Goed, dit is misschien een onnozele vraag, maar ik vroeg me af wat hier nou de beste weg is.
Stel, ik koop als consument een product via Amazon. Ik verkoop dat hier weer als winkeleigenaar.
Wat te doen met de btw?
Moet ik de btw terug gaan vragen in het land behorende bij de extensie die Amazon op dat moment voert?
Kan ik mijn eigen btw terug gaaf laten zitten en dan ook die btw niet opgeven?
Ik ben geen complete newbie in btw, maar wel in import land.
Ik wil graag producten verkopen die in bijvoorbeeld Duitsland gewoon veel goedkoper zijn. Dat kan ik via Marktplaats als particulier doen, maar ik wil het liever iets groter aanpakken en vooral niet op Marktplaats :)
Tips?
Zou het bijvoorbeeld lonen om een vestigingsadres in Duitsland te hebben? Ik heb namelijk naast mijn NL ook de Duitse nationalteit.
Het betalen van de btw is geen enkel probleem, maar heb echt horrorverhalen gehoord over het terug vragen daar van (vooral de duur).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SaskiaVD
SaskiaVD
Goed, dit is misschien een onnozele vraag, maar ik vroeg me af wat hier nou de beste weg is.
Stel, ik koop als consument een product via Amazon. Ik verkoop dat hier weer als winkeleigenaar.
Wat te doen met de btw?
Moet ik de btw terug gaan vragen in het land behorende bij de extensie die Amazon op dat moment voert?
Kan ik mijn eigen btw terug gaaf laten zitten en dan ook die btw niet opgeven?
Ik ben geen complete newbie in btw, maar wel in import land.
Ik wil graag producten verkopen die in bijvoorbeeld Duitsland gewoon veel goedkoper zijn. Dat kan ik via Marktplaats als particulier doen, maar ik wil het liever iets groter aanpakken en vooral niet op Marktplaats :)
Tips?
Zou het bijvoorbeeld lonen om een vestigingsadres in Duitsland te hebben? Ik heb namelijk naast mijn NL ook de Duitse nationalteit.
Het betalen van de btw is geen enkel probleem, maar heb echt horrorverhalen gehoord over het terug vragen daar van (vooral de duur).
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43680-btw-aftrek-op-aankoop-bij-amazonde/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag