• 0

Ervaringen met International Payments bedrijven

Dag allemaal,

 

Ik ben benaderd door een bedrijf dat Ebury Partners heet. Het zit in Engeland en zij zeggen snelle en tegen lagere kosten dan mijn eigen bank en bovendien gunstigere exchange rates mijn internationale betalingen te kunnen verrichten. Op zich heb ik hier wel oren naar: ik laat eens in de zoveel tijd grote hoeveelheden producten importeren vanuit Hong Kong en de USA. Vaak een moeizaam proces: betalingen zijn vaak lang onderweg waardoor het lang duurt voor ik mijn spullen in huis heb.

 

Op internet kan ik weinig vinden over ervaringen met dit bedrijf. Vandaar mijn post. Heeft hier iemand van hen gehoord misschien? Of ervaringen met andere International Payments bedrijven?

 

Groet, Erica

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even schopje omhoog, want nu zo 'n 2,5 jaar later en ben ik ook gebeld door hun. Klinkt wel interessant. Ze hebben dus iets betere valuta waarbij de voordeel bij grote betalingen de moeite waard kan zijn. Iemand ervaring hiermee of met iets soortgelijks? Of andere tips voor kostenbesparing als je vaak naar het buitenland overmaakt?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Heb ze ook een paar keer aan de lijn gehad. Voor EUR 5.50 boek ik met ABN een paar duizend euro naar Hong Kong over binnen een dag, geheel naar mijn wens. Van klanten uit de UK en bv Spanje hoor ik wel vaak dat ze voor een simpele EU overboeking daar snel al een veelvoud aan kwijt zijn, misschien dat ze daar een oplossing kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Mocht iemand ooit met dezelfde vraag zitten en deze topic tegenkomen:

- tijdens googelen over ervaringen kwam ik artikel tegen waar ook https://www.nbwm.nl/ vermeld stond. Beiden komen betrouwbaar over.

- je maakt dan over naar derde rekening

- ik moest wat overmaken en ben de koersen gaan vergelijken. Bij Ebury zag ik eenmaal ingelogd valuta 124,1, juist duurder dan rabobank. Voor de zekerheid gebeld, er zou iets fout zijn want koers zou 125,98 zijn, nog steeds iets duurder dan Rabobank met koers 126,36. Gebeld naar nbwm, die had koers 125,3.

- toen ik nog eens via mail vroeg aan ebury kreeg ik koers 126,4 te horen.

 

Ik heb dus gewoon weer vanaf eigen bank overgemaakt, zal bij volgende betaling weer eens vergelijken. Wat wel soms handig kan zijn is de koers voor tijdje vastleggen, maar het ging mij voornamelijk om betere koers.

 

Mocht iemand nog ervaringen of tips hebben dan hoor ik het graag.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik was inmiddels gebeld door World First https://www.worldfirst.com/nl/voor-uw-bedrijf/ een bank uit Engeland. Ik vroeg uiteindelijk om referentie en kon met deze klant bellen over hun ervaringen, die was heel tevreden wegens gemak en betere koers. Uiteindelijk besloten het toch eens te proberen door deel via World First te betalen en deel vanaf eigen bank zodat ik de koers eenvoudig kan vergelijken. De koers naar Japan was bij World First 122,538 en bij de bank 122,308. Veel scheelde het dus niet, bij zo 'n 21.000 euro bespaar je in dit geval zo 'n 48 euro (circa 36 euro sterkere koers en 12,50 transactiekosten die de bank wel en World First niet rekent).

 

Ik zit dus in dubio, stel je moet maandelijks dat soort bedragen overmaken is het dus zo 'n 576 euro kosten die je jaarlijks bespaard. Maar het voelt toch een stuk 'veiliger' om rechtstreeks naar leverancier over te maken dan naar andere bank die het vervolgens voor je overmaakt. Ze zeggen wel dat het om zogenaamde 'derde rekening' gaat dus als ze failliet gaan staat het geld nog veilig zeg maar. En op zich zijn alle besparingen natuurlijk mooi meegenomen.

 

Link naar reactie
  • 1

Hoe grotere de bedragen worden hoe meer zekerheid ik wil hebben over het aankomen van bedragen en als ik de keuze heb tussen rechtstreeks overmaken en via een derde in het buitenland (ook al is het een grote Engelse bank) dan zou ik voor 5 tientjes op 21000 toch liever rechtstreeks overmaken.

 

Als je elke maand dit soort bedragen overmaakt dan zou ik eens met de bank gaan praten over een betere wisselkoers goede kans dat ze best bereid zijn je op een andere wisselkoers te zetten waarmee je effectief nog dichter bij de goedkoopste uikomt..

 

Link naar reactie
  • 0

 

Kijk ook eens naar Revolut. Dat is een in Londen gevestigde mobiele payment provider opgezet door Russen maar gebacked door Barclays, waar de tegoeden staan en transacties verwerkt worden. Je kan daar tegoeden aanhouden in euro's, dollars en ponden, waarbij je zelf bepaalt op welk tijdstip je kostenloos wisselt. Bevalt mij prima.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Iedereen nog bedankt voor de reacties. Ik heb laatste keren weer gewoon rechtstreeks betaald. Worldfirst biedt inmiddels ook betalen via iDEAL, dus ik dacht, dan hebben ze het geld meteen en kan het dus wel snel verwerkt worden (voelt toch minder risicovol). Even gekeken, het scheelde weer maar paar tientjes en ik kon op zijn vroegst dinsdag 9 mei selecteren. Dus dan zou mijn leverancier 'n week op betaling moeten wachten zodat ik paar tientjes goedkoper uit zou zijn.

 

Ik heb overigens inmiddels met de bank gesproken, enige wat mijn bank aan kon bieden is dat ik op bepaalde momenten (als de koers wat beter staat) alvast Yen koopt. Ik hoopte liever op scherpere koers maar dat konden ze niet bieden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.