• 0

Je website bij google bekend maken

Aanbevolen berichten

  • 0
Google is niet de enige zoekmachine.

Nee, maar wel de meest gebruikte. Je merkt het meteen als de website hoger of lager staat bij Google.

 

De bedoeling is dat wij 10 volwaardig portals gaan beheren. Wij werken met mensen die graag iets schrijven. Deze zullen zorgen voor een afwisselend content en wij hopen hiermee verschillende doelgroepen meet te kunnen bereiken.

 

Als je daadwerkelijk content gaat beheren dan is het een ander verhaal. Dat had ik dan niet goed gelezen op jouw website, sorry daarvoor.

 

Als je alvast begint met mensen af te raden, dan zullen de grote alleen maar groter worden. Jij en ik dan?

 

"Hij is groot en ik is klein" opmerkingen, daar doe ik niet echt aan mee.

Maar als ik het goed begrijp wil je dus de krachten bundelen van organisaties door gezamenlijk een portaal te beginnen. Dit portaal moet echter op zijn beurt ook weer links krijgen anders komt het portaal toch niet hoog in de resultaten van Google en worden de links van jullie sites die op het portaal staan ook niet echt zwaar mee. Wat ik wil zeggen is, verschuif je het probleem niet alleen?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is in Nederland het marktaandeel van Google het grootst, maar dat verklaard niet waarom ik zonder me bij google aan te melden toch in google verschijn als je valeas intoetst.

 

Omdat de link naar die site o.a. in je Higherlevel-profiel staat, bijvoorbeeld? Wanneer Google een pagina indexeert en daarop een link vindt naar jouw site, kun je er donder op zeggen dat die site vroeg of laat geïndexeerd wordt. Dat kan binnen een dag gebeuren, het kan ook maanden duren.

 

Ik vermoed dat slechts een fractie van een procent van alle sites in Google, met de hand zijn aangemeld. De rest is gewoon gevonden door de GoogleBot.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Omdat de link naar die site o.a. in je Higherlevel-profiel staat, bijvoorbeeld? Wanneer Google een pagina indexeert en daarop een link vindt naar jouw site, kun je er donder op zeggen dat die site vroeg of laat geïndexeerd wordt. Dat kan binnen een dag gebeuren, het kan ook maanden duren.

 

Dat zou goed kunnen ja, daar had ik nog niet aan gedacht eerlijk gezegt, die moet ik onthouden, weer wat geleerd, thanks!

Dus daarbij kan nog een advies worden gegeven voor in de topic:

Zorg dat je links op forums en andere post sites komt te staan, zodat je zo in google terecht komt :D

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
  • 0

Bij zoekmachines, vooral bij Google, is het aantal links naar een website toch van belang om de positie van die pagina te kunnen bepalen. Ook zeer belangrijk is de tekst waarmee de link wordt aangegeven.

 

Als de links onderling verband hebben, een gemeenschappelijk onderwerp, is er niets aan de hand. 100% linkssite zonder samenhang of interessante content worden herkent door zoekmachinerobots en ook zwaar bestraft. :o

 

Misschien niet alle gevallen. Dit hebben we allemaal geprobeerd: Als je het woord 'rare kapsel' in google tikt kom je nog steeds 'daar' terecht. Hebben die zoekmachines van google gevoel voor humor? Tenzij bepaalde site gewoon handmatig worden geblokkerd.

 

 

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Dat zou goed kunnen ja, daar had ik nog niet aan gedacht eerlijk gezegt, die moet ik onthouden, weer wat geleerd, thanks!

Dus daarbij kan nog een advies worden gegeven voor in de topic:

Zorg dat je links op forums en andere post sites komt te staan, zodat je zo in google terecht komt :D

 

Daar heb je helemaal gelijk in. HL heeft een hoge pagerank. Als je link hier regelmatig voorkomt is dat zeker een goed middel om goed te scoren. Overigens wordt daar handig gebruik van gemaakt door een groot aantal partijen. Ook hier heb ik alweer een bericht van Google over gelezen dat ze dit willen gaan filteren.....

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