• 0

als zzp' er werken in Engeland

Hallo, mijn naam is Rob.

Een Engelse Ltd. wil mij inhuren voor meerdere maanden. En, vrijwel zeker komen er vervolg opdrachten van dezelfde Ltd.voor mij

Als ik zzp' er wordt, welke formaliteiten moet ik in Engeland afhandelen voordat ik aan de slag kan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Rob

 

de fiscus van de UK kan hulp bieden: http://www.hmrc.gov.uk/vat/start/register/when-to-register.htm. Hangt er ook vanaf of je naar de UK gaat of vanuit NL werkt.

 

Los daarvan hoop ik dat je in NL ook als ondernemer gezien kunt/zult worden en niet als iemand die in (verkapte) buitenlandse dienstbetreking staat. Het is nog steeds de NL fiscus die bepaalt of jij ondernemer bent of niet. Daar doet het hebben van 1 buitenlandse opdrachtgever niets aan af.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Bedankt voor de reactie.

Mijn plan was om hier in Nederland zzp'er te worden en dan aan de slag te gaan bij de Engelse opdrachtgever die mij dan in huurt. Voor nu is er in de komende periode genoeg werk op een project in Engeland. De Engelse opdrachtgever werkt wereldwijd dus zodoende zullen (in de toekomst) ook opdrachten op een andere locatie/land worden uitgevoerd.

 

Werkzaamheden zijn meestal offshore of daaraan gerelateerd en op een project ben je meestal meerdere maanden, op dezelfde locatie, achtereen aanwezig en werkzaam.

 

De opdrachtgever neemt geen personeel in dienst aan.

Is er misschien nog een andere (dus niet als zzp'er) manier voor mij om voor de Engelse opdrachtgever in Engeland aan de slag te kunnen gaan?

 

Vr. groet,

 

Rob

Link naar reactie
  • 0

Dag Rob

 

Door het permanente karakter van je werk heeft het alle schijn van een dienstbetrekking. Dat er geen arbeidsovereenkomst wordt afgesloten doet daar niets aan af. Er blijft een kans dat de fiscus hier jou niet als zzp-er ziet en jouw inkomsten als loon uit buitenlandse dienstbetrekking belast.

 

Hoe groot die kans is????

 

Ik kan alleen een oplossing zien in het aangeven van deze inkomsten als resultaat uit overig werk, dus zonder zelfstandigenaftrek, maar die keuze is aan jou.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van deze topic, heb ik toch vraag. Wellicht kan iemand mij verder informeren!

Is het mogelijk om met de rechtsvorm LTD (engelse limited), vanuit Nederland werkzaam te zijn in Engeland voor een opdrachtgever en tevens in Nederland. Hoe zit dat fiscaal gezien??

Was voorheen ZZP-er, maar wil vanuit deze rechtsvorm mijn bedrijf uitbreiden en aantrekkelijker worden op de internationale markt!

 

Heeft iemand hierover bruikbare informatie/advies ter beschikking?

Link naar reactie
  • 0

Als je personeel gaat detacheren, dan komen er wel de nodige zaken op je pad.

 

Als je personeel internationaal gaat detacheren, dan komt er heel veel op je pad.

 

Als je een LTD gaat oprichten, dan heb je het nodige te regelen.

 

Als je een LTD gaat oprichten die vervolgens internationaal gaat ondernemen en internationaal personeel gaat detacheren, dan denk ik dat je iets meer hulp nodig zal hebben dan een paar reacties op een forum.

Om simpelweg "Hoe zit dat fiscaal gezien?" te posten zal niet volstaan in mijn ogen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.