• 0

Is dit een aanpak met perspectief?

Beste forumleden, experts!

 

Ik heb een leidinggevende achtergrond in de ICT en na ontslag kwam een periode van bezinning. Ik speel met het idee om mijn kennis en ervaring in te zetten via een eigen bedrijf.

 

Ik denk aan een brede pallet van diensten omdat ik in de breedste zin ervaring heb opgedaan. Even los van de activiteiten speel ik met het de gedachte om voor specifieke klussen "experts" in te huren. Bij voorkeur zou ik gebruik willen maken van ZZP'ers, puur vanwege de hogere betrokkenheid.

 

Is dit een bekende constructie? Ik zou graag positieve maar ook negatieve ervaringen horen.

 

En niet geheel onbelangrijk, hoe creëer ik een pool met deze mensen. Waar vind ik die?

 

Zie jullie ervaringen en reacties graag tegemoet!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag FriZZer,

 

Welkom op HL.

 

Je constructie is bekend, er zijn velen die zo werken. Feedback op je idee: je concentreert je op de kostenkant, niet op de opbrengstenkant. Het vinden van ZZP'ers IT de voor jou willen werken is veel minder moeilijk dan het binnenhalen van opdrachten. Hoe denk je dat laatste succesvol te gaan doen, als startend ondernemer?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Focus je op datgene wat je écht leuk vindt om te doen en waarin je het beste bent. Een heleboel dingen doen kan iedereen, een paar dingen heel goed doen kunnen niet veel mensen.

 

Qua anderen vinden die je in wilt schakelen: gebruik je huidige netwerk om uit te putten. Als daar niemand in zit, laat dan dit deel van je verhaal nog even wachten tot later. Je komt namelijk vanzelf goede mensen tegen en dan pas zou ik dit idee er weer bij pakken, als je namelijk niemand kent en actief zelf moet gaan zoeken terwijl je de mensen die je vindt nog niet kent, dan ga je veel problemen op de hals halen die je in eerste instantie helemaal niet nodig hebt als je puur jezelf en je eigen kennis inzet.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dag Ron,

 

Allereerst dank voor je reactie, dit versterkt alleen maar de motivatie. Natuurlijk denk ik na over het commerciële aspect en realiseer me dat ik dan een van de vele in de bekende vijver ben. Een belangrijk startpunt is mijn bestaande netwerk. Van daaruit komen al signalen en vragen echter ik ben nog in de oriënterende fase. Ik denk onderscheidend vermogen te creëren. Jarenlang zat ik aan de andere kant van de tafel, als klant. Ik denk te weten waar ondernemers behoefte aan hebben, daarnaast moet hij mij vertegenwoordigen...doen wat je beloofd!

 

Dat wil ik bieden en tegelijkertijd waarborgen door een netwerk aan experts die in van tijd tot tijd kan inhuren. Bij voorkeur natuurlijk mensen waarmee een band ontstaat en waardoor er een wisselwerking kan ontstaan. Natuurlijk zal ik goed moeten nadenken hoe ik opdrachten en continuïteit kan waarborgen...ben het met je eens, dat is erg belangrijk!

Link naar reactie
  • 0

ICT projectmanager en dan gaan ondernemen ... hm.

Het kan natuurlijk wel, maar wat ik me afvraag is of je de 'people skills' hebt om als ondernemer te denken en aan tafel te zitten met mensen, niet als 'ex ICT leidinggevende die weet wat de klant nodig heeft.'. Zo'n plan bedenken is één, maar ben je vaardig in contact leggen, in je product pushen, in zzp'ers managen (personeel binnen een ICT project handelt en denkt heel anders dan zzp'ers, die zijn inderdaad meer betrokken maar ook stronteigenwijs ;)

Bovendien is bemiddelen ook nog weer een andere tak van sport dan zelf verantwoordelijk zijn voor de projectinhoud.

Wat drijft je om met dit idee te spelen? Trek je het slecht om niet te werken, wil je weer status (ondernemer zijn in plaats van werkloze), speelde je altijd al wel met het idee en komt het weer bovendrijven?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.