• 0

Product gevonden waar veel vraag voor is, maar hoe nu verder.

Ik heb een product gevonden waar op zich veel vraag naar is, en erg functioneel te gebruiken is. Nu heb ik een specifieke doeleinde hier voor in gedachte om het product voor te gebruiken maar voor de mensen die hem voor andere doelen willen gebruiken mag dat ook natuurlijk.

 

Het product bestaat al, maar hier in Europa heb ik niks kunnen vinden, in de USA heb ik een bedrijf gevonden die het product maakt en verkoopt zij presenteren/verkopen het product niet op de specifieke manier die ik in gedachte heb maar hun product zou zonder aanpassingen gelijk te gebruiken zijn op de manier die ik voor ogen heb.

 

Zij claimen wel rechten en patent te hebben op dit product zowel binnen USA en buiten de USA (Europa,ect).

 

Nu was mijn vraag wat kan ik doen ? Het product is overigens niet groot en zéér goedkoop te produceren omdat het van plastic is.

 

Kan ik überhaupt een soort gelijke product op de markt brengen ondanks hun rechten en patenten voor een andere specifieke doeleinde ?

 

Welke stappen moet ik ondernemen mocht het wel kunnen om een soort gelijke product te laten produceren in Nederland ? (Dus van benaderen, uitwerken tot productie, financiën etc..)

 

Ik ben nieuw in het ondernemen en heb geen flauw benul hoe ik zo iets van de grond kan krijgen. Ook heb ik geen budget of mensen die mij kunnen helpen ben overigens een student van 21.

 

 

 

Harstikke bedankt voor jullie hulp alvast.

 

Mohamed Ibrahim

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom namaken en gedoe met rechten riskeren? Je kunt het bedrijf in de USA ook contacten en vragen of je hun agent in Europa mag worden. Daarbij kun je afspreken dat je zelf mag kiezen hoe en voor welk doel je het in de Europese markt zet.

 

Probleem blijft wel dat je geen tijd en geld hebt om hier echt mee aan de slag te gaan. Bij zelf produceren heb je daar nog meer last van (investeren in ontwerpen, matrijzen, enz.)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, ik zou contact opnemen met het Amerikaanse bedrijf om te vragen of jij reseller in europa kan worden. Bespaard een hoop gedoe.

 

Eerlijk gezegd begin ik toch wel een beetje nieuwsgierig te worden naar het product ;) Valt er iets meer over los te laten of wil je het helemaal discreet houden?

 

In ieder geval veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste SoMo,

 

Zij claimen wel rechten en patent te hebben op dit product zowel binnen USA en buiten de USA (Europa,ect).

 

Heb je dit al gecheckt? Je zou het kunnen nagaan in: Octrooidatabanken en -registers

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een product gevonden waar op zich veel vraag naar is, en erg functioneel te gebruiken is.

 

Ik begrijp dat dit een nieuw product is op de Europese markt. Hoe weet je dat er op zich veel vraag is naar dit product? Heb je hier onderzoek naar gedaan of is dit een aanname?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Kan ik überhaupt een soort gelijke product op de markt brengen ondanks hun rechten en patenten voor een andere specifieke doeleinde?

 

 

Er zit hier vast wel een expert die je kan uitleggen dat een patent niet van toepassing is op het gebruiksdoel maar op de manier waarop een product werkt. Dus wanneer jij een kurkentrekker wil verkopen als schroevendraaier wordt het patent niet ineens ongeldig.

 

Of wel? Dat zou ik ook wel willen weten. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat Twabla schrijft is correct maar je moet nog met hetvolgende rekening houden.

 

In USA heet alles "Patent". In veel landen in Europa wordt er echter verschil gemaakt tussen het design (vormgeving) en de pure technische kant van het betreffende voorwerp.

 

In Duitsland kennen ze bv "Gebrauchsmuster". In het nederds te vertalen met "gebruiksmodel. In Wikipedia wordt dat uitgelegd als je daar naar "gebruiksmodel" zoekt.

 

Als het een echt patent is, dat baseert op unieke technische eigenschappen, heb je geen enkele kans dit zonder technische wijzigingen hier gevaarloos op de markt te brengen. Is het echter een gebruiksmodel waarvan alleen de vorm geregistreerd is, is het wel degelijk mogelijk om een andere variant hiervan op de markt te brengen. Die moet dan niet verwisseld kunnen worden met het "origineel".

 

Het hangt er dus vanaf, wat de patenthouder bedoelt als hij zegt dat het in USA en Europa gepatenteerd is. Vaak kun je al ontdekken wat het precies is als je gewoon in Google de naam van de USA frima ingeeft met het woord "patent". Je krijgt dan alle patenten van die firma in USA te zien en je ziet dan ook gelijk wat het nu precies inhoudt.

 

Niet zelden wordt er ook gewoon gezegd "patented" of "patent pending". Dit schrikt de meesten dan al voldoende af om zelfs maar te controleren of het waar is wat gezegd wordt.. Dus of het ook inderdaad gepatenteerd is, is nog maar de vraag.

 

Als je zo'n ding hebt, kijk dan ook eens of er een patentnummer opstaat. Meestal wordt dat er opgezet om namakers nog meer afteschrikken. Aan de hand van dat nummer is het dan ook een fluitje van een cent om alles te controleren.

 

Succes

René van Weert

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties.

 

@nielspas, Daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, om een soort reseller hier in Europa te zijn, dit houd ik zeker in het achterhoofd. Over het zelf product kan ik helaas niet erg discreet worden. Wel kan ik je vertellen dat het probleem vooral onder de Gamers als een probleem gezien wordt en voor de gewone mensen zou dit praktisch handig zijn.

 

@Antwoord voor Bedrijven, Dat heb ik nog niet gedaan ik zal er in kijken bedankt!

 

@Dennis_van_Dijk, Ik heb zelf onderzoek gedaan rond mijn eigen kringen wat niet echt groot is om van een echte onderzoek te spreken. Maar de mensen die ik onder vraagt heb herkennen het probleem en zouden dit product erg handig vinden en zouden het zeker aanschaffen. Naast dat heb ik ook veel op internet gezocht en ook hier kwam ik veel forums tegen waar dit probleem besproken werd. De oplossingen die dan geboden werden op de forums zijn omslachtig en niet efficiënt genoeg zo als ik het voor ogen heb.

 

@ChinaTradeConsult, Ik ga mij hier zeker in verdiepen, heel erg bedankt.

 

 

Ik heb nog een aantal vragen.

 

Stel ik benader hun om bijvoorbeeld reseller of zaken met hun te doen denken jullie dat hun mij serieus gaan nemen omdat ik geen bedrijf ben en niet over een kapitaal beschik ? Of gewoon onder het motto niet geschoten is altijd mis ?

 

Daarnaast zat ik ook te denken om eventueel een bedrijf te benaderen in Nederland waar voor het misschien interessant kan zijn. Het zou dan een bijproduct worden die naast het hoofdproduct wordt verkocht of zelfs inbegrepen is.

 

Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste een grote speler op de markt kan benaderen en welke personen moet ik dan het gesprek aan gaan.

 

 

Bedankt alvast!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties.

 

@nielspas, Daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, om een soort reseller hier in Europa te zijn, dit houd ik zeker in het achterhoofd. Over het zelf product kan ik helaas niet erg discreet worden. Wel kan ik je vertellen dat het probleem vooral onder de Gamers als een probleem gezien wordt en voor de gewone mensen zou dit praktisch handig zijn.

 

 

Ik weet al om welk product het gaat. Er zijn al andere varianten op de markt. Genoeg zelfs. Die zijn gemaakt van een soort gel of ander plastic o.i.d. Tevens kan je het ook gewoon bestellen en naar europa laten verschepen.

 

Je kan eens op Alibaba.com etc. gaan kijken want die spulletjes maken ze ook in China. Kan je een stuk of 100 kopen voor 10 cent per stuk o.i.d. en proberen te verkopen hier, echter heeft het nog geen "bekende naam" dus je zal het moeten branden en echt gaan marketen bij je gamer doelgroep.

 

Succes!

Beter vindbaar in Google? Wij kunnen je helpen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.