• 0

Bereik Nederlands Facebook bericht

Beste Higherlevel gebruiker,

 

Na tijden lang dit forum bezocht te hebben op zoek naar informatie, heb ik het dit keer niet kunnen vinden en hierbij mij eerste post geschreven.

 

Mijn naam is Brendan 23 Jaar en nu al een aantal jaar bezig met verschillende projecten.

 

Ik ben nu bezig met een nieuw project.

 

Voor de omzet projectie ben ik op zoek naar een aantal feiten.

 

Facebook:

 

bekende feit : 3,5 mil gebruikers in NL waarvan 100 gem vrienden.

 

Als 1 iemand iets deelt op facebook met gem 100 vrienden, hoeveel zien dit er ?

 

Wanneer 100.000 mensen hetzelfde delen. Hoevaak ziet iemand hetzelfde bericht . Aangezien er 3.5 mil gebruikers zijn en met 100.000 delers met een gemiddelde vriendenlijst van 100 mensen. (10 mil)

 

Ik hoop dat iemand hier is een keer op een onderzoek of iets dergelijk is gestuit.

 

Dit zal mij enorm helpen om hier achter te komen.

 

 

Vriendelijke groeten,

 

Brendan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Brendan,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Stel je deze vraag als ondernemer?

 

Ik ken maar weinig ondernemers met dergelijke statistische kennis en behoefte!

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Valt niet vast te stellen hoeveel mensen iets zien. Dat is afhankelijk van vele factoren, waaronder, maar niet uitsluitend;

 

Hoeveel likes het bericht krijgt

Hoeveel reacties het bericht krijgt

Hoe vaak het bericht gedeeld wordt door anderen

Of het een foto, filmpje of text is

Of het bericht gepromoot wordt via de verschillende promotieprogramma's van Facebook

Hoeveel andere berichten er geplaatst worden door deze gebruiker

Hoeveel interactie er normaal gesproken met deze gebruiker plaats vindt

Link naar reactie
  • 0

Valt niet vast te stellen hoeveel mensen iets zien. Dat is afhankelijk van vele factoren, waaronder, maar niet uitsluitend;

 

Hoeveel likes het bericht krijgt

Hoeveel reacties het bericht krijgt

Hoe vaak het bericht gedeeld wordt door anderen

Of het een foto, filmpje of text is

Of het bericht gepromoot wordt via de verschillende promotieprogramma's van Facebook

Hoeveel andere berichten er geplaatst worden door deze gebruiker

Hoeveel interactie er normaal gesproken met deze gebruiker plaats vindt

 

Klopt, is er een niet een gemiddelde te berekenen ? Wat ik aan mijn aandeelhouders kan laten zien .

Link naar reactie
  • 0

Dank, ik heb een onderzoek van Stanford gevonden waaruit blijkt dat na een maand 61% van je vriendenlijst hem gezien heeft (gemiddeld) .

 

dank voor de snelle reacties!

 

Dan moet Stanford beter nadenken over de dingen die ze schrijven. Het bestaat niet dat ze weten dat 61% van je vrienden het gezien heeft. Ze bedoelen 60% plus of min 30%. Als iemand zoiets schrijft, dan heb ik gelijk ook helemaal geen vertrouwen meer in het hele onderzoek.

Link naar reactie
  • 0

Hoe oud is dat onderzoek? Facebook laat inmiddels je updates niet meer aan al je vrienden zien. Alleen met de betaalde opties heb je enige invloed hoeveel mensen het in hun tijdlijn krijgen. En dan moeten ze het ook nog maar net zien, natuurlijk. Die 61% lijkt me daardoor onwaarschijnlijk hoog.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hoe oud is dat onderzoek? Facebook laat inmiddels je updates niet meer aan al je vrienden zien. Alleen met de betaalde opties heb je enige invloed hoeveel mensen het in hun tijdlijn krijgen. En dan moeten ze het ook nog maar net zien, natuurlijk. Die 61% lijkt me daardoor onwaarschijnlijk hoog.

 

Je hebt gelijk, het onderzoek is gekopieerd door een gebruiker op een ander forum in 2013 .Het onderzoek zelf is zelfs van de Stanford database verwijderd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.