Ik heb wat hulp nodig m.b.t de wetgeving. Ik zou graag een caffé willen combineren met een passive verkoop van spullen(dus geen verkoop medewerkers). Het gaat hier om artiekelen die passive op de muur hangen of op de kast staan als decoratie máár met een prijs kaartje er op. Het gat dus om detailhandel in dezelfde horeca ruimte dus geen aparte ruimte, maar er wordt geen alchol geschonken.
Zou dat een mogelijkheid zijn?
Dit is een citaat van de KHN website, maar het is mij niet duidelijk of ze hier spreken over geen alchol én een aparte ruimte of geen alchol of een andere ruimte:
Wat mag aan detailhandel in horeca-inrichtingen?
Er is veel mogelijk zolang het maar niet in ruimten geschiedt waar alcoholhoudende drank aanwezig is. In de horecalokaliteit zelf, waar u alcohol schenkt, mag u geen detailhandelsactiviteiten verrichten, (uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld verkoop van sigaretten, condooms, damesverband, etc via automaten).
Zolang er geen verkoop aan vastzit of commerciële handelaren/aanbieders bij u rondlopen, mag u in uw horecalokaliteit toestaan:
• Shows
• Uitstallingen
• Exposities
• Discreet te verwijzen naar de relevante verkoopadressen lijkt mogelijk
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
igor1992
igor1992
Hallo allemal,
Ik heb wat hulp nodig m.b.t de wetgeving. Ik zou graag een caffé willen combineren met een passive verkoop van spullen(dus geen verkoop medewerkers). Het gaat hier om artiekelen die passive op de muur hangen of op de kast staan als decoratie máár met een prijs kaartje er op. Het gat dus om detailhandel in dezelfde horeca ruimte dus geen aparte ruimte, maar er wordt geen alchol geschonken.
Zou dat een mogelijkheid zijn?
Dit is een citaat van de KHN website, maar het is mij niet duidelijk of ze hier spreken over geen alchol én een aparte ruimte of geen alchol of een andere ruimte:
Wat mag aan detailhandel in horeca-inrichtingen?
Er is veel mogelijk zolang het maar niet in ruimten geschiedt waar alcoholhoudende drank aanwezig is. In de horecalokaliteit zelf, waar u alcohol schenkt, mag u geen detailhandelsactiviteiten verrichten, (uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld verkoop van sigaretten, condooms, damesverband, etc via automaten).
Zolang er geen verkoop aan vastzit of commerciële handelaren/aanbieders bij u rondlopen, mag u in uw horecalokaliteit toestaan:
• Shows
• Uitstallingen
• Exposities
• Discreet te verwijzen naar de relevante verkoopadressen lijkt mogelijk
• Compleet bereide afhaalmaaltijden aanbieden
Veilingen zijn niet toegestaan.
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42646-horeca-met-een-passieve-detailhandel-wat-mag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag