Mijn partner en ik runnen samen een bedrijf met productie incl webwinkel en nog een webwinkel erbij. De eerste neemt een deel van de garage in beslag en een deel van de kelder. De tweede neemt voor de opslag een hele slaapkamer in beslag.
Mijn belastingadviseur gaf aan dat wij het % woonoppervlakte gebruikt voor de bedrijven mogen omrekenen naar % hypothecaire kosten en dit kunnen aftrekken van de winst.
Ik lees op internet dat dit alleen mag mits de ruimte een eigen toegang hebben + sanitaire mogelijkheden.
Wat is nu waar?
Zowel kelder als garage hebben eigen ingangen, maar geen sanitair.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Danoontje
Danoontje
Goede dag!
Mijn partner en ik runnen samen een bedrijf met productie incl webwinkel en nog een webwinkel erbij. De eerste neemt een deel van de garage in beslag en een deel van de kelder. De tweede neemt voor de opslag een hele slaapkamer in beslag.
Mijn belastingadviseur gaf aan dat wij het % woonoppervlakte gebruikt voor de bedrijven mogen omrekenen naar % hypothecaire kosten en dit kunnen aftrekken van de winst.
Ik lees op internet dat dit alleen mag mits de ruimte een eigen toegang hebben + sanitaire mogelijkheden.
Wat is nu waar?
Zowel kelder als garage hebben eigen ingangen, maar geen sanitair.
Wat mag wel en wat mag niet?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41483-deel-van-woning-gebruiken-voor-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag