• 0

Website laten ontwikkelen: Hoe nu verder?

Beste forumleden,

 

Na jaren meelezen op het forum wil ik graag een vraag aan jullie voorleggen.

 

Ik ben al een tijdje bezig met het uitwerken van een idee voor een website met (in mijn ogen) grote potentie. Nu beschik ik helaas niet over de nodige kennis om deze website te ontwerpen en te ontwikkelen en ben hiervoor aangewezen op anderen.

 

Maar ik wil graag weten hoe het proces gaat om de website te laten ontwikkelen, ik neem aan dat eerst een designer een ontwerp maakt op basis van mijn ideeën en dat ik vervolgens naar een developer stap om het uit te laten werken?

Maar wat voor informatie/input hebben deze mensen nodig om hun werk goed te doen? Ik kom namelijk (ook tijdens dit mooie weer) graag goed beslagen ten ijs.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Groeten,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je je idee duidelijk voor ogen hebt. Je kunt dat vormgeven dmv een functioneel ontwerp, een schets of een flowchart. Dan heb je iets meer om te overleggen dan alleen een plan, en dat bespaard de designer weer uren. (en jou weer geld)

 

Je kunt kiezen voor twee partijen, of in overleg een tweede partij kiezen. Misschien kent jouw designer wel ontwikkelaars waar hij/zij goede ervaring mee heeft. Andersom kan natuurlijk ook, veel ontwikkelaars hebben designers in hun netwerk zitten.

 

Als het een groot project is, zorg dan dat je het faseerd. Plan duidelijke controlemomenten in en geef akkoord per fase. Zo kun je tijdig bijsturen en voorkom je miscommunicatie.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

1. Zoveel mogelijk het idee uitwerken aan de hand van schetsen en alle functionaliteiten zo uitgebreid mogelijk beschrijven. Dit draag je over aan het bureau en die schat de uren en de prijs in (of uurtje factuurtje maar dan kan het nog eens oplopen).

 

2. Laat het dan ontwerpen en laat het ontwerp in fases gaan waar jij goedkeuring moet geven steeds, zo heb je controle over het eindproduct. Ik zou het bij hetzelfde bureau laten realiseren zo kan je namelijk een vaste prijs afspreken voor al het werk dat gedaan moet worden.

 

3. Maak duidelijke afspraken en zet dit op papier, zoals dat jij eigendom bent van het werk. Wettelijk zijn zij dit standaard namelijk. En deadlines e.d. zijn ook belangrijk om vast te leggen.

 

- Shop bij meerdere bureau's en vergelijk de prijzen zo betaal je niet de hoofdprijs.

 

- Als de website een product is waar constant aan gesleuteld moet worden zou ik gewoon iemand in dienst nemen die kan ontwerpen en ontwikkelen en die het product vanaf 0 laten maken. Zo kan je die persoon altijd aanspreken en heb je korte lijnen en als je het goed doet kan het je een hoop geld schelen.

Link naar reactie
  • 0
Maak duidelijke afspraken en zet dit op papier, zoals dat jij eigendom bent van het werk.

 

Hou er in dat geval rekening mee dat de website dan wel opeens 2 of 3 keer zo duur kan worden. Intellectueel eigendom afkopen is over het algemeen niet goedkoop.

 

Als de website een product is waar constant aan gesleuteld moet worden zou ik gewoon iemand in dienst nemen die kan ontwerpen en ontwikkelen en die het product vanaf 0 laten maken. Zo kan je die persoon altijd aanspreken en heb je korte lijnen en als je het goed doet kan het je een hoop geld schelen.

 

Maar als die persoon een andere leuke baan vindt ben je in 1 klap alle expertise kwijt. Als je geen bedrijf hebt dat websites bouwt zou ik niet snel webbouwers in dienst nemen - schoenmaker en leest en zo.

 

Je kunt in deze gevallen veel beter proberen een lager uurtarief te onderhandelen om zo de kosten te beheersen. En die korte lijnen heb je bij een goed webburo effectief ook echt wel.

Link naar reactie
  • 0

Maak duidelijke afspraken en zet dit op papier, zoals dat jij eigendom bent van het werk.

 

Hou er in dat geval rekening mee dat de website dan wel opeens 2 of 3 keer zo duur kan worden. Intellectueel eigendom afkopen is over het algemeen niet goedkoop.

 

Als de website een product is waar constant aan gesleuteld moet worden zou ik gewoon iemand in dienst nemen die kan ontwerpen en ontwikkelen en die het product vanaf 0 laten maken. Zo kan je die persoon altijd aanspreken en heb je korte lijnen en als je het goed doet kan het je een hoop geld schelen.

 

Maar als die persoon een andere leuke baan vindt ben je in 1 klap alle expertise kwijt. Als je geen bedrijf hebt dat websites bouwt zou ik niet snel webbouwers in dienst nemen - schoenmaker en leest en zo.

 

Je kunt in deze gevallen veel beter proberen een lager uurtarief te onderhandelen om zo de kosten te beheersen. En die korte lijnen heb je bij een goed webburo effectief ook echt wel.

 

Een bureau rekent al gauw 60 euro per uur, een allrounder heb je voor een stuk goedkoper. Maar zoals ik zeg zou ik dit alleen doen als er constant gesleuteld moet worden aan de website.

 

Als geld geen rol speelt dan zou ik gewoon een top reclamebureau inhuren. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het je moeite zal kosten een goede webdeveloper te vinden die voor 60 euro per uur aan de slag gaat. Natuurlijk zijn er mensen te vinden die voor minder werken, maar de vraag is hoeveel die relatief in een uur werk voor elkaar boksen. Als ze werken voor de helft maar er 3 keer zo lang mee bezig zijn dan lijkt me dat niet voordelig.

 

Het belangrijkste lijkt me om duidelijk op papier te zetten wat je precies wilt. Afhankelijk van wat je zelf prettig vind kan dat met schetjes, flowcharts, teksten met bulletpoints, je ziet van alles op dat gebied, en er is in mijn ervaring allemaal mee te werken, zolang het maar duidelijk en volledig is. Uiteraard zal een developer met je meedenken en wellicht punten aandragen die je vergeten bent, of juist voorstellen zaken te schrappen die veel werk kosten maar weinig toevoegen.

 

Als je plan duidelijk is dan zullen veel webdevelopers het ofwel voor een fixed price kunnen uitvoeren, ofwel met een behoorlijk goede schatting van de kosten kunnen komen.

 

Grafisch werk is een vak apart, maar developers en designers kennen elkaar hier en daar wel. Werken met twee partijen die elkaar kennen heeft het voordeel dat ze in ieder geval van elkaar weten wat ze kunnen verwachten.

 

Hou er in dat geval rekening mee dat de website dan wel opeens 2 of 3 keer zo duur kan worden. Intellectueel eigendom afkopen is over het algemeen niet goedkoop

 

Dat verschilt enorm per leverancier. Intellectueel eigendom van voor de klant specifiek geschreven code draag ik kostenloos over, althans, zodanig dat een derde partij ermee verder kan werken. Als je de code wilt overnemen om die, al dan niet nabewerkt, te gaan verkopen is het natuurlijk een ander verhaal, maar daarvan is zelden sprake.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat verschilt nogal, er zijn ook wel gevallen van vendor lock in waarbij je de code uberhaupt niet mag (laten) aanpassen anders dan door de leverancier ervan. Die situatie moet je sowieso zien te vermijden. Andere 'vallen' kunnen bijvoorbeeld zijn dat je code niet mag verkopen aan een derde, bijvoorbeeld bij overname van de gehele website.

 

Uiteraard betaal je voor code die je zelf mag doorontwikkelen en (onbeperkt) wederverkopen aanzienlijk meer. Dat laatste aspect maakt je tot directe concurrent van de oospronkelijke leverancier. Als je dat van plan bent kun je de code het beste laten ontwikkelen door iemand in loondienst, dan behoud je als werkgever normaliter altijd het intellectueel eigendom van alles wat tijdens werktijd ontwikkeld wordt.

Link naar reactie
  • 0

HET PROCES (GLOBAAL)

 

Concept

Omschrijf je idee zo goed mogelijk, zodat een ervaren projectmanager zijn advies kan geven en het tevens met zijn team van techneuten kan bespreken. Hij zal er vervolgens een concreet plan van maken, zodat de scope helemaal afgekaderd is. Uiteraard is jouw feedback hier van belang.

 

Wireframes/grafisch ontwerp

In deze fase wordt er aan de hand van lijntekeningen bepaald op welke plek welke functies getoond worden. Dit is dan weer een leidraad voor de grafisch ontwerper om er een tastbaar design van te maken

 

Development

Aangezien de functionaliteit al bekend is na de conceptfase zullen ook de programmeurs direct aangestuurd worden. Een goede projectmanager deelt het project op in kleinere stukjes ofwel fases zoals Sabra al aangaf. Iedereen heeft op deze manier meer grip op het project omdat het overzicht een stuk beter is en er kleine deelleveringen afgewerkt worden i.p.v. een paar grote. Tevens kan er op deze manier snel bijgestuurd worden, want aan het einde is dit te laat.

 

Communicatie

Uiteraard wilt u dagelijks contact met het internet bureau om eventuele vragen te bespreken en om de status te weten. Maar ook na elke fase zult u feedback moeten geven op het tot dan toe ontwikkelde onderdeel. Aan de hand van uw feedback kunnen de laatste wensen doorgevoerd worden.

 

Testen

Een goed bureau laat u al tijdens het ontwikkeltraject testen om zoveel mogelijk fouten tijdens het ontwikkeltraject te verwerken, zodat de afgesproken deadline niet in gevaar komt. Als dan alles naar wens is kan de website live.

 

TIPS

 

Eigen programmeur in dienst nemen of internet bureau inhuren?

Ga niet voor een eigen programmeur. De goede programmeurs lopen niet op straat en zitten of bij een groot bedrijf, hebben een eigen bedrijf of werken als freelancer. Met andere woorden, de kans is groot dat je programmeur in dienst neemt die eigenlijk helemaal niet zo goed is. De kans dat jij dit gaat inzien is moeilijk als je niet in deze materie zit.

 

Een internet bureau dit project laten doen is wat duurder maar je krijgt er ook garantie en continuïteit bij. Je kunt altijd op iemand terugvallen en je hebt niet het risico dat je programmeur zomaar besluit weg te gaan en jij met de gebakken peren zit.

 

Fixed price

Zorg dat je altijd op basis van fixed price een project aangaat en laat je niet gek maken hier extra voor te betalen. Leg het risico bij het bureau. Zowel de afgesproken uren en kosten zijn er om nagekomen te worden. Gaat men over de uren, dan is dat hun probleem. Gaat men over de deadline, zorg er dan voor dat er een soort van boeteclausule in zit. Het kan namelijk niet zo zijn dat wanneer jij een marketing campagne hebt ingepland deze niet kan starten vanwege het niet opleveren van een website maar jij wel de kosten van deze campagne hebt ondanks dat je er niets aan hebt.

 

Full-service internetbureau

Neem een bureau die alle expertise in huis heeft. Anders heb je straks voor elke discipline een ander bedrijf, een ander contactpersoon en aparte facturen. Los van de ruime administratie kost het je ook nog eens veel tijd, want je doet je verhaal keer op keer bij iedereen. Bij alles onder een dak heb je een vast contactpersoon meestal in de vorm van een projectmanager. Hij regelt alles voor je en werkt als een soort van trechter. Zorg enkel dat hij goed geïnformeerd wordt, de rest regelt hij voor je.

 

CMS (content management systeem)

Iedere website hoort een gebruiksvriendelijk cms te hebben, zodat je zelf alle content (afbeeldingen, teksten, etc) kunt bewerken wanneer je dat wilt. Als je voor iedere bewerking bij de leverancier moet aankloppen, daar wordt je niet blij van.

 

Trap er ook niet in als men aangeeft dat ze een zelfgemaakt cms hebben die veel beter op jouw wensen zal aansluiten. Ten eerste betaal je hiervoor terwijl menig goed cms gratis is. En als het bedrijf omvalt, dan zal het cms nooit meer geupdate worden met de laatste technieken en beveiligingslekken. Nooit doen dus, gewoon open source oplossingen gebruiken.

 

Eigendom

Zorg er in ieder geval voor dat je vrij kunt staan waar je wilt. Heb je problemen met je leverancier, dan moet je zo vrij kunnen zijn om naar een ander bedrijf te gaan. Wanneer je open source gebruikt is dit geen probleem. Wanneer je hun cms gebruikt moet dit ook gewoon kunnen maar heb je het risico dat je nog een maandelijkse of jaarlijkse fee betaald.

 

Ook als je besluit alles te verkopen moet dit gewoon mogelijk zijn. Je hebt er tenslotte al eens een keer voor betaald. Je huurt het niet. Mocht je zelf iets in de code veranderen, dan is het wel zo dat eventuele garantie vervalt. Probeer dit dan ook zoveel mogelijk te voorkomen als je niet in deze materie zit.

 

Kosten

De meeste bureau's hanteren een uurtarief van 80 euro en hoger. Ik adviseer goed te zoeken en hieronder te blijven. Er zijn er genoeg die goed werk leveren voor scherpere uurtarieven en die echt met je meedenken. Bij veel bureau's is dit andersom en is het zodra de laatste factuur eruit is, de pro-activiteit soms ver is te zoeken.

 

Maar geef gewoon eerlijk je budget aan, dan wordt er altijd een passend voorstel gedaan en scheelt het beide partijen veel tijd en kan er gericht gedacht worden.

 

Hosting

Webhosting is meestal een ondergeschoven kindje. Bij de grotere internetburea's ben je al gauw minstens 25 tot 45 euro per maand kwijt. Aangezien jij start is een basic hosting account voorlopig voldoende waarmee je 60 euro per jaar kwijt bent. Upgraden kan altijd nog.

 

Online marketing

Zorg ervoor dat je niet alleen aan een mooie website denkt. Een mooie website is namelijk geen garantie voor succes. Je moet gevonden worden. Dit kan door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine marketing (SEA). Laat je hierin goed adviseren, want het is een vak apart. Ga hier in het begin niet zelf mee aan de slag, want je verliest hier anders onnodig geld mee. Wanneer SEO goed wordt ingericht zullen bezoekers je vaker vinden via de zoekmachines en kun je tevens via de gesponsorde resultaten gericht leads binnenhalen. Door te blijven meten en de site te optimaliseren kun je de conversie dag op dag verbeteren.

 

Responsive design

Iets van het afgelopen jaar. Tegenwoordig komt 25% van het bezoek al via mobiele apparaten zoals iphone and ipad. Dit stijgt dit jaar nog naar de 33%. Ergens komend jaar zal dit al 50% zijn. Dit betekent dat je website geoptimaliseerd moet zijn voor mobiele apparaten. Nu kun je een app of een mobiele website laten ontwikkelen maar dit kost allemaal extra geld. Kies voor responsive design.

 

Met responsive design heb je enkel 1 website die zich qua looks aanpast aan het desbetreffende apparaat waarop de bezoeker jouw website bekijkt. Door responsive webdesign ziet jouw website er op elk device picobello uit en je hoeft maar 1 website qua content te onderhouden. Scheelt je dus zowel tijd en geld.

 

Ik hoop dat ik je wat op weg heb kunnen helpen.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

 

Link naar reactie
  • 0
Trap er ook niet in als men aangeeft dat ze een zelfgemaakt cms hebben die veel beter op jouw wensen zal aansluiten. Ten eerste betaal je hiervoor terwijl menig goed cms gratis is. En als het bedrijf omvalt, dan zal het cms nooit meer geupdate worden met de laatste technieken en beveiligingslekken. Nooit doen dus, gewoon open source oplossingen gebruiken.

 

Kleine nuancering - als je een populair open source CMS gebruikt, net als honderdduizenden andere websites, dan is de kans op een hack juist groter dan bij een klein proprietary systeem - de hackers kunnen namelijk met hun inspanningen heel, heel veel sites hacken, wat het zeer de moeite waard maakt. Een klein nauwelijks gebruikt CMS zal die aandacht nooit krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Iedereen bedankt voor de behulpzame reacties,

 

Zal eerst een duidelijke flowchart te maken van de benodigde pagina's.

 

De website zelf word de core business en hoewel ik al vele ideeën heb voor extra features wil ik de site eerst lanceren met puur alleen de basis van het concept als soort van "proof of concept"

 

Zal ondertussen kijken of ik het beter kan laten ontwikkelen door freelancers en eventueel later (als het loopt) zelf mensen in dienst te nemen of de ontwikkeling in geheel uit te besteden aan een internetbureau.

Op dit moment neig ik toch naar het eerste, het wordt het hart van het bedrijf en wil waarschijnlijk in de toekomst de site intern verder ontwikkelen.

Daarnaast ben ik in de portfolio's van de diverse internetbureaus alleen websites tegengekomen welke dienden als ondersteuning van de business.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Trap er ook niet in als men aangeeft dat ze een zelfgemaakt cms hebben die veel beter op jouw wensen zal aansluiten. Ten eerste betaal je hiervoor terwijl menig goed cms gratis is. En als het bedrijf omvalt, dan zal het cms nooit meer geupdate worden met de laatste technieken en beveiligingslekken. Nooit doen dus, gewoon open source oplossingen gebruiken.

 

Kleine nuancering - als je een populair open source CMS gebruikt, net als honderdduizenden andere websites, dan is de kans op een hack juist groter dan bij een klein proprietary systeem - de hackers kunnen namelijk met hun inspanningen heel, heel veel sites hacken, wat het zeer de moeite waard maakt. Een klein nauwelijks gebruikt CMS zal die aandacht nooit krijgen.

 

Daar zit absoluut waarheid in. Voor veel gebruikte cms'en als joomla, wordpress, drupal en dergelijke worden voortdurend beveilingingslekken gevonden en ook weer gepatched. De vraag is echter of je snel genoeg bent om het uberhaupt op te merken: het backend geeft wel aan dan er een nieuwe versie is, maar als het gehacked is dan zorgen de hackers er ook wel voor dat die melding (plus evt automatische updates) uitgeschakeld worden.

 

Exploits voor populaire systemen worden bovendien op hoog tempo automatisch getest door hackers - een gepatched systeem slaan ze natuurlijk over, maar als er miljoenen kopieen in gebruik zijn en een paar procent daarvan draait nog op een oudere versie (in de praktijk is het meer dan een paar procent!) dan is het rendement ervan voor hackers gewoon groter.

 

1% hacken van een systeem dat een miljoen keer is geinstalleerd levert je 10.000 bots op. Voor een systeem dat kwestsbaarder is maar slechts 5000 gebruikers heeft is het maximaal haalbare alle 5.000 gebruikers... veronderstelt dat je ze op een of andere manier kunt vinden en aanvallen.

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig heb je al een goede webdesigner en of programmeur voor 45-50 euro per uur.

 

Je hebt momenteel 2 voordelen:

1. je zit midden in de zomer dus het werk valt al wat terug bij freelancers of bureaus

2. je merkt heel erg dat er steeds meer mensen voorzichtiger zijn met geld uitgeven en dus vaak een nieuwe website uitstellen.

 

Door bovenstaande redenen kan je vrij eenvoudig voor een aantrekkelijk uurtarief een webdesigner en programmeur vinden.

 

Afhankelijk van de omvang van de website (hier doel ik voornamelijk op functionaliteiten) zou ik je aanraden een open source cms te nemen of een maatwerk website op maat geprogrammeerd. Hoe meer functionaliteiten hoe minder aantrekkelijk bijvoorbeeld Wordpress is. Een maatwerk website met veel functionaliteit is namelijk een stuk sneller omdat het efficiënter is geprogrammeerd. Ik zou zoveel mogelijk gebruik maken van bijvoorbeeld een Wordpress als het mogelijk is.

 

Betreft de stappen zou ik eerst je wensen op papier zetten en op basis daarvan maakt een designer eerst een websiteontwerp, zodra je hier volledig tevreden mee bent start de ontwikkeling. Test een website bij oplevering altijd volledig zelf door want er zitten altijd wel kleine foutjes in.

 

Internet ondernemer: www.kraterontwikkeling.nl | www.happypaella.nl

paella recept met sofrito

Link naar reactie
  • 0

Je gaat er zo te zien al van uit dat je concept in kannen en kruiken is en dat je nu een partij moet vinden die dit voor je uitwerkt. Een goede samenwerkingspartner zal je nog gaan doorzaken over je businessmodel, de kracht van je concept, je merk (afhankelijk van de markt die je wilt bedienen met je site meer of minder belangrijk), je marketing, je strategie, heb je als de site er is verder nog resources om de boel tractie te geven en in de lucht te houden, heb je ervaring met dit soort processen (want daar kan ook nog een hoop misgaan met development), wat ga je doen als je eerste versie niet aanslaat, enzovoorts.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat je als starter beter af bent met een standaard cms waar je in technische zin zo weinig mogelijk aan veranderd.

 

Als je een beetje je weg weet te vinden in het gebruik van software dan moet dat lukken.

 

Ik heb zelf twee keer een website laten bouwen en vond het altijd vervelend daarna niet zomaar een functie te kunnen toevoegen. Mijn tweede website koste ongeveer 4000.-- (Ik had nogal wat wensen), Niet veel later ontdekte ik dat ik het zelf had kunnen doen met Drupal cms.

 

Uiteindelijk heb ik dat ook gedaan om juist wel zelf functies toe te kunnen voegen.

 

Als je niet zelf aan de slag wilt met die websoftware heeft het nog altijd zin om een dergelijke site voor je te laten inrichten. Dat hoeft niet veel tijd te kosten en dus niet duur te zijn.

Een site vanuit niets te laten bouwen kost veel geld en kan wegens voortschrijdend inzicht heel snel verouderen. Een cms site is dan heel makkelijk aan te (laten) passen.

 

Een site voor een starter moet vind ik snel in de lucht zijn zodat je kan beginnen met verkopen.

 

Oh, en wat ik ook vaak bij starters merk is dat ze heel erg bezig zijn met de "look and feel" van hun nieuwe site. Ze moeten hem "Mooi" vinden.

Dat is op zich heel begrijpelijk, zo'n eerste site laat veel van je identiteit zien.

Maar de bezoeker ziet al die energie niet terug, voor hem moet de site netjes zijn. Netjes kost veel minder energie dan mooi en die energie kan je dan weer besteden aan verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Het is nogal afhankelijk van je webconcept wat voor type bouwer je in de arm wilt nemen en/of je gebruik kan maken van bestaande componenten. Werk eerst je concept uit, vertaal het dan naar een globaal ontwerp. Maar dan moet je eerst kiezen voor de benodigde technologie en daarna pas een bedrijf zoeken die daar ervaring mee heeft of al onderdelen voor jouw website op de plank heeft liggen.

 

Mocht je een affiliate marketing site of vergelijkingssite willen starten (wordt niet echt duidelijk uit je bericht) dan kan je ook eens hier kijken: verwijzingen naar eigen websites zijn niet toegestaanworden verwijderd.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Websites zijn er in alle vormen en maten.

Ik denk zeker als je wil starten met een website niet echt kosten efficient is om direct te beginnen met een maatwerk website.

De kosten van een maatwerk website kunnen fors in de papieren lopen.

 

Wel belangrijk is dat je een keuze maakt voor een systeem dat makkelijk aangepast / uitgebreid kan worden. Hiervboor is het belangrijk dat je eigenlijk met proven technologie begint.

Drupal werd al een keer genoemend en dat is in mijn ogen een prima platform om mee aan de slag te gaan. Je kan er veel kanten mee op met standaard functionaliteit wat je uiteindelijk een hoop centen kan besparen.

 

Let wel de website is de start en dan begint het pas. Reclame en marketing zijn ook erg belangrijk.

Kortom ik zou kiezen voor een goedkopere oplossing en na success verder uitbreiden.

 

Er zijn genoeg bedrijven die je hiermee voor een redelijk bedrag kunnen helpen danwel adviseren wat er na de website komt.

 

Succes!

Alcuin van Zijl

http://www.azycon.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

als jij met je webstie wil verkopen kan jij altijd het beste met Open Cart beginnen, en niet met WP vind ik. WP is niet stabiel en voor een beginner vind ik hem toch niet helder, denk aan zo een electronica die paar acties moet uitvoeren maar hij heeft 100 knopjes.

Link naar reactie
  • 0

Een tijdje geleden had ik dezelfde vraag als jou; hoe een website laten ontwikkelen, op advies van mensen met verstand ervan heb ik ook eerst een flowchart gemaakt. Zodat duidelijk werd waar elke pagina naar toe linkte, daarna heb ik mock-ups / wireframes gemaakt voor elke pagina (Kijk eens naar de tool Balsamiq). Hierdoor kan de designer gemakkelijker zijn werk doen, dit scheelt aardig wat uren voor hem dus geld voor jou.

 

Mijn project heb ik, samen met een korte briefing, de wireframes en de flowchart op diverse sites gezet (op freelance.nl kreeg ik verreweg de meeste en beste reacties). Uiteindelijk kies je een designer / website ontwikkelaar en ga je aan de slag! Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

als jij met je webstie wil verkopen kan jij altijd het beste met Open Cart beginnen, en niet met WP vind ik. WP is niet stabiel en voor een beginner vind ik hem toch niet helder, denk aan zo een electronica die paar acties moet uitvoeren maar hij heeft 100 knopjes.

 

Dag Adam,

 

OpenCart is een goed platform voor je webshop, toch ben ik het niet helemaal eens over de stabiliteit van WordPress.

WordPress is naar mijn mening qua gebruiksgemak zeker een voordeel voor ondernemers die zonder programmeer kennis een website online willen zetten.

 

Ook is de diversiteit van de verschillende plugins een voordeel ten opzichte van OpenCart. De stabiliteit ligt voornamelijk aan welke plugins je download en installeert, het is daarom belangrijk dat je onderzoek doet naar de stabiliteit van de plugin, updates en reviews van web designers.

Start gemakkelijk een professionele website voor uw onderneming!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.