Ik zit al een jaar lang te denken aan het opzetten van een eigen bedrijf. Ik dacht hierbij aan een internetzaak waar men computers en accesoires kan bestellen. Het lastige van het verhaal is dat ik 16 jaar ben, maar wel erg graag een dergelijk bedrijfje zou willen opzetten. Het eerste dat ik gedaan heb om mijn dit plan uit te werken is een website op te zetten met een volledig winkelsysteem, gemaakt met HTML/PHP/MySQL. Nu dit werkt en mijn enthousiastme nog niet is afgelopen probeer ik verder te komen met het serieuze bedrijfsplan en de leveranciers.
Mijn gedachte was als volgt:
Het begint met de internetwinkel waar men producten in hun mandje kunnen plaatsen en kunnen bestellen.
Ik heb dag en nacht ene overzicht van de binnengekomen bestellingen en zie wanneer degene die besteld heeft geld heeft overgemaakt op de rekening.
Wanneer het geld binnen is ontvang ik automatisch een e-mail en neem ik contact op met de leverancier(s), waarmee ik een deal gesloten heb.
Ik maak geld over naar de leverancier en deze stuurt mij zo snel mogelijk de bestelde producten.
Ik stuur het pakket zo snel mogelijk via TPG naar de klant.
Dit is dus alleen het idee, maar
is dit uitvoerbaar (als 16-jarige)?
Ik ben zeker bereid om er veel tijd in te steken, maar moeten mijn ouders dan de verantwoordelijkheid op zich nemen?
Kan het dan wel onder mijn naam?
Tegen welke problemen kan ik aanlopen?
Is de door mij beschreven methode mogelijk?
Kun je zomaar producten bestellen bij de fabrikant?
Het zijn nogal een aantal vragen; ik heb er al behoorlijk veel over opgezocht, maar op deze vragen heb ik nog geen goed antwoord kunnen vinden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bart Roorda
Bart Roorda
Ik zit al een jaar lang te denken aan het opzetten van een eigen bedrijf. Ik dacht hierbij aan een internetzaak waar men computers en accesoires kan bestellen. Het lastige van het verhaal is dat ik 16 jaar ben, maar wel erg graag een dergelijk bedrijfje zou willen opzetten. Het eerste dat ik gedaan heb om mijn dit plan uit te werken is een website op te zetten met een volledig winkelsysteem, gemaakt met HTML/PHP/MySQL. Nu dit werkt en mijn enthousiastme nog niet is afgelopen probeer ik verder te komen met het serieuze bedrijfsplan en de leveranciers.
Mijn gedachte was als volgt:
Dit is dus alleen het idee, maar
Het zijn nogal een aantal vragen; ik heb er al behoorlijk veel over opgezocht, maar op deze vragen heb ik nog geen goed antwoord kunnen vinden.
Bvd,
Bart Roorda
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4406-een-i-shop-opzetten-als-16-jarige/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
171 antwoorden op deze vraag