• 0

Hoe voeren jullie de boekhoudingv voor de eenmanszaak ? ( zijn er voorbeelden ?)

Hoi mede forumleden

 

Ik ben een webshop begonnen d.m.v. een eenmanszaak, nu heb ik niet erg veel ervaringen met boekhouden.

En had ik een aantal vragen. Ik weet wel het belasting gedeelte en hoe de meeste journalen gemaakt moeten worden.

Maar toch vraag ik me af of er iemand is die misschien een voorbeeld Exel spreadsheet heeft. Of kan uitleggen hoe ik de administratie zo goed mogelijk ( snel duidelijk en efficiënt ) kan verzorgen.

 

Ik heb nu een spreadsheet welke via een beginbalans werkt en dan dagboeken journaalposten grootboeken, proef, saldi resultaten rek en eindbalans. Maar ik dacht dat het misschien wat eenvoudiger en sneller zou kunnen graag jullie mening en tips over hoe jullie de boekhouding voeren voor de eenmanszaak in Excel ( ik wil nog niet in een boekhoudprogramma werken om de kosten laag te houden) ( ook al zijn er boekhoudprogramma's voor €10 per maand ) dit is later wel een optie maar nu nog niet

 

groetjes,

 

michel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Marcel spruit, Ja tuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt ik ben niet achterlijk.( Maar als ik dan een artikel gevonden heb dan lees ik een paar serieuze antwoorden en voor de rest lees ik antwoorden van andere forumleden die lopen te zeiken of onnuttige antwoorden geven zoals jou. ( behalve je link waar ik zelf ook al op was gekomen d.m.v. de zoekfunctie) En daarin heb ik dus niet gevonden wat ik zocht. Ik zoek een meer complete boekhouding.

Ik wil graag een boekhouding doen in Excel. En ik vroeg me af of er andere mensen waren op dit forum die de boekhouding van hun eenmanszaak in Excel bijhouden ( totale boekhouding) . En deze spreadsheet wouden delen. Zodat ik meer inspiratie op kon doen hoe ik me eigen boekhouding zo snel en efficient mogelijk in Excel kon inrichten. Aangezien ik nu met journaalposten dagboeken grootboeken enz. werk.

Link naar reactie
  • 0

Waarbij opgemerkt dat speedbalance volgens mij niet meer gratis is

 

Speedbalance is inderdaad opgevolgd door het betaalde Banana

 

Het oude speedbalance is nog steeds gratis te downloaden ondanks eerdere berichten dat dit per 31-12-2013 zou stoppen. Er worden alleen geen updates meer uitgevoerd. Zelf vind ik het prettiger werken dan de vele Excel sheets die al dan niet gratis in omloop zijn. De uitgebreide helpteksten zorgen er ook voor dat je niet gauw vastloopt.

 

Natuurlijk zijn er ook beperkingen maar ja een gegeven paard....... ;)

 

En ik vroeg me af of er andere mensen waren op dit forum die de boekhouding van hun eenmanszaak in Excel bijhouden ( totale boekhouding)

 

speedbalance heeft een uitgebreide functie om rapporten samen te stellen. als je consequent de btw goed boekt heb je na afloop van het tijdvak alle gegevens voor de btw aangifte. Zelf heb ik nog met btw verlegd te maken maar ook dat is appeltje-eitje.

Link naar reactie
  • 0

Marcel spruit, Ja tuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt ik ben niet achterlijk.( Maar als ik dan een artikel gevonden heb dan lees ik een paar serieuze antwoorden en voor de rest lees ik antwoorden van andere forumleden die lopen te zeiken of onnuttige antwoorden geven zoals jou.

 

Geweldige binnenkomer zo. Jij komt er wel!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Denk ook aan de tijd die je nu besteedt om kosten te besparen. Als startende webshop kun je elke euro goed gebruiken. Misschien liever elke maand 10 euro naar reclame dan naar een boekhoudpakket.

 

Maar, dat geldt ook voor je tijd. Als, na een initiële leerperiode, de software die je download goed voor je werkt dan is dat super. Als je echter tijd kan besparen met goede software en die tijd vervolgens kan investeren in je webshop bouw je aan de toekomst.

Ficsus.nl - Online boekhouden makkelijk én leuk! Vanaf 8,75 per maand.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.