hoe zit dat eigenlijk? Sommige leveranciers denken dat men nog facturen kan sturen uit 2012. Het is nu 2013. Die facturen dateren ze dan ook nog met een factuurdatum in 2012. Dat wil zeggen: er is iets door een leverancier geleverd, vervolgens hoor je niets meer van ze, en plots lijken ze de administratie weer bijgewerkt te hebben en valt er alsnog een factuur op de mat. Wordt je als ondernemer dan geacht daar achter aan te bellen of achter aan te gaan, om ze te dwingen een tijdig een factuur te sturen?
Ik kom dit probleem tegen bij de sportvereniging, maar ook bij sommige ondernemingen waarbij ik betrokken ben. Soms is er ook sprake van onduidelijkheden omtrent de geleverde dienst (daarbij speelt dan ook de vraag of er nu wel of niet afgesproken is dat het om een betaalde of gratis dienst gaat/ging; soms krijg je de indruk dat als een bedrijf weer wat in de publiciteit/belangstelling staat, sommige adviseurs en consultants denken nog wel snel een factuur te kunnen sturen voor in het verleden geleverde diensten, omdat er kennelijk weer wat geld in de onderneming zit of iemand denkt dat er nu weer eens Schwung in zit nu nieuwe ondernemers zich achter de onderneming hebben gezet.
Is er eigenlijk een (wettelijke) termijn waarbinnen je een factuur dient te sturen voor geleverde diensten?
En zijn die regels anders voor geleverde producten?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rene1
rene1
Hoi,
hoe zit dat eigenlijk? Sommige leveranciers denken dat men nog facturen kan sturen uit 2012. Het is nu 2013. Die facturen dateren ze dan ook nog met een factuurdatum in 2012. Dat wil zeggen: er is iets door een leverancier geleverd, vervolgens hoor je niets meer van ze, en plots lijken ze de administratie weer bijgewerkt te hebben en valt er alsnog een factuur op de mat. Wordt je als ondernemer dan geacht daar achter aan te bellen of achter aan te gaan, om ze te dwingen een tijdig een factuur te sturen?
Ik kom dit probleem tegen bij de sportvereniging, maar ook bij sommige ondernemingen waarbij ik betrokken ben. Soms is er ook sprake van onduidelijkheden omtrent de geleverde dienst (daarbij speelt dan ook de vraag of er nu wel of niet afgesproken is dat het om een betaalde of gratis dienst gaat/ging; soms krijg je de indruk dat als een bedrijf weer wat in de publiciteit/belangstelling staat, sommige adviseurs en consultants denken nog wel snel een factuur te kunnen sturen voor in het verleden geleverde diensten, omdat er kennelijk weer wat geld in de onderneming zit of iemand denkt dat er nu weer eens Schwung in zit nu nieuwe ondernemers zich achter de onderneming hebben gezet.
Is er eigenlijk een (wettelijke) termijn waarbinnen je een factuur dient te sturen voor geleverde diensten?
En zijn die regels anders voor geleverde producten?
met vriendelijke groeten,
Rene
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag