiste zijn vind ik zelf maar ik moet uitzoeken of dat kan i.v.m. de shop index aan de linkerkant.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Beste Basto,

 

in de topic start noem je een domeinnaam, maar bezoekers worden doorverwezen naar een ander domein. Qua branding en betrouwbaarheid roept dit direct vraagtekens op.

 

De term Purusaqua behoeft toelichting als dit jouw huismerk is. Klopt deze grammaticaal?

 

De materie op de website (webshop) is dermate technisch, dat een toevallige bezoeker hier waarschijnlijk weinig van snapt. Voor zakelijke afnemers zou ik goed gaan nadenken over landingpagina's. Algemene opmerking: veel tekst, weinig beeldmateriaal. Het logo mag duidelijker. De opmaak van de tekst kan beter (meer kopjes en witregels voor een betere leesbaarheid).

 

Wat voor offline documentatie gebruik je? Hoe internationaal is deze B2B-markt? En hoe bewerk je deze?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me afvraag is hoe jij de B2B markt dient de benaderen?

Heb totaal geen ervaring in deze branche, maar wat is de behoefte (probleem) die jij voor de B2B gaat oplossen?

 

Wat me verder opvalt is dat er weinig consistentie zit in structuur maar ook aan informatie voorziening. Ik wordt voor mijn gevoel niet geholpen met de vraag of vraagstellingen waarvoor ik kom. Eigenlijk (zo komt het bij mij over) is het een redelijk doolhof.

 

Misschien dat vakmensen in je branche dit anders zien, maar er zijn standaard eenvoudige aanpassingen te doen op je homepage, structuur en landingspagina's layouts zodat alle informatie meer tot zijn recht zou komen.

 

Aanvullend kun je dan gaan kijken hoe je deze structuur inzet om je conversie te verhogen.

 

Verder zonder het echt te lezen heb ik wel het gevoel dat je een vakman bent in je eigen vak. Dat is denk ik positief en zou ook zeker behouden moeten worden in evt. verbeteringen. Dit zou ook een reden zijn om wel contact met je op te nemen.

 

Lijkt me verder best een boeiend product om mee bezig te zijn. Stuur me maar een PM als je meer tips wilt krijgen, met name over design en online interactie naar je doelgroep.

 

Veel succes!

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Letters van je bovenste menu wit maken, veel duidelijker.

 

En waarom "/index.php" in je url? Is toch niet nodig?

 

 

De kleur van de letters zal ik naar kijken. Waarom er index staat, geen idee eigenlijk? Ik zal dit met de website bouwer overleggen.

 

Beste Basto,

 

in de topic start noem je een domeinnaam, maar bezoekers worden doorverwezen naar een ander domein. Qua branding en betrouwbaarheid roept dit direct vraagtekens op.

 

De term Purusaqua behoeft toelichting als dit jouw huismerk is. Klopt deze grammaticaal?

 

De materie op de website (webshop) is dermate technisch, dat een toevallige bezoeker hier waarschijnlijk weinig van snapt. Voor zakelijke afnemers zou ik goed gaan nadenken over landingpagina's. Algemene opmerking: veel tekst, weinig beeldmateriaal. Het logo mag duidelijker. De opmaak van de tekst kan beter (meer kopjes en witregels voor een betere leesbaarheid).

 

Wat voor offline documentatie gebruik je? Hoe internationaal is deze B2B-markt? En hoe bewerk je deze?

 

Groet,

 

Highio

 

Ik heb bewust een andere domeinnaam geplaatst omdat ik meestal wordt gevonden op mijn hoofddomein. Aangezien HL nogal goed scoort in google wil ik hier niet mijn hoofddomein vermelden.

 

De naam Purusaqua verwijst naar zuiver water (purus is zuiver in Latijn), bedoel je dat ik de "herkomst" van het merk op de website zou moeten uitleggen? Dat de materie technisch is ben ik me van bewust, voor een hobbyist gaat het waarschijnlijk te ver. Ik wil me dan ook meer op de zakelijke markt gaan richten en die verlangen meestal meer technische informatie. Ik weet alleen niet hoe ik dit het beste vorm kan geven op de website (Roland noemt dit ook in zijn opmerkingen).

Qua witregels en opmaak doel je dan op de informatieve pagina's of (ook) op de producten en de categorieën?

 

Offline documentatie heb ik alleen in de vorm van een summiere catalogus. Ik ben nu bezig met wat flyers/leaflets waar in ik bijvoorbeeld de toepassing van desinfectie beschrijf.

Deze markt is behoorlijk internationaal maar mijn inkomsten komen voor 90% uit Nederland (wel internationaal werkende klanten). Een groot deel van de klantenwerving die ik doe is via het versturen van brieven naar bedrijven. Maar de respons valt me hiervan tegen. Daarnaast probeer ik via SEO hoog in google te komen maar dit is vooralsnog alleen Nederlandstalig.

 

Wat ik me afvraag is hoe jij de B2B markt dient de benaderen?

Heb totaal geen ervaring in deze branche, maar wat is de behoefte (probleem) die jij voor de B2B gaat oplossen?

 

Hoe ik ze moet benaderen is voor mij ook nog niet geheel duidelijk. Zoals aangegeven doe ik dit op dit moment voornamelijk via brieven. Laat ik als voorbeeld de zwembaden markt nemen, hierin kan ozon bijvoorbeeld het chloor verbruik verlagen. Dit heeft voor het zwembad het voordeel dat het kosten besparend is en dat chloor gerelateerde klachten onder de bezoekers drastisch dalen.

 

 

Wat me verder opvalt is dat er weinig consistentie zit in structuur maar ook aan informatie voorziening. Ik wordt voor mijn gevoel niet geholpen met de vraag of vraagstellingen waarvoor ik kom. Eigenlijk (zo komt het bij mij over) is het een redelijk doolhof.

 

Misschien dat vakmensen in je branche dit anders zien, maar er zijn standaard eenvoudige aanpassingen te doen op je homepage, structuur en landingspagina's layouts zodat alle informatie meer tot zijn recht zou komen.

 

Hier kan ik je helaas alleen maar gelijk in geven, ik zie op dit moment nog niet in hoe ik dit sterk kan verbeteren. De menu structuur zoals John aangaf is waarschijnlijk één van de verbeterpunten.

 

Verder zonder het echt te lezen heb ik wel het gevoel dat je een vakman bent in je eigen vak. Dat is denk ik positief en zou ook zeker behouden moeten worden in evt. verbeteringen. Dit zou ook een reden zijn om wel contact met je op te nemen.

 

Lijkt me verder best een boeiend product om mee bezig te zijn. Stuur me maar een PM als je meer tips wilt krijgen, met name over design en online interactie naar je doelgroep.

 

Veel succes!

 

Dank je. Dit probeer ik met mijn website ook uit te stralen maar ik heb het idee dat het zijn doel een beetje mist.

 

Ik heb inmiddels wat kleine dingen aangepast. Onder andere de tips van Sabra ben ik aan het verwerken, en een deel van John zijn opmerkingen ben ik mee bezig. Sommige eenvoudige dingen (vertalen van Price en Name) kan ik in Magento niet zelf?! Hier zal ik de website bouwer voor inschakelen. Op dit moment is het even hollen voor andere zaken dus een deel van de verbeterpunten zullen nog even op zich laten wachten. Maar ik ga er zeker mee aan de slag en waardeer jullie hulp enorm!

 

 

 

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0
De naam Purusaqua verwijst naar zuiver water (purus is zuiver in Latijn), bedoel je dat ik de "herkomst" van het merk op de website zou moeten uitleggen?

Als je een huismerk voert, dan zou ik dat zeker toelichten. Purusaqua is m.i. geen Latijn, maar dat komt natuurlijk vaker voor.

 

Qua witregels en opmaak doel je dan op de informatieve pagina's of (ook) op de producten en de categorieën?

De productpagina's in de shop zijn rustiger dan de informatieve. Boven vette kopjes of onder alinea's zou ik in de opmaak standaard een witregel plaatsen. Voor vette tekst zou ik geen streepje plaatsen. Opsommingen beter niet vet maken (of opsomming of alineakopje gebruiken). In de shop kunnen hyperlinks een andere opmaak (onderstrepen) krijgen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoe ik ze moet benaderen is voor mij ook nog niet geheel duidelijk. Zoals aangegeven doe ik dit op dit moment voornamelijk via brieven. Laat ik als voorbeeld de zwembaden markt nemen, hierin kan ozon bijvoorbeeld het chloor verbruik verlagen. Dit heeft voor het zwembad het voordeel dat het kosten besparend is en dat chloor gerelateerde klachten onder de bezoekers drastisch dalen.

