• 0

Bijtelling bus grijs kenteken ouder dan 5 jaar.

Hallo, ik heb het forum afgezocht, maar kan geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

 

Ik ben van plan een bus met dubbele cabine aan te schaffen van minimaal 5 jaar oud, omdat me is verteld dat je hierover alleen bijtelling krijgt van de werkelijk gemaakte kosten in een jaar als er geen km registratie wordt bijgehouden.

Als er wel km geregistreerd worden, is er alleen bijtelling over de werkelijk gemaakte kosten over de prive gereden kilometers.

 

Wie kan bovenstaand bevestigen?

 

Ik heb een engineeringsbureau, BV, enige werknemer ben ik zelf.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo, ik heb het forum afgezocht, maar kan geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

 

Ik ben van plan een bus met dubbele cabine aan te schaffen van minimaal 5 jaar oud, omdat me is verteld dat je hierover alleen bijtelling krijgt van de werkelijk gemaakte kosten in een jaar als er geen km registratie wordt bijgehouden.

Als er wel km geregistreerd worden, is er alleen bijtelling over de werkelijk gemaakte kosten over de prive gereden kilometers.

 

Wie kan bovenstaand bevestigen?

 

Ik heb een engineeringsbureau, BV, enige werknemer ben ik zelf.

Het concept dat de bijtelling beperkt wordt tot de werkelijk gemaakte kosten heb je alleen bij een IB ondernemer, niet bij een DGA. Dus als jij vanuit een BV onderneemt, kun je daar geen gebruik van maken en heb je bijtelling over de catalogusprijs. En als de auto van na, ik meen juni 2006 is, is dat een prijs inclusief BTW *en* BPM.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een engineeringsbureau, BV, enige werknemer ben ik zelf.

 

Het concept dat de bijtelling beperkt wordt tot de werkelijk gemaakte kosten heb je alleen bij een IB ondernemer, niet bij een DGA. Dus als jij vanuit een BV onderneemt, kun je daar geen gebruik van maken en heb je bijtelling over de catalogusprijs. En als de auto van na, ik meen juni 2006 is, is dat een prijs inclusief BTW *en* BPM.

 

Wellicht toch voordeliger om de auto privé te houden en de reiskosten te vergoeden?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.