• 0

Marketingmogelijkheden videoproductiebedrijf

Beste mede-ondernemers,

 

Ik heb nu ruim een jaar een klein, eenmans videoproductiebedrijf lopen. Eerlijk is eerlijk, het gaat best redelijk. Met een grote vaste klant en hier en daar wat kleinere terugkomende klanten kan ik gelukkig mijn huur betalen en een boterham op tafel krijgen.

 

Wel merk ik dat, als bijvoorbeeld de grote vaste klant even niet belt, ik snel 'niets' te doen heb. Natuurlijk is er altijd iets te doen om en in je bedrijf, maar het liefst ben ik natuurlijk gewoon 'in the field' aan het filmen. Wat extra klanten zou daarom absoluut geen kwaad kunnen. Marketing is daar een belangrijke sleutel in.

 

Met toch redelijk wat SEO kennis heb ik mijn bedrijfswebsite, al behoorlijk hoog in de locale en landelijke zoekresultaten voor 'videoproductie' weten te krijgen. Daar ben ik enorm tevreden mee, maar helaas stromen de aanmeldingen desondanks nog niet binnen. Natuurlijk ben ik actief op social media, verspreid ik links en content via gastberichten etc en ga ik de zeer nabije toekomst aan de slag met recenties op Google+ om die mooie sterretjes onder mijn link te krijgen in de SERPs.

 

Ik merk echter dat ik voornamelijk bezig ben met online marketing, en dan vooral het SEO aspect - mijn website zo hoog mogelijk krijgen. Als ik dan besluit om buiten het SEO gebeuren om ook marketing toe te gaan passen, dan loop ik compleet vast. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben naar enkele open coffee's geweest, en dat is leuk, maar echt effectief is het voor mij nog niet geweest.

 

Ik zelf weet dat video een enorm krachtig middel kan zijn voor bedrijven, en ik wil graag de mede-ondernemers in de buurt daarvan overtuigen, maar ik heb geen idee hoe ik effectief in contact kom met deze mensen.

 

Vandaar dit topic: Kan iemand me enigsinds in de goede richting wijzen waar ik kan beginnen om mijn marketingmachine iets effectiever en harder te laten werken?

 

Alle tips zijn meer dan welkom!

Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

In dezelfde gedachte als John heeft, zijn er misschien ook wel aanbieders op zakelijke marktplaatsen die zich met een video willen profileren...

 

...biedt deze mogelijkheid i.s.m. het platform tegen een lage (drempel)prijs.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

gratis heeft geen waarde.... en leidt tot niets.

 

er zijn heel veel videoproducenten die vol met werk zitten en graag extra handjes gebruiken. je kunt goed afspraken maken over tarieven en inzet. neem contact met ze op, ga op de koffie en je zult zien dat daar wat moois uitkomt.

 

wellicht een handige quick start, ik heb op mijn twitter account een lijst met videomakers, zie https://twitter.com/edovansanten/lists/videoten . je kunt natuurlijk ook of facebook of linkedin zoeken.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

er zijn heel veel videoproducenten die vol met werk zitten en graag extra handjes gebruiken. je kunt goed afspraken maken over tarieven en inzet. neem contact met ze op, ga op de koffie en je zult zien dat daar wat moois uitkomt.

 

Dit genereert wellicht extra inkomsten, maar helpt dit TS ook met de marketing van zijn eigen videoproductiebedrijf op de manier die hij voor ogen heeft?

 

... ik wil graag de mede-ondernemers in de buurt daarvan overtuigen, maar ik heb geen idee hoe ik effectief in contact kom met deze mensen.
Link naar reactie
  • 0

 

Ik merk echter dat ik voornamelijk bezig ben met online marketing, en dan vooral het SEO aspect - mijn website zo hoog mogelijk krijgen.

 

 

Dat heet doelverschuiving. Marketing is een middel. Als je teveel tijd besteedt aan de promotie van je website, raakt de promotie van het bedrijf op de achtergrond. Edo suggereert wat meer 'persoonlijke verkoop' door de video-expertise als onderaannemer te slijten. Dat levert direct inkomen op. Met gratis diensten moet je zuinig zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf weet dat video een enorm krachtig middel kan zijn voor bedrijven, en ik wil graag de mede-ondernemers in de buurt daarvan overtuigen, maar ik heb geen idee hoe ik effectief in contact kom met deze mensen.