 

Nou, dit is precies wat ik van je wilde horen. Je probleem en oplossing. Je zou nu meer van dit soort situaties moeten gaan benoemen. Deze probleem en oplossingen moeten op je voorpagina de overhand krijgen. Zo kun je dus unieke content gaan schrijven voor ieder zijn probleem en op basis van 'doelgroepen' zoals de zwembad branche je assortiment trechteren en als specialist te dienen (wat je zeker al bent).

 

 

Hier kan ik je helaas alleen maar gelijk in geven, ik zie op dit moment nog niet in hoe ik dit sterk kan verbeteren. De menu structuur zoals John aangaf is waarschijnlijk één van de verbeterpunten.

 

Eens, maar denk in wat je gaat oplossen voor je doelgroepen. Dat is waar mensen op zoeken. Producten vinden is ook belangrijk, maar je bent klaarblijkelijk geen hardcore-shop, je bent een specialist die wat te vertellen heeft.

Je zult dergelijke content ook bij je producten moeten plaatsen zodat je ideale landingspagina's creëert.

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een technische achtergrond (Automatisering) en kijk, zoals ik terug lees in veel reacties, iets anders naar de website.

 

Wat mij vooral stoort is de inconsistentie. Je hebt bij je producten redelijk wat basis informatie vermeldt staan om een eerste keuze op te kunnen maken bij de meeste producten maar daarbij houdt het ook volledig op. Een achterliggend datasheet van een systeem of onderdeel ben ik nog niet tegengekomen.

En als ik bijvoorbeeld bij dit product kijk; http://www.tolwatertechniek.nl/index.php/rest-ozon-kit.html hier staat vervolgens helemaal niks aan technische informatie en vermeldt je zelfs nog dat de luchtdroger de actieve kool droog moet houden voor een goede werking.

Hier lijk je dus niet duidelijk te hebben waar je je op wilt richten, consumenten (/bedrijven) met beperkte specifieke kennis of toch meer gespecialiseerden bedrijven.

 

Verder nog wat kleine puntjes die mij opvielen in het gebruik;

- Taal veranderen heeft geen effect op de inhoudelijke pagina's

- De breadcrumbs zijn helaas niet aanklikbaar

- Bij de Honinggraatblokken: "Bij interesse graag mailen of bellen. Bestellen alleen mogelijk per mail." Waarom dan een webshop?

- Wel erg vaan © Tol Watertechniek terug te vinden

- De opzet rondom de inforamtieve (Viskweek, automatisering, etc.) vindt ik wel erg leuk om te zien. Veel gebruik van plaatjes en korte tekst.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het contactformulier zit behoorlijk verborgen daar recht onderin, deze hoort denk ik ook op de contactpagina. De belangrijkste zaken van de footer mogen meer opvallen, dit kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat meer mensen zich aanmelden voor de nieuwsbrief of gebruik maken van het geavanceerd zoeken.

Link naar reactie
  • 0
Nou, dit is precies wat ik van je wilde horen. Je probleem en oplossing. Je zou nu meer van dit soort situaties moeten gaan benoemen. Deze probleem en oplossingen moeten op je voorpagina de overhand krijgen. Zo kun je dus unieke content gaan schrijven voor ieder zijn probleem en op basis van 'doelgroepen' zoals de zwembad branche je assortiment trechteren en als specialist te dienen (wat je zeker al bent).

 

Er zijn voor mij vele interessante doelgroepen. Het beschrijven hiervan op de voorpagina zal niet lukken. Deze content beschrijven probeer ik te doen in de "ozon in uw toepassing" pagina's. Hier probeer ik de bezoekers in specifieke markten te laten "landen".

 

De productpagina's in de shop zijn rustiger dan de informatieve. Boven vette kopjes of onder alinea's zou ik in de opmaak standaard een witregel plaatsen. Voor vette tekst zou ik geen streepje plaatsen. Opsommingen beter niet vet maken (of opsomming of alineakopje gebruiken). In de shop kunnen hyperlinks een andere opmaak (onderstrepen) krijgen.

 

Dit zijn tekstuele aanpassingen die ik goed zelf kan. Ik zal een pagina gaan aanpassen en dan ben ik benieuwd of ik je opmerkingen goed heb begrepen.

 

Wat mij vooral stoort is de inconsistentie. Je hebt bij je producten redelijk wat basis informatie vermeldt staan om een eerste keuze op te kunnen maken bij de meeste producten maar daarbij houdt het ook volledig op. Een achterliggend datasheet van een systeem of onderdeel ben ik nog niet tegengekomen.

