• 0

T/T, FOB ZHONGSHAN en B/L copy?

Beste allen,

Ik sta op het punt om te beginnen met het importeren van grotere hoeveelheden goederen uit China. Hiervoor meerdere keren kleine ordertjes geplaatst die vooraf betaald werden met Paypal en vervolgens keurig, enkele weken later, bij ons afgeleverd werden. Nu ben ik in gesprek met een leverancier en hij geeft aan dat de betaal methode: "T/T, FOB ZHONGSHAN 30% deposite and ballance against B/L copy" is.

Nu weet ik dat T/T een "normale" bankoverschrijving is en FOB Free on board dat de leverancier betaald tot en met het aan boord krijgen van de goederen (incl. benodigde documenten).

Kunnen jullie mij vertellen wat het geheel betekend: T/T, FOB ZHONGSHAN 30% deposite and ballance against B/L copy?

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43721-tt-fob-zhongshan-en-bl-copy/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Zoals Roel het zegt is het correct. 30% aanbetaling en 70% tegen overgave van de Bill of Lading. Deze heb je echt nodig om je goederen vrij te krijgen in Rotterdam. Voordeel is wel dat je hier een paar weken mee zou kunnen wachten omdat een schip vanuit China altijd een paar weken onderweg is.

T/T staat voor Telex Transfer. Is een beetje ouderwets maar betekend tegenwoordig net zo veel als bankoverschrijving.

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

• 0

Hoi,

Voor de volledigheid kun je ook zonder origineel b/l dit afspreken. of een van de vele tussen vormen zoals met een telex release (nog een oude term).

Maar Roel zijn uitleg is juist! Maar dan zijn er nog wat verschillende uitvoeringen mogelijk (details).

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar