• 0

onze website Zonderbaasmeergeld?

Omschrijving van je concept:

Wij hebben heel hard gewerkt aan en geïnvesteerd in een prachtig leer- en werkomgeving voor onze nieuwe teamleden. En nu is het klaar!!! Zodoende kan onze website www.zonderbaasmeergeld.nl live gaan. We doen dit werk al een tijd maar nu dan ook in een modern jasje, nl. online!

 

Even een snelle vraag aan drukke mensen die niet in mijn bedrijf zitten.

 

Als ik een programma zou samenstellen dat je in je eigen tempo, online kunt volgen, waar ik je kan trainen om een netwerkmarketer te worden, jou de vaardigheden te leren om een overwegend online business op te bouwen in de komende 6-9 maanden, een extra inkomen verdienen gaandeweg welke je tussen de € 500,- en € 2000,- kan opleveren aan het einde van die 6-9 maanden.

 

Zou je dat interesseren? Ik ben op zoek naar feedback...alvast bedankt.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben veel op de ouderwetse manier gedaan: Flyeren, face to face met mensen praten etc. Nu een periode gefocussed op deze online werk- en leer omgeving. En nu op zoek naar potentiele collega's.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging die wij met ons concept op lossen is dat ondernemende mensen ook zonder bepaalde diploma's nu kunnen leren hoe ze succesvol een extra inkomen kunnen verdienen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het Online traject maakt het makkelijker voor mesnen om dit te volgen. De meeste van mijn collega's doen geven training op een vaste locatie ergens in het land waar jij dan naar toe moet reizen elke week. Dit brengt kosten en tijdverlies met zich mee welke wij hiermee omzeilen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Opbouwende kritiek, gebruikerservaringen op de website. Punten die ik over het hoofd zie omdat ik er te dicht op sta.

Serieuze kritiek die onderbouwd is.

 

 

 

Life is like a camera…Focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t work out, take another shot!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik een programma zou samenstellen dat je in je eigen tempo, online kunt volgen, waar ik je kan trainen om een netwerkmarketer te worden, jou de vaardigheden te leren om een overwegend online business op te bouwen in de komende 6-9 maanden, een extra inkomen verdienen gaandeweg welke je tussen de € 500,- en € 2000,- kan opleveren aan het einde van die 6-9 maanden. Zou je dat interesseren? Ik ben op zoek naar feedback...alvast bedankt.

Nee, zo verpakt zou dat me zeker niet interesseren want het klinkt als een get-rich-quick-scheme waar ik niet op zit te wachten. Iedere cursus die mij bij voorbaat al een bedrag aan inkomsten voorschotelt is in mijn ogen bij voorbaat verdacht.

Een goede cursus geeft in een curriculum aan wat de inhoud van de cursus is en wat ik na afloop heb bereikt. Niet wat ik daarmee kan gaan verdienen.

 

Ik heb me ondanks dat laten verleiden tot het kort bekijken van je website, maar ik heb er nu al spijt van. Waardeloos wervende teksten die direct inspelen op basale emoties.

 

Je bent hier terecht gekomen op de Website van Blabla Coaching & Advies. Je bent op deze website gewezen omdat:

Je op zoek bent naar een uitdaging

Je met tegenzin naar je werk gaat

Je graag eigen baas wil zijn

Je financieel méér wil dan je baan nu oplevert

Je graag meer thuis wil zijn met jouw gezin

Je maakt je zorgen over jouw (toekomstig) pensioen

Je beseft dat tegenwoordig niemand meer zeker is van het behoud van een baan en dat ook jij op een dag werkloos kunt zijn

Is dit mogelijk? antwoord is JA, ongeacht je huidige beroep en ongeacht of je dit in eerste instantie parttime doet naast je huidige (fulltime) baan, of meteen fulltime aan de slag gaat.

Wat een beroerde opening zeg! Ik ben op jouw site gewezen omdat...? De sites waar ik op kom hoef ik niet op gewezen te worden. Als ik met tegenzin naar m'n werk ga, dan ga ik niet naar een dergelijke site... Al deze teksten geven mij weinig vertrouwen en de slotverwijzing naar "een gratis online leerprogramma" komt dan niet als verlossing, maar als extra bevestiging van mijn wantrouwen.

 

Waarom moet ik trouwens mijn gegevens opgeven voor dat gratis E-book? Waarom kan ik het niet gewoon downloaden?

 

Mijn opbouwende tip: verzin iets beters!

Serieus: als je dan met een cursus komt, waarom breng je dat dan op die manier? Waarom geef je niet gewoon aan wat men leert tijdens die cursus?

 

Tenslotte toch ook nog een compliment: Het filmpje is goed gemaakt! Leuk om naar te kijken en van een veeeeel hogere kwaliteit dan de inhoud van je website. Waarom ga je daar niet je geld mee verdienen?

Link naar reactie
  • 0

 

Zoveelste Get Rich Quick-opzetje volgens de vaste formule: blog, gratis e-book, coaching, network marketing en personal branding.

 

De grap in dat coaching-ecosysteem is dat ze mekaar opvreten, financieel dan. Wil je snel rijk worden, dan moet je betalen voor gratis advies. Aan coachcoach Hugo Bakker bijvoorbeeld.

 

Dit is waan-ondernemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Het heeft ook iets triests. Dat hele netwerkmarketingwereldje zit vol misleide illusies. Mensen die graag iets willen bereiken, een inkomen willen verdienen, status verwerven, ergens bijhoren. En dus gaan ze mekaar mistige verhalen vertellen. Een fantasiebestaan creëren in een wereld van blogs en e-books en online videoos. Met af-en-toe een grote motiverende massabijeenkomst, gratis voor topverkopers. Maar de ploeteraars moeten betalen.

 

Voor buitenstaanders lijkt het één grote oplichterszooi, maar dat is het niet. Het is een leven van illusies en hoop. Van rijkdom door de verkoop van prullaria. En als dat niet lukt dan door het werven van andere verkopers. En als dat niet lukt door coaching.

 

Als je ooit genoeg hebt van al die gebakken lucht, kijk dan eens op Etsy.com. Daar zie je de vrucht van werk. Handwerk, bakwerk, breiwerk, staalwerk, steenwerk, kookwerk. Kun je ook van bestaan. Echt werk!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Over echt werk gesproken, in mijn branche staan we ook te springen om mensen die echt willen werken.

Dus geen technici die alleen op knopjes willen drukken of alleen achter de tekentafel willen zitten, maar echt een stuk truss willen oppakken of podia willen bouwen.

 

Maarja we leven in een land waar het slecht is om een vmbo-er te zijn en dat je streven altijd vwo moet zijn.

 

Want stel je toch eens voor dat je handen vies worden of dat je moe wordt van werken...

Link naar reactie
  • 0

Ja je kunt natuurlijk prima 'echt' werk doen (want een techneut die op knopjes drukt werkt natuurlijk niet echt). Maar je moet vooral doen wat je leuk vindt en waar je uitdaging in ziet, en niet iedereen ziet nu eenmaal genoeg uitdaging in het sjouwen van podiumstukken.

En daarnaast, het inkomen van een loodgieter blijft natuurlijk ook maar gebaseerd op vraag en aanbod, dus voor hen te hopen dat er lekker veel mensen gaan studeren :P

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie hartverwarmende steun. Omdat NWM niet begrepen wordt wordt er lelijk op gerageerd. Maar t is mij duidelijk dat er hier geen plaats is voor mensen met een open mind. Jammer. Ik wens jullie allen veel succes in jullie business.

Overigens mmint bedankt voor de tips. Daar heb ik echt wel wat aan.

Life is like a camera…Focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t work out, take another shot!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie hartverwarmende steun.

 

Er komt nogal wat kritiek los op jouw concept. Kritiek waar je bij een adviseur voor zal moeten betalen. Kritiek die je kunt gebruiken om jouw product en de presentatie van je product beter te maken. Hier heb je vele meer aan dan mensen die met jouw wind meewaaien. Lijkt hard maar levert veel op.

 

Omdat NWM niet begrepen wordt wordt er lelijk op gerageerd.

 

Wellicht is het dan goed om er voor te zorgen dat het wel begrepen wordt. Wellicht is er iets mis met de boodschap van de zender waardoor e.e.a. niet goed ontvangen wordt? Extranaliseren is niet het antwoord, kijk naar wat je daar zelf aan kunt doen.

 

Maar t is mij duidelijk dat er hier geen plaats is voor mensen met een open mind. Jammer.

 

Hier is plaats voor mensen met de meest wilde ideeën. Maak daar gebruik van. Als het geen MLM is waar je aan doet, maak dan duidelijk wat het wel is. Als je niet begrepen wordt zorg er dan voor dat je begrepen wordt. Maar ga niet lopen klagen dat we je niet begrijpen. Dat lijkt mij niet de oplossing.

 

Ik wens jullie allen veel succes in jullie business.

 

In ieder geval veel dank daar voor!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Graag gedaan. Wil je ook antwoord geven op de vragen die ik stelde?

1. Waarom moet ik trouwens mijn gegevens opgeven voor dat gratis E-book? Waarom kan ik het niet gewoon downloaden?

2. [...] als je dan met een cursus komt, waarom breng je dat dan op die manier?

3. Het filmpje is goed gemaakt [...] Waarom ga je daar niet je geld mee verdienen?

Aanvullend: 4. waarom zijn jullie eigenlijk na 10 dagen al gestopt met bloggen?

 

Omdat NWM niet begrepen wordt wordt er lelijk op gerageerd

Waarom denk je dat NWM niet begrepen wordt? Omdat er lelijk op gereageerd wordt? Misschien onderschat je de forumleden wel en wordt NWM prima begrepen. Misschien wordt er wel lelijk op gereageerd omdat men de nadelen ervan kent?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie hartverwarmende steun. Omdat NWM niet begrepen wordt wordt er lelijk op gerageerd. Maar t is mij duidelijk dat er hier geen plaats is voor mensen met een open mind.

 

Je bezigt een van de dooddoeners die MLMers uiten nadat ze kritiek krijgen:

http://mlmforum.nl/forums/topic/dooddoeners-van-de-mlmer/

 

Het ironische is dat mensen die in 'nwm' zitten, zélf juist geen open mind hebben. Direct als er kritiek geuit wordt dan klappen ze dicht en lopen ze weg. Soms worden ze zelfs boos. Ze staan nergens open voor, alleen voor datgene dat binnen de, meestal erg sektarische, MLM bijeenkomsten verteld wordt.

Link naar reactie
  • 0
Graag gedaan. Wil je ook antwoord geven op de vragen die ik stelde?

Quote:

1. Waarom moet ik trouwens mijn gegevens opgeven voor dat gratis E-book? Waarom kan ik het niet gewoon downloaden?

2. [...] als je dan met een cursus komt, waarom breng je dat dan op die manier?

3. Het filmpje is goed gemaakt [...] Waarom ga je daar niet je geld mee verdienen?

 

Aanvullend: 4. waarom zijn jullie eigenlijk na 10 dagen al gestopt met bloggen?

Quote:

Omdat NWM niet begrepen wordt wordt er lelijk op gerageerd

 

Waarom denk je dat NWM niet begrepen wordt? Omdat er lelijk op gereageerd wordt? Misschien onderschat je de forumleden wel en wordt NWM prima begrepen. Misschien wordt er wel lelijk op gereageerd omdat men de nadelen ervan kent?

 

Ja tuurlijk zal ik je vragen beantwoorden.

1. Je gegevens achterlaten om een gratis E-book te ontvangen is een veel gebruikt concept om een netwerk mee op te bouwen. Ik geef jou informatie in ruil voor de mogelijkheid je nog eens te mogen aanspreken. Je kunt je overigens altijd uitschrijven voor deze optie dus je zit nergens aan vast.

2. Welke manier bedoel je precies? Ik zie het zo: Ik kan mensen een nieuwe manier van werken laten zien en aangezien deze manier nog niet zo bekend is geef ik hier een training voor. Ik vind het een super goede tip van je om de opsomming te doen wat men leert in deze cursus. Al doende leert men. Daarnaast heb ik juist mensen vertelt wat men aan het einde kan bereiken en dat is nu juist datgene waarvoor men deze training doet: een inkomen.

3. het filmpje is inderdaad een leuk project geweest. Waarom ik daar niet mijn geld mee ga verdienen? Dat is absoluut een mogelijkheid. Echter ik geloof heel sterk in NWM en ik vind het leuk wat ik doe.

4. Wij hebben het bloggen op pauze gezet omdat wij beseften dat wanneer mensen enthousiast gaan reageren en wij vervolgens moesten zeggen: 'mooi maar we zijn nog niet klaar', dat heel onprefessioneel over zou komen. Daarnaast hebben we zoveel werk gestoken in het online leerprogramma dat we ook haat geen tijd meer hadden om te bloggen. Vergeet niet dat dit voor ons een nieuw traject is en zodoenden moeten wij hierin nog veel leren.. Dus jouw tips zijn welkom.

 

Ik denk dat er lelijk op gerageerd wordt om meerdere redenen.

1 mensen praten andere mensen na

2 mensen hebben het geprobeerd, er niet voldoende effort in gestoken, zijn dus niet geslaagd en daarom boos op het systeem.

3 of als laatste en meest vreselijke reden, ze hebben echt te maken gehad met een bedrijf die een heel slecht netwerkmarketingplan heeft/had. En voelen zich terecht belazerd. Voor die mensen kan ik begrip opbrengen dat ze het een sekte etc etc noemen. Besef je alleen wel dat niet alle NWM bedrijven hetzelfde zijn.

 

Mijn reactie was een primaire en zodoende niet correct. Mijn excuses daarvoor. De reactie werdt veroorzaakt omdat je zo vaak tegen een muur aan loopt als het gaat om NWM. Terwijl ik juist echt hele goede ervaringen met mijn NWM bedrijf heb. Ik dacht op dit Forum een plek te hebben gevonden waar mensen in ieder geval elkaar in elkaars waarde zouden laten. Nu blijkt het voor sommigen moeilijk te zijn om wat genuanceerder hun mening te geven. Daar heb ik op mijn beurt moeite mee. Iets vriendelijker mag best. Ik ben nieuw, stel 1 vraag en BAM. Nou dat kan heus anders.

 

mmint: Ik hoop zo voldoende op je vragen te hebben gereageerd.

 

Groet,

 

Laura

Life is like a camera…Focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t work out, take another shot!

Link naar reactie
  • 0

Omdat NWM niet begrepen wordt wordt er lelijk op gerageerd. Maar t is mij duidelijk dat er hier geen plaats is voor mensen met een open mind.

 

Netwerkmarketing: daar heb ik een paar jaar geleden wat onderzoek naar gedaan.

 

Aan de plus-side...

 

Het belang van direct selling is vooral te zien in opkomende markten die nog niet gekenmerkt worden door overbewinkeling. Azië, Zuid-Amerika, Afrika en tot op zekere hoogte ook Oost-Europa zijn interessante groeimarkten voor direct-tailers. In Rusland wordt reeds 19% van de cosmeticamarkt gedomineerd door direct-tailers. In die opkomende markten is direct selling een serieus alternatief voor bekende multinationals. Sara Lee kocht meer dan tien jaar geleden het bedrijf NutriMetrics International, een leverancier van huidverzorgende producten die in Australië en Azië op de markt gebracht werden via direct selling. Sara Lee voorzag goede mogelijkheden om verzorgings- en schoonmaakproducten te slijten via persoonlijke verkopers in Azie en Zuid-Amerika, waarvoor ondermeer de merken House of Fuller en House of Sara Lee werden ingezet. Acht jaar later werd die strategie weer gewijzigd. De direct-tailers van Sara Lee zijn sinds 2007 onderdeel van Tupperware Brands.

 

Een andere multinational die ervaring heeft opgedaan met direct selling is Unilever. Het eerste land waar dit model beproefd werd was India, gevolgd door Thailand en Zuid-Afrika. In India is het concern in 1999 begonnen met de verkoop van Aviance verzorgingsproducten voor vrouwen. Dat bleek te werken, en dus werd in 2003 het Hindustan Lever Network opgezet om cosmetica en schoonmaakmiddelen te verkopen. Het volgend jaar werden daar voedingswaren aan toegevoegd in de vorm van rijstproducten onder het merk Indus Valley. Unilever hanteert het multilevel-model, met als gevolg dat er in India een levendige industrie aan het ontstaan is van trainers en coaches die verdienen aan de inzet van lagere leden in de piramide. Een commercieel kaste-model?

 

Network marketing is voor Unilever ook een manier om zijn producten in dorpen en gehuchten te krijgen waar normale retail amper reikt. India telt een half miljoen dorpen met minimale voorzieningen. Daarom gaf het concern in 2002 de aanzet tot het Project Shakti dat dorpsbewoners (met name vrouwen) via dorpscomputers toegang geeft tot kennis en internetdiensten. Doel was deze vrouwen aan een klein inkomen te helpen uit de verkoop van wasmiddelen en schoonmaakproducten. De voorraad kon ingekocht worden met een microkrediet waarbij Unilever bemiddelde. In 2004 telde Hindustan Lever reeds twaalfduizend deelnemers die elk een minimaal inkomen verworven; een jaar geleden was het netwerk uitgegroeid tot 46.000 deelnemers. In 2010 moet Project Shakti honderdduizend deelnemers hebben die 25 miljoen dollar inkomen genereren voor de deelnemende huishoudens door 600 miljoen klanten te voorzien van schoonmaak- en levensmiddelen. Unilever heeft zijn verkoopnetwerk inmiddels toegankelijk gemaakt voor andere leveranciers, maar de interesse valt tegen.

 

Project Shakti demonstreert (anderhalve eeuw nadat Singer met microkredieten armlastige gezinnen in staat stelde een naaimachine te kopen en onderdeel te worden van een wereldwijd verkoopnetwerk) dat netwerkmarketing niet altijd leidt tot discutabele piramide-opzetjes. Het direct selling-model kan nog steeds een vernieuwend alternatief bieden voor klassieke retail. Dat roept de vraag op of er meer vernieuwende direct-tailers zijn. Innovatieve ondernemers die het model in een uitzonderlijke niche hanteren of voor een bijzondere productgroep.

 

Aan de down-side...

 

Het multilevel-model is controversieel, omdat het deelnemers teveel stimuleert andere deelnemers te werven. Het wemelt in multilevel-marketing bovendien van de charlatans die als consultant of coach geld verdienen met motivational tools en verkoopcursussen. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor; anderen stappen teleurgesteld uit. Dat leidt tot openlijke kritiek, waardoor daanhangers van het systeem zich defensief gaan opstellen. Menig MLM-onderneming krijgt zo het karakter van een sekte, waar positieve deelname beloond en kritiek bestraft wordt.

 

Gevolg is dat veel traditionele ondernemingen afstand houden van direct selling, juist ook omdat het lastig is greep te houden op het middenveld van distributeurs en verkooptrainers. Onderzoek van de Companies Investigation Branche in Engeland toonde aan dat slechts tien procent van de deelnemers aan het Amway multilevel-systeem daadwerkelijk iets verdiende aan de opzet. Van de 39.000 Britse deelnemers aan het netwerk verdienden slechts 39 agenten meer dan een modaal inkomen. Dat was voor de Britse staatssecretaris John Hutton aanleiding was om Amway voor de rechter te dagen. Die kwam tot de conclusie dat de promotie van multilevel marketing misleidend is.

 

Ethiek is sinds de overheidsbemoeienis een belangrijk thema bij de verschillende Direct Selling Associations. De Amerikaanse DSA signaleert dat er in de Verenigde Staten ruim vijftien miljoen mensen actief zijn in deze sector (wereldwijd 68 miljoen, goed voor 110 miljard dollar omzet) waarvan 98% in een multilevel-opzet. Een ander saillant detail: 88% is vrouw. De DSA is aangesloten bij de World Federation of Direct Selling Associations, die op Europees niveau samenwerkt in de FEDSA terwijl in Nederland de Vereniging Directe Verkoop actief is. Volgens FEDSA is Europa goed voor meer dan twintig miljard euro omzet aan direct selling (cijfers 2007) door negen miljoen wederverkopers waarvan 83% vrouw is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
wereldwijd 68 miljoen, goed voor 110 miljard dollar omzet

 

Dat is gemiddeld iets meer dan 1600 euro omzet per jaar per persoon die denkt geld te kunnen verdienen met netwerkmarketing. Vrij kansloos, al helemaal als je weet dat mensen in de top rustig meerdere miljoenen per maand aan inkomen (niet te verwarren met omzet) bijschrijven op hun rekening. http://www.obtainer-online.com/incomelist.php

En dat zijn nog alleen maar de 'gewone' distributeurs. De oprichters van de bedrijven zelf houden er ook een leuk bedrag aan over.

 

De mediaan omzet ligt daarom ver onder die 1600 euro per jaar, om nog maar te zwijgen van de winst.

 

Hoe ga je hier zonder baas meer geld aan over houden?

Link naar reactie
  • 0

 

Leuk! dank je wel TwaBla. dit klopte in het begin van NWM, nu is het echter net even anders

 

De termen netwerkmarketing (NWM), Multi level marketing (MLM) en team‐marketing worden door elkaar gebruikt. Hoewel er verschillen zijn, zijn deze concepten in de basis gelijk.

Het idee is ontstaan uit Direct Sales. Door het weglaten van reclame en winkels wordt zo’n zeventig procent van de verkoopprijs bespaard.

Bij Direct Sales gaat dit geld naar mensen die de producten direct verkopen aan de eindgebruiker, soms bij de klant thuis.

Bij netwerkmarketing gaan we nog een stap verder. Ook hier hebben we geen winkels en wordt er geen reclame gemaakt.

Met deze besparing wordt een netwerk van distributeurs betaald die gezamenlijk zorgen voor omzet. Dat kan, net als bij Direct Sales, door het verkopen van producten, maar omzet ontstaat vooral in het netwerk zelf doordat mensen de producten zelf gebruiken. Het netwerk bestaat dus niet uit verkopers maar uit consumenten.

 

Er zijn zoveel compensatieplannen als er netwerkmarketingbedrijven zijn.

Hoewel er slechts vier basissystemen zijn is het toch lastig om ze met elkaar te vergelijken. (Stairstep; Breakaway plan - Matrix plan - Uni-level plan - Binary plan)

Bovendien is het afhankelijk van uw eigen doelen en ambities welk plan en dus bedrijf het beste bij u post. We zullen nu kort aangeven waar u op kunt letten bij de keuze voor een bepaald bedrijf en daarmee voor een bepaald plan. Het plan is bedoeld om distributeurs als u en ik te belonen voor onze inspanningen en het is daarom van belang om te weten hoeveel van de omzet daadwerkelijk wordt uitbetaald aan het netwerk.

Met het weglaten van reclame en winkels besparen we ongeveer zeventig procent van de verkoopprijs. Deze besparing wordt verdeeld over de distributeurs door het compensatieplan. Zo'n plan beschrijft de percentages die u kunt ontvangen over omzet die u direct of met uw organisatie realiseert. Naast allerlei aanvullende incentives bestaat de verdeling grofweg uit drie delen: de inkoopkorting, de omzetbonus en de royalty’s. U zult bij elk bedrijf een inkoopkorting krijgen op aanschaf van producten voor eigen gebruik of verkoop. Deze hoort ongeveer 25% te zijn. Overigens moet u bij het vergelijken van percentages in de compensatieplannen van de diverse bedrijven wel opletten of deze worden berekend over de inkoop- of over de verkoopprijs van de producten. Vaak worden hoge percentages beloofd maar worden ze berekend over de inkoopprijs en niet over de verkoopprijs. En dat maakt een groot verschil voor uw inkomsten!

 

De mediaan omzet ligt daarom ver onder die 1600 euro per jaar, om nog maar te zwijgen van de winst.

 

Hoe ga je hier zonder baas meer geld aan over houden?

 

Ik ben hier ook niet om jou te overtuigen. Ik vroeg alleen wat men van mijn website vond. ;). Ik vroeg niet of men Fan is van de tak van sport die ik doe.

 

Dus om weer terug te gaan naar waar deze website voor bedoeld is, zoals ik nu na uitleg van Dennis van Dijk heb begrepen (waarvoor dank). Wat kan ik verbeteren aan mijn website zelf. Hebben mensen daar nog tips over?

 

Life is like a camera…Focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t work out, take another shot!

Link naar reactie
  • 0

2. mensen hebben het geprobeerd, er niet voldoende effort in gestoken, zijn dus niet geslaagd en daarom boos op het systeem.

 

Het systeem is echter wel zo ontworpen om de meeste mensen te laten falen. Dat die mensen vervolgens aangepraat wordt dat het hun eigen schuld is, vind ik kwalijk.

 

Het systeem is bij vrijwel alle MLM bedrijven namelijk zo ingericht dat er voornamelijk of zelfs puur gefocust wordt op de werving van nieuwe distributeurs. Bij zo'n beetje elk MLM bedrijf krijg je direct een commissie uitbetaald als je een nieuwe distributeur aanbrengt. De markt vraagt echter helemaal niet om zoveel distributeurs. Per definitie gaan al die nieuwe distributeurs een markt bedienen die niet eens bestaat en daarom zullen ze dus falen. Dat heeft niets te maken met veel of weinig inzet.

 

Het netwerk bestaat dus niet uit verkopers maar uit consumenten.

 

Dat is inderdaad wat ik ook zie bij de mensen die rijk dachten te worden met Herbalife, FMgroup of wat dan ook. Hun hele huis staat vol met troep; ze zijn zelf hun grootste klant.

 

Met het weglaten van reclame en winkels besparen we ongeveer zeventig procent van de verkoopprijs.

 

 

Bedoel je hiermee ook dat MLM producten goedkoper zijn dan in de winkel? Kan je een concreet voorbeeld geven?

 

 

Ik ben hier ook niet om jou te overtuigen. Ik vroeg alleen wat men van mijn website vond. ;). Ik vroeg niet of men Fan is van de tak van sport die ik doe.

 

Je stelt zelf je website ter discussie op een platform voor ondernemers. Ondernemers staan er om bekend dat ze 'out of the box' denken. Niet alleen ik, maar vele leden hier, denken en kijken dus (veel) verder dan onze neus lang is. Krijg je er gratis bij. Doe er je voordeel mee.

 

Bovendien heet je website 'zonder baas meer geld' dus als ik mij afvraag hoe je dat denkt te gaan bereiken in een 'tak van sport' waar mensen over het algemeen, zeg maar gerust vrijwel iedereen die er aan mee doet, juist veel mínder verdienen dan ze bij een baas doen, dan lijkt mij dat een heel relevante vraag?

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is gemiddeld iets meer dan 1600 euro omzet per jaar per persoon die denkt geld te kunnen verdienen met netwerkmarketing.

 

 

Yep.

 

De verenigde Direct Selling Associations verzamelen cijfers over het aantal verkopers wereldwijd en de omzet die zij genereren. In 2007 waren er mondiaal een slordige 63 miljoen wederverkopers die samen 84 miljard euro omzet realiseerden. Bijna negentig procent is vrouw, driekwart is getrouwd en tweederde van de verkoop is persoonlijk oftewel 1:1. Party selling is goed voor een kwart. De Verenigde Staten telde vijftien miljoen reps die 25 miljard euro verkochten (2200 dollar per persoon) terwijl in Europa negen miljoen reps 20 miljard euro omzet (2200 euro per persoon) maakten.

 

Omzet is echter geen inkomen. Stel dat een kwart van de omzet als vergoeding bij de verkopers achterblijft, dan verdient de gemiddelde netwerkverkoper circa 550 euro/dollar per persoon per jaar. In een multilevelsysteem verschuift een groot deel van dat toch al lage inkomen naar de topdogs. Vandaar dat in MLM vaak millionaires ingezet worden om nieuwe deelnemers te werven. Het voetvolk verdient slechts een fractie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.