Jump to content

Henk G

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Hier heb je een erg duidelijke seminar waarin dit ook ter sprake komt, sterker nog er is zelfs een erg verglijkbare vraag vanuit het publiek. (Va ca. 18:30 gaat het over retourneren van hygiënische artikelen) http://www.webwinkelvakdagen.nl/nl/mediacenter/videos/De_nieuwste_juridische_hordes_voor_uw_webwinkel Deze regelgeving gaat er (hoogst waarschijnlijk) komen en maar dan moet er wel bijvoorbeeld een zegeling op zitten. Maar de uitleg in de video maakt dit erg duidelijk.
  2. Hartstikke bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! @Dennis De klant zal vooraf betalen, ik loop hier mee dus geen groter betalingsrisico. Het liquiditeitsvoordeel (of eigenlijk nadeel in de gestelde situatie) voor de klant zal ik nog eens voorleggen. @Peter Als ik het goed begrijp krijg je dus de situatie door de verlegging dat de BTW niet op de factuur komt te staan maar dat ik deze zelf toe pas (even heel simpel gezegd) en dus het BTW bedrag weer betaal aan de belastingdienst waardoor ik per saldo weer op €0,- uit kom. Ik ga dit eens door spreken met de gene die de boekhouding doet, hij zal dit vast beter volgen ;) Maar nogmaals bedankt voor jullie antwoorden en het verder mee denken!
  3. Door alle berichten over tussenpersonen en BTW buiten de EU, BTW bij adwords enz. ben ik de weg even helemaal kwijt. Ik heb een VOF waarbij ik o.a. AdWords campagnes opzet. Over het algemeenlaat ik de klant zijn rekening aan AdWords koppelen zodat hij deze kosten zelf direct betaald en stuur ik mijn eigen factuur voor de kosten naar de klant. Nu krijg ik alleen de vraag of ik niet ook de kosten van AdWords op mijn facuut erbij kan zetten en dat ik deze door betaal aan Google zodat de klant één factuur krijgt. - Google AdWords factureert vanuit Ierland - Klant is ingeschreven in Nederland - De klant betaalt mij de kosten van Google + mijn kosten ik betaal de kosten van Google door. Het gaat hier om een redelijk grote campagne dus als ik ook de BTW zou moeten rekenen op de kosten vanuit Google dan zou ik daarmee het voordeel van de KOR direct kwijtraken. Wat ik het liefst zou hebben is dus natuurlijk geen BTW hoeven te heffen op de Adwords kosten die ik direct door stort naar Google en 21% BTW op mijn eigen dienst. Nu kwam ik dit tegen bij de belastingdienst Waarbij je vrijgesteld bent van BTW bij o.a. handelingen voor overmakingen. Valt mijn casus hier onder?
  4. Lees het topic nou es door. Hij wil een product uit een ver buitenland halen dat alleen per container verkocht wordt. Dat gaat Docdata niet oplossen. Dan zal je distributor moeten worden en voorraadrisico gaan lopen. En 'ik ken wel iemand' is ook niet echt behulpzaam. Stuur desnoods een PM of leg even uit hoe dat 'probleem' nou opgelost kan worden. Ik ken ook geen bedrijven die containers vol ophalen om dan aan dropshipping te gaan doen, en ook nog eens de voorraad financieren. Volgens mij heb ik het topic volledig door gelezen; Ik ga er hierbij dus vanuit dat zij containers naar Nederland leveren. Deze container laat je naar bijv. docdata leveren en zij plaatsen dit in voorraad en leveren dit voor je uit binnen Nederland. Welk punt van de vraag heb ik hierin gemist?
  5. Volgens mij ben je hier vooral opzoek naar een bedrijf dat dus de orderafhandeling voor je uit handen neemt? Er zijn bedrijven die jouw producten opslaan (voorraadbeheer) en bestellingen voor je verzenden naar je klanten. Maar houdt er wel rekening mee dat, gezien de aard van je producten, deze kosten hoog op kunnen lopen. Meubels nemen veel ruimte in en zijn ook niet gemakkelijk hanteerbaar. http://www.docdata.nl/e-commerce-diensten/fulfilment/e-commerce-operations/
  6. 0,1% Waar is dit op gebaseerd? Ik heb met een niche website (Techniek) momenteel de volgende resultaten (adwords); (Vakantie even buitenbeschouwing, hier duiken voornamelijk de bezoekers aantallen naar beneden) Weergaves: 4.000 - 5.000 per maand CTR (Click Trough Rate): 0,31 - 0,81% (Gemiddelde rond de 0,5%) Inkomsten: €4 - €10 per maand (Gemiddeld rond de €7 per maand) De inkomsten die je krijgt via het adwords netwerk zijn vele male kleiner als dat je zelf opzoek gaat naar adverteerders. Misschien dat je hier iets aan hebt. Als je zelf opzoek gaat naar adverteerders is het wel erg belangrijk dat je goede statistieken hebt. Bijhouden van clicks is bijvoorbeeld een slider met advertenties is dan ook wel een must om adverteerders te trekken.
