Ga naar inhoud

Vrachtkosten producten importeren uit China

Geplaatst:

Task-trade

Ik ben op dit moment al een jaar bezig met het importeren van producten uit china. Ik laat de producten vervoeren per luchtvracht(fedex). Per maand importeer ik rond de 30 a 40.000 dollar aan producten bij meerdere leveranciers. Hiervan wordt tegen 15 a 20% verrekend aan vracht kosten. Dit vind ik natuurlijk aan de hoge kant en moet naar mijn idee voor minder kunnen. Ik ben benieuwd of jullie tips voor me hebben.

Featured Replies

Geplaatst:

P.J.

Waarom kies je dan niet voor containervervoer over zee?

Geplaatst:

tukker85

Eerste waar ik aan denk is al je aankopen daar in te laten pakken en per container te laten verschepen.

Geplaatst:

Task-trade

  • Auteur

Ik heb geen ruimte om een container inhoud ergens op te slaan. Het gaat om 500 tot 1000 kilo inhoud per maand.

Daarnaast heb ik liever lucht in plaats van zee ivm snelheid.

Geplaatst:

P.J.

Ah.... ik snap nu het probleem.

 

Je kunt je spullen door de fabrikanten naar een vervoerder als b.v. Ensign laten transporteren (wegtransport) en dat b.v. binnen 1 week of zo samen laten verpakken en over zee verzenden. Dat is aan jou de keuze. Nadeel is dat je langer op je spullen moet wachten en dus beter moet plannen.

Geplaatst:

P.J.

Ik zit even op je website te kijken en ik zie dat je heel veel verschillende modellen led-verlichting verkoopt. Is dat spul allemaal gekeurd om op de markt te mogen brengen?

Geplaatst:

Task-trade

  • Auteur

Ik zit even op je website te kijken en ik zie dat je heel veel verschillende modellen led-verlichting verkoopt. Is dat spul allemaal gekeurd om op de markt te mogen brengen?

De producten beschikken over ce en rohs keurmerken.

Geplaatst:

Task-trade

  • Auteur

Ah.... ik snap nu het probleem.

 

Je kunt je spullen door de fabrikanten naar een vervoerder als b.v. Ensign laten transporteren (wegtransport) en dat b.v. binnen 1 week of zo samen laten verpakken en over zee verzenden. Dat is aan jou de keuze. Nadeel is dat je langer op je spullen moet wachten en dus beter moet plannen.

Dat is inderdaad een alternatief. Ik ben toch op zoek naar goedkopere alternatieven via de luchtvracht.

Geplaatst:

P.J.

Heb je dat hier laten keuren? Is je aansprakelijkheidsverzekering akkoord?

Geplaatst:

Task-trade

  • Auteur

Heb je dat hier laten keuren? Is je aansprakelijkheidsverzekering akkoord?

Nee, in China. Volgens mijn verzekeraar was dit voldoende. Ik zal dit nog eens navragen.

 

Geplaatst:

HITC

Waarom niet een gewone S.A.L. verzending in plaats van FedEx. FedEx is drie keer zo duur!

 

S.A.L. duurt normaal tussen de 7 en hooooooguit 21 dagen om aan te komen.

Geplaatst:

Task-trade

  • Auteur

Waarom niet een gewone S.A.L. verzending in plaats van FedEx. FedEx is drie keer zo duur!

 

S.A.L. duurt normaal tussen de 7 en hooooooguit 21 dagen om aan te komen.

Wat is een S.A.L. zending?

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Logic4l

Daarnaast is ook normale luchtvracht een optie via een expediteur kan je hiervoor zo tarieven opvragen. Dat is met genoemde aantallen zeker goedkoper dan zaken per "express" vervoeren. Wel is voor dit soort aantallen zeevracht stukken goedkoper. Opslag is geen enkel probleem dat is altijd op te lossen en zijn legio bedrijven die dat kunnen regelen. Zowel voor volle containers als voor deel lading. Deel lading is naar verhouding duurder dan een volle container maar je kan ook elke week een paar pallets laten komen en op die manier een constante stroom creëren. dan kan je evt spoed zendingen altijd nog door de lucht laten gaan?

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Geplaatst:

HITC

Waarom niet een gewone S.A.L. verzending in plaats van FedEx. FedEx is drie keer zo duur!

 

S.A.L. duurt normaal tussen de 7 en hooooooguit 21 dagen om aan te komen.

 

Om mezelf nog even aan te vullen. Wat ook mateloos irritant is van FedEx is dat je over ieder pakket douanekosten moet betalen. Via S.A.L. en zeevracht gebeurd dat nauwelijks ;D

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Wesley Shanghai

Ik ben op dit moment al een jaar bezig met het importeren van producten uit china. Ik laat de producten vervoeren per luchtvracht(fedex). Per maand importeer ik rond de 30 a 40.000 dollar aan producten bij meerdere leveranciers. Hiervan wordt tegen 15 a 20% verrekend aan vracht kosten. Dit vind ik natuurlijk aan de hoge kant en moet naar mijn idee voor minder kunnen. Ik ben benieuwd of jullie tips voor me hebben.

 

Gebruik je een eigen Fedex account? Met een eigen account kun je enorme kortingen krijgen, 50% tot 70% korting is niet ongewoon.

Of laat je de leverancier je verzending regelen, waarbij je de vervoerskosten betaald aan je leverancier? Heel waarschijnlijk dat zij daar een stukje marge tussen zetten.

Verder zijn er bedrijven die enorme kortingen hebben met de bekende koeriersdiensten. (TNT, DHL, UPS, Fedex) Via hun kun je ook zeer goedkoop laten verzenden. Er is hierbij wel een risico dat je de goederen door hun op moet laten halen. Wij gebruiken deze regelmatig voor zwaardere pakketten dat per koerier verstuurd moet worden.

 

Kun je niet een gedeelte laten sturen per koerier, dat je per direct nodig hebt? En het andere deel per boot?

 

 

Mvg,

 

Wesley

X-tend Ltd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.