 

doe research, maak een lijst met relevante mede-ondernemers in de buurt;

organiseer een borrel-evenement, waarbij je de mede-ondernemers exclusief uitnodigt;

zo'n borrel hoeft niet veel te kosten, kan je gewoon in je studio doen;

 

elke ondernemer wil graag zijn/haar netwerk uitbreiden, laat ze allemaal (strikt gemodereerd) zich in 30 seconden voorstellen;

rond het af met een 5-minuten praatje waarin je je mooiste werk laat zien.

 

kortom, voeg waarde toe aan je buren en ze weten je echt te vinden.

achteraf kan je ze nabellen of bezoeken met een mooi video-aanbod.

 

Succes en plezier!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ken je http://videospeedio.nl?

 

Kun je je aanmelden als productiebedrijf en bieden op pitches van aanvragers.

 

Ik heb in het verleden enkele opdrachten via dat soort sites gedaan, maar dan internationaal. Ik was daarmee gestopt omdat het vaak niet prettig werkte als de opdrachtgeven in Japan of America zat. Puur een Nederlands platform daarvoor klinkt erg goed. Ik ga zeker even een kijkje nemen, bedankt voor de tip!

 

Erg leuk om alle voorstellen te horen. Ik ga er komende week een even rustig voor zitten en verschillende ideeen uitpluizen. In de tussentijd, laat de ideeen machine maar draaien :)

 

Iedereen in ieder geval enorm bedankt voor de reacties en ideeen!

Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je willen aanraden om vooral lokaal op zoek te gaan naar nieuwe klanten en via mond-op-mond reclame nieuwe opdrachten proberen te scoren. Daar moet je wel actief naar vragen - dus bij elke tevreden klant even vragen of ze nog andere potentiele opdrachtgevers kennen waar je contact mee op zou kunnen nemen. Als elke klant je twee nieuwe oplevert heb je spoedig meer dan genoeg werk!

 

Waar ik verder aan zat te denken is om iets simpels, maar viraals te maken. Je wilt uiteraard je kunsten als videoproducer laten zien. Als ik jou was zou ik een kort filmpje maken dat lokale mensen "gaaf" zullen vinden over hun stad/regio/voetbalclub. Ik zou het dan via social media (Twitter, Facebook) naar een aantal actieve lokale personen met de hoop dat het vaak gedeeld gaat worden.

 

Ik zag bijvoorbeeld recentelijk een time-lapse video over Rotterdam die door veel Rotterdammers gedeeld werd en waarbij de maker elke keer werd vernoemd. Die hadden slim hun gegevens in de laatste 10 seconden gezet, wel reclame maar niet te opvallend.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je willen aanraden om vooral lokaal op zoek te gaan naar nieuwe klanten en via mond-op-mond reclame nieuwe opdrachten proberen te scoren. Daar moet je wel actief naar vragen - dus bij elke tevreden klant even vragen of ze nog andere potentiele opdrachtgevers kennen waar je contact mee op zou kunnen nemen. Als elke klant je twee nieuwe oplevert heb je spoedig meer dan genoeg werk!

 

Waar ik verder aan zat te denken is om iets simpels, maar viraals te maken. Je wilt uiteraard je kunsten als videoproducer laten zien. Als ik jou was zou ik een kort filmpje maken dat lokale mensen "gaaf" zullen vinden over hun stad/regio/voetbalclub. Ik zou het dan via social media (Twitter, Facebook) naar een aantal actieve lokale personen met de hoop dat het vaak gedeeld gaat worden.

 

Ik zag bijvoorbeeld recentelijk een time-lapse video over Rotterdam die door veel Rotterdammers gedeeld werd en waarbij de maker elke keer werd vernoemd. Die hadden slim hun gegevens in de laatste 10 seconden gezet, wel reclame maar niet te opvallend.

 

Een lokale video is in de maak, maar het weer heeft op potentiele dagen nog niet altijd even goed meegewerkt. Ik had op mijn vorige lokatie inderdaad ook een video gemaakt over de stad en die was erg goed ontvangen. Die komt er dan ook zeker aan!

 

Wat betreft mond-op-mond reclame... goed idee! Natuurlijk was het concept mond-op-mond reclame me niet ontgaan, maar om er specifiek naar te vragen bij klanten was me eigenlijk nog niet te binnen geschoten. Daar ga ik zeker mee aan de slag. Bedankt!

Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.