En als ik bijvoorbeeld bij dit product kijk; http://www.tolwatertechniek.nl/index.php/rest-ozon-kit.html hier staat vervolgens helemaal niks aan technische informatie en vermeldt je zelfs nog dat de luchtdroger de actieve kool droog moet houden voor een goede werking.

 

Ik begrijp deels wat je bedoelt. Voor een consument zal de ozonconcentratie bij een ozongenerator niet zo interessant zijn. Voor een bedrijf is dit wel belangrijke informatie. Hoe zou ik dit in moeten delen om het voor beide doelgroepen toch overzichtelijk te houden? Of zou het bijvoorbeeld beter zijn om bij veel producten een soort van datasheet met de technische gegevens te vermelden?

 

Verder nog wat kleine puntjes die mij opvielen in het gebruik;

- Taal veranderen heeft geen effect op de inhoudelijke pagina's

- De breadcrumbs zijn helaas niet aanklikbaar

- Bij de Honinggraatblokken: "Bij interesse graag mailen of bellen. Bestellen alleen mogelijk per mail." Waarom dan een webshop?

- Wel erg vaan © Tol Watertechniek terug te vinden

 

-Dat het veranderen van taal geen invloed heeft op de info pagina's komt omdat ik de info pagina's nog niet in andere talen heb vertaald.

- Met broodkruimels bedoel je vermoedelijk de plaatjes op onder meer de voorpagina?

- De honingraat, tja, die heb ik er een tijd geleden op deze manier opgezet omdat ik geen tijd had om het allemaal uit te splitsen. Misschien toch maar een keer doen dan ;)

- Inderdaad erg vaak ©. Dit komt door een concullega van me die nogal de neiging heeft om content te kopieren. Maar erg veel verschil maakt het niet dus misschien kan ik het beter weghalen.

 

- De opzet rondom de inforamtieve (Viskweek, automatisering, etc.) vindt ik wel erg leuk om te zien. Veel gebruik van plaatjes en korte tekst.

 

Deze opzet heb ik ook geprobeerd te hanteren in de diverse branche specifieke pagina's: De kennisdatabank

 

Het contactformulier zit behoorlijk verborgen daar recht onderin, deze hoort denk ik ook op de contactpagina. De belangrijkste zaken van de footer mogen meer opvallen, dit kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat meer mensen zich aanmelden voor de nieuwsbrief of gebruik maken van het geavanceerd zoeken.

 

Heeft een contactformulier een toegevoegde waarde voor een website? Persoonlijk stuur ik liever een mail of bel even dan dat ik een contactformulier invul. Hoe denken jullie daar over?

De linkjes in de footer zijn er door de website bouwer ingezet voor de SEO. Het geavanceerd zoeken heb ik zojuist voor het eerst bekeken (schaam). Ik zie dat daar nog wat restanten Engels zijn blijven hangen.

 

Edit: Blijkbaar zijn de restjes Engels hardcoded, weer een puntje voor de bouwer.

 

Edit 2: De homepagina heb ik aangepast met de opmerkingen van John in mijn achterhoofd. Is dit een verbetering? De opmaak is nog niet helemaal naar wens. Magento is wat nukkig en doet lang niet altijd wat ik wil.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp deels wat je bedoelt. Voor een consument zal de ozonconcentratie bij een ozongenerator niet zo interessant zijn. Voor een bedrijf is dit wel belangrijke informatie. Hoe zou ik dit in moeten delen om het voor beide doelgroepen toch overzichtelijk te houden? Of zou het bijvoorbeeld beter zijn om bij veel producten een soort van datasheet met de technische gegevens te vermelden?

 

Als je inderdaad op beide groepen wilt blijven richten zou ik persoonlijk beginnen met een gemakkelijk te begrijpen inleiding over het product en later wat basis specificaties vermelden zoals je nu bij een aantal producten hebt gedaan. En hier verder per product (of product groep) een datasheet aanhangen met de aanvullende specificaties.

Ik ben niet thuis in de ozon-installaties maar wat dingen die ik bijvoorbeeld mis zijn afmetingen van de installatie, afmetingen van aansluitingen, stroom verbruik, etc.

 

-Dat het veranderen van taal geen invloed heeft op de info pagina's komt omdat ik de info pagina's nog niet in andere talen heb vertaald.

- Met broodkruimels bedoel je vermoedelijk de plaatjes op onder meer de voorpagina?

- De honingraat, tja, die heb ik er een tijd geleden op deze manier opgezet omdat ik geen tijd had om het allemaal uit te splitsen. Misschien toch maar een keer doen dan ;)

- Inderdaad erg vaak ©. Dit komt door een concullega van me die nogal de neiging heeft om content te kopieren. Maar erg veel verschil maakt het niet dus misschien kan ik het beter weghalen.

 

- Misschien een idee om tot die tijd de knop om de taal aan te passen weg te halen?

- De breadcrumb is dit stukje; http://img713.imageshack.us/img713/2128/ozonbread.jpg maar deze zijn inmiddels voorzien van linkjes (of had ik de vorige keer niet goed gekeken? :-[)

- Haha, komt me erg bekend voor ;)

- De copyright vermelding staat al onderaan in je footer, dus nogmaals onder ieder stuk tekst vermelden is overbodig.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp deels wat je bedoelt. Voor een consument zal de ozonconcentratie bij een ozongenerator niet zo interessant zijn. Voor een bedrijf is dit wel belangrijke informatie. Hoe zou ik dit in moeten delen om het voor beide doelgroepen toch overzichtelijk te houden? Of zou het bijvoorbeeld beter zijn om bij veel producten een soort van datasheet met de technische gegevens te vermelden?

 

Als je inderdaad op beide groepen wilt blijven richten zou ik persoonlijk beginnen met een gemakkelijk te begrijpen inleiding over het product en later wat basis specificaties vermelden zoals je nu bij een aantal producten hebt gedaan. En hier verder per product (of product groep) een datasheet aanhangen met de aanvullende specificaties.

Ik ben niet thuis in de ozon-installaties maar wat dingen die ik bijvoorbeeld mis zijn afmetingen van de installatie, afmetingen van aansluitingen, stroom verbruik, etc.

 

-Dat het veranderen van taal geen invloed heeft op de info pagina's komt omdat ik de info pagina's nog niet in andere talen heb vertaald.

- Met broodkruimels bedoel je vermoedelijk de plaatjes op onder meer de voorpagina?

- De honingraat, tja, die heb ik er een tijd geleden op deze manier opgezet omdat ik geen tijd had om het allemaal uit te splitsen. Misschien toch maar een keer doen dan ;)

- Inderdaad erg vaak ©. Dit komt door een concullega van me die nogal de neiging heeft om content te kopieren. Maar erg veel verschil maakt het niet dus misschien kan ik het beter weghalen.

 

- Misschien een idee om tot die tijd de knop om de taal aan te passen weg te halen?

- De breadcrumb is dit stukje; http://img713.imageshack.us/img713/2128/ozonbread.jpg maar deze zijn inmiddels voorzien van linkjes (of had ik de vorige keer niet goed gekeken? :-[)

- Haha, komt me erg bekend voor ;)

- De copyright vermelding staat al onderaan in je footer, dus nogmaals onder ieder stuk tekst vermelden is overbodig.

 

Misschien dat een soort van datasheet voor de gevorderde gebruiker dan de meest overzichtelijke methode is. Anders staat er bij elk product een lap tekst met technische details.

 

De Duitse taal kan ik misschien beter weghalen, hier heb ik nog bijna niks van vertaald. Voor de Engelse taal moet ik mezelf een keer aanzetten tot het vertalen van pagina's. Hiervan is een redelijk deel al vertaald.

 

Aha, zijn dat breadcrumbs, weer wat geleerd. Ik heb er niks aan veranderd dus als ze nu klikbaar zijn dan waren ze dat voorheen ook lijkt me. De copyrights zal ik bij het vertalen ook gelijk na lopen.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels weer een klein beetje verder. Ik heb hulptroepen die me gaan helpen bij het verbeteren van de website, ik ben er ook zo langzamerhand toch ook van overtuigd dat de website niet heel overzichtelijk is. Het menu zoals John voorstelde wordt toegevoegd, en de structuur van de website wordt ook wat aangepast.

 

De .../index/.. vermelding is ook verleden tijd, na een tip van de hulptroepen. Bleek achteraf alleen maar een vinkje in de configuratie te zijn. Over de vorm waarin ik de technische gegevens wil vermelden ben ik nog niet helemaal uitgedacht maar met de tijd zal dit wel duidelijk worden.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.