• 0

Vragen over horloges invoeren.

Hallo,

 

Ik heb op tinydeal.com in China 10 goedkope horloges gekocht ( GEEN namaak etc.) om te proberen door te verkopen hier in Nederland.

Als het makkelijk verkoopt wil ik er in de toekomst veel meer invoeren maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet "regelen" met de douane.

 

Stel ik koop 40 stuks voor €200, wat zijn dan de stappen die ik moet ondernemen zodat mijn horloges probleemloos door de douane heen komen?

 

Verder ben ik ook bang dat ik opeens voor extreem hoge kosten kom te staan omdat ik van de douane een boete krijg voor het niet aangeven etc.

 

Wie o wie kan mij helpen?

 

Mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ondernemer kun je dit soort vragen al meteen stellen bij de KvK, aan je boekhouder of aan bevriende ondernemers, die dezelfde weg hebben gegaan. Daarnaast heeft dit forum een voortreffelijke zoekfunctie, waarin je kunt ontdekken dat deze vraag al tig keer voorbij is gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Als ondernemer kun je dit soort vragen al meteen stellen bij de KvK, aan je boekhouder of aan bevriende ondernemers, die dezelfde weg hebben gegaan. Daarnaast heeft dit forum een voortreffelijke zoekfunctie, waarin je kunt ontdekken dat deze vraag al tig keer voorbij is gekomen.

 

Met de zoekfunctie ben ik niet verder gekomen omdat ik het hele onderwerp "invoeren & douane" niet goed snap, daarom zou ik graag willen weten hoe het in mijn specifieke situatie in z'n werk moet gaan en welke handelingen ik moet verrichten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Verder ben ik ook bang dat ik opeens voor extreem hoge kosten kom te staan omdat ik van de douane een boete krijg voor het niet aangeven etc.

 

waarom wil je het niet aangeven? bang dat je winstmarge verdampt door de bijkomende kosten? :-\

 

Ik vraag juist welke handelingen ik moet verrichten zodat het probleemloos er doorheen komt, ik zeg nergens dat ik geen invoerrechten etc. wil betalen?

 

Mijn vraag is heel simpel: ik koop horloges op tinydeal.com en wat moet ik vervolgens doen? een formulier invullen bij de douane? of gaat het gewoon vanzelf en moet ik aan de deur de kosten betalen?

Link naar reactie
  • 0

Heb je een verzendbewijs? Wie is de transporteur? Dan weet je ook hoe het is verzonden en dat de transporteur de waren bij de grens kan inklaren. Ligt aan de hoogte van de waarde van de zending. In het ergste geval krijg je dus bij aflevering de verzendkosten + invoerrechten + BTW te betalen. In het leukste geval enkel de verzendkosten.

Link naar reactie
  • 0

Heb je een verzendbewijs? Wie is de transporteur? Dan weet je ook hoe het is verzonden en dat de transporteur de waren bij de grens kan inklaren. Ligt aan de hoogte van de waarde van de zending. In het ergste geval krijg je dus bij aflevering de verzendkosten + invoerrechten + BTW te betalen. In het leukste geval enkel de verzendkosten.

 

om je wat verder op weg te helpen: op de douanesite moet je naar gebruikstarief.douane.

horloges vallen onder afdeling XVIII en waarschijnlijk tariefcode 9102 1211, dat kan je zelf controleren aan de hand van de omschrijving in het gebruikstarief. Invoerrecht 4,5% van de factuurwaarde + transportkosten + premie transportverzekering. En pas op minimum bedrag EUR 0,30 per horloge dus als je hele goedkope horloges wilt importeren is dat een behoorlijk percentage. Maximum EUR 0,80 per stuk dus dat is weer gunstig voor dure horloges.

 

 

Die horloges zijn 6 euro per stuk, dus ik betaal dan invoerrechten 4,5% van de factuurwaarde + btw + inklaringskosten?

 

Op welk bedrag moet ik dan rekenen boven op m'n aankoopbedrag?

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag is heel simpel: ik koop horloges op tinydeal.com en wat moet ik vervolgens doen? een formulier invullen bij de douane? of gaat het gewoon vanzelf en moet ik aan de deur de kosten betalen?

 

Het antwoord is ook heel simpel: even zoeken in Google levert dit en dit op :P

 

Zelf naar algemene antwoorden zoeken siert een toekomstige ondernemer, gerichte vragen leveren ook gerichte antwoorden op. ;)

 

edit: dit is ook een mooi startpunt voor je vragen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is heel simpel: ik koop horloges op tinydeal.com en wat moet ik vervolgens doen? een formulier invullen bij de douane? of gaat het gewoon vanzelf en moet ik aan de deur de kosten betalen?

 

Het antwoord is ook heel simpel: even zoeken in Google levert dit en dit op :P

 

Zelf naar algemene antwoorden zoeken siert een toekomstige ondernemer, gerichte vragen leveren ook gerichte antwoorden op. ;)

 

edit: dit is ook een mooi startpunt voor je vragen.

 

 

 

Heel erg bedankt voor je linkjes.

 

Mijn factuur bedrag is 60 euro en geen verzendkosten, dus ik betaal dan 21% (€12,60) over 60 euro + de inklaringskosten. Dat valt mij nog reuze mee, of ben ik iets vergeten?

Link naar reactie
  • 0

Ik meende dat je als consument in NL altijd 1 jaar garantie opp de werking van een aparaat hebt. Maar de tekst op jouw link is ook niet helder.

 

Als je hier vragenstellers wijst op de verplichte 1 jaar garantie, suggereer ik dat jij die stelling onderbouwt. Of iets minder op je geheugen vertrouwt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Dan maar even het conformiteitsbeginsel opgezocht. De zogenaamde 'verplichte garantie' is af te leiden van het consumentenrecht om een product te krijgen dat voldoet gedurende zijn economische levensduur. En zoals de toelichting al aangeeft: "Van een goedkoop horloge mag bijvoorbeeld niet dezelfde levensduur worden verwacht als van een kostbaar horloge."

 

Als verkoper van goedkope horloges uit China kun je van de zes-maanden periode uitgaan. In de eerste zes maanden wordt een defect automatisch aan de verkoper geweten; daarna moet de koper aantonen dat het defect al bij de aankoop aanwezig was.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je kunt die horloges echter beter hier gratis aan je vrienden uitdelen, want als je de verplichte 1 jaar garantie moet geven, loop je natuurlijk wel heel erg veel risico.......

 

Waar baseer je 'de verplichte 1 jaar garantie' op. Lees hier over verplichtingen als verkoper.

 

Ik denk dat deze link helderder is.

 

Bottom line: Europa schrijft een wettelijke minimum garantietermijn van twee jaar voor, daar mogen lidstaten van afwijken ten voordele van consumenten. Dat we het in Nederland hebben op recht op een deugdelijk product betekent dus niet dat de termijn korter mag zijn dan twee jaar omdat ze bijvoorbeeld goedkoop zouden zijn. Je kijkt als verkoper naar een garantietermijn van tenminste twee jaren.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat deze link helderder is.

 

 

Grappig: die had ik eerst toegevoegd, maar toen zag ik dat die voor elektronica gold...

 

Dat hij onder het kopje elektronica staat betekent niet dat het alleen voor elektronica geldt ;)

Maar ik denk dat horolges van € 2,00 toch ook echt onder de noemer elektronica vallen 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ze verkopen daar "horloges" voor minder dan 2 euro........ Ik vraag me af of de TS wel als ondernemer is ingeschreven.

 

Kleine jongens kunnen ook grote ondernemers worden..,

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

in eerste instantie toch wel 'goedkope-rommel-voor-weinig-invoeren-en-hier-te-duur-verkopen-zonder-garantie' gevoel :P.

 

blijft opvallend hoeveel mensen er denken een 'handeltje' te kunnen starten door gewoonweg goedkope troep in te kopen en denken daarmee een fatsoenlijk bedrijf op te bouwen??

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.