  7. Je wilt dit waarschijnlijk gaan doen naast een studie/ baan? In dat geval zou ik zeggen bereid je even voor, kijk naar de risico's en kijk of er mogelijkheden zijn in de markt en begin. Om eerst even terug te komen op je vragen; - Kvk inschrijving is inderdaad gewoon langsgaan en je loopt met de inschrijving naar buiten Informatie over het inschrijven vindt je hier; http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/ - Aanmelding bij de belastingdienst gebeurt vanuit de KvK na je aanmelding Heb je al gekeken wat je verplichtingen zijn mbt tot de administratie en ga je deze zelf uitvoeren of laat je dit doen? Maar voordat je hiermee begint is het eerst belangrijk te kijken wat de risico's zijn. Ga je leveren aan consumenten dan ben je bijvoorbeeld verplicht producten binnen 7 dagen na aankomst retour te nemen. En zijn het producten waarmee je een aansprakelijkheidsrisico kan lopen dan is het ook verstandig hier eens naar te kijken, je kan hier bijvoorbeeld een verzekering voor afsluiten.
  8. Ik weet hier juridische niet veel van af maar ik verwacht dat de eerst volgende vraag natuurlijk gaat worden; Wat zijn de afspraken met het bureau? (AV en contract) Hierin staat meestal wanneer jij de rechten over de huisstijl krijgt etc.
  9. Hoezo moet hij trouwens 2 jaar garantie geven? Als ik een VAIO bestel via Bol.com heb ik ook maar 1 jaar fabrieksgarantie, lijkt mij dat voor de TS hetzelfde geldt? Die termijn van 1 jaar fabrieksgarantie is vooral leuk voor in dit geval bol.com. Maar voor consumenten heb je wettelijke bepalingen over de garantietermijn. http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa Voor bijvoorbeeld laptops is dit vaak 2 a 3 jaar, met uitzondering van bijvoorbeeld de accu.
  10. In het begin is het inderdaad om nog helemaal gek van te worden en is het zeker aan te raden om een boekhouder of administratiekantoor erbij te vragen. Misschien dat dit zelfs geld op levert aan het eind van het jaar door regelingen waar je gebruik van mag maken. Na het eerste jaar kan zal je het administratie verhaal waarschijnlijk een stuk beter volgen en dan kan je misschien nogmaals de afweging maken om het zelf te gaan uitvoeren. Omdat je een erg kleine omzet hebt mag je waarschijnlijk ook gebruik maken van de KOR en hoef je een eventueel verschil in te betalen en te ontvangen BTW niet te betalen aan de belastingdienst (als het in je voordeel is natuurlijk)
  11. De artikelen worden standaard geleverd met een jaar fabrieksgarantie. Waarschijnlijk ga je verkopen aan consumenten dus dan heb je nog steeds een 'probleem'/ risico van minimaal 1 jaar.
  12. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet alle laatste reacties heb doorgelezen dus ik hoop dat het niet als eens is vermeldt. Je zou eens contact op kunnen nemen met grenke voor het leasen van de apparatuur. Zelf erg goede ervaringen mee.
  13. Ik heb bij zowel Versio als TransIP wat pakketjes lopen en over beide opzich redelijk tevreden. Bij Versio moet je alleen zeker geen gewoon webhosting pakket afnemen, maar bijvoorbeeld een Cloud VPS. (hierbij heb je dus wel zelf de kennis nodig om deze goed in te richten) Je moet even gaan kijken hoe je je verhuizing uit wilt gaan voeren, en vooral wat je zelf wilt/ kan doen. Bij zowel Versio als TransIP moet je dit zelf uit kunnen voeren aangezien zij hier bij nauwelijks ondersteuning zullen geven. Wat ik persoonlijk zou doen is eerst een volledig backup van je huidige website maken en deze overzetten naar je nieuwe provider. Deze kan je vervolgens daar volledig gaan testen. Ondertussen moet je ook kijken wat de TTL is op je records bij one.com voor je domeinnaam(en). En als deze redelijk lang staan aanpassen naar een zo kort mogelijke tijd (bijvoorbeeld 3 uur). Nu moet je eerst minimaal de tijd wachten waarop de TTL ingesteld stond. Als nu je oude, langere, TTL is verlopen en je zeker weet dat je alles goed hebt overgezet kan je een laatste keer je database overzetten (zodat je op je nieuwe webshop de actuele gegevens hebt) en vervolgens de nameservers bij one.com op je domeinnaam overzetten naar je nieuwe hosting omgeving. Dan zal je domeinnaam bij one.com doorgestuurd worden naar je nieuwe host. Zodra dit werkt moet je niet vergeten te controleren of je in de tussen tijd geen nieuwe bestellingen hebt gehad op je oude omgeving bij one.com het is namelijk mogelijk dat een bezoeker toch nog naar de oude host is doorgestuurd en daar heeft besteld. (dit kan je daarom ook het beste op een rustige dag en rustig tijdstip uitvoeren, bijvoorbeeld zaterdag rond 24.00) Hierna kan je bij one.com je verhuiscode opvragen en hiermee naar je nieuwe host toegaan om deze over te laten zetten. Zij zouden dan vaak ook voor jou kunnen regelen dat deze gelijk op de juiste nameservers uitkomt zodat je website netjes blijft werken. Op deze manier kan je je webshop redelijk goed verhuizen met zo min mogelijk overlast voor je bezoekers. Het is ronde de dagen van de verhuizing misschien verstandig een mededeling te plaatsen zodat je bezoekers weten wat er evt. aan de hand kan zijn. Maar voor het uitzoeken van je volgende host is het misschien handig als je iets meer informatie geeft. Wat is bijvoorbeeld je technische kennis en wat wil/ kan je zelf uitvoeren voor je server? En wat is momenteel je schijfruimte en dataverkeer verbruik? Ik verwacht, vanwege je vraag, namelijk dat je beter naar een iets kleiner bedrijf kan gaan. Hier betaal je vaak iets meer maar heb je wel de extra service en ondersteuning.
  14. Als je inderdaad op beide groepen wilt blijven richten zou ik persoonlijk beginnen met een gemakkelijk te begrijpen inleiding over het product en later wat basis specificaties vermelden zoals je nu bij een aantal producten hebt gedaan. En hier verder per product (of product groep) een datasheet aanhangen met de aanvullende specificaties. Ik ben niet thuis in de ozon-installaties maar wat dingen die ik bijvoorbeeld mis zijn afmetingen van de installatie, afmetingen van aansluitingen, stroom verbruik, etc. - Misschien een idee om tot die tijd de knop om de taal aan te passen weg te halen? - De breadcrumb is dit stukje; http://img713.imageshack.us/img713/2128/ozonbread.jpg maar deze zijn inmiddels voorzien van linkjes (of had ik de vorige keer niet goed gekeken? :-[) - Haha, komt me erg bekend voor ;) - De copyright vermelding staat al onderaan in je footer, dus nogmaals onder ieder stuk tekst vermelden is overbodig.
  15. Ik heb wel een technische achtergrond (Automatisering) en kijk, zoals ik terug lees in veel reacties, iets anders naar de website. Wat mij vooral stoort is de inconsistentie. Je hebt bij je producten redelijk wat basis informatie vermeldt staan om een eerste keuze op te kunnen maken bij de meeste producten maar daarbij houdt het ook volledig op. Een achterliggend datasheet van een systeem of onderdeel ben ik nog niet tegengekomen. En als ik bijvoorbeeld bij dit product kijk; http://www.tolwatertechniek.nl/index.php/rest-ozon-kit.html hier staat vervolgens helemaal niks aan technische informatie en vermeldt je zelfs nog dat de luchtdroger de actieve kool droog moet houden voor een goede werking. Hier lijk je dus niet duidelijk te hebben waar je je op wilt richten, consumenten (/bedrijven) met beperkte specifieke kennis of toch meer gespecialiseerden bedrijven. Verder nog wat kleine puntjes die mij opvielen in het gebruik; - Taal veranderen heeft geen effect op de inhoudelijke pagina's - De breadcrumbs zijn helaas niet aanklikbaar - Bij de Honinggraatblokken: "Bij interesse graag mailen of bellen. Bestellen alleen mogelijk per mail." Waarom dan een webshop? - Wel erg vaan © Tol Watertechniek terug te vinden - De opzet rondom de inforamtieve (Viskweek, automatisering, etc.) vindt ik wel erg leuk om te zien. Veel gebruik van plaatjes en korte tekst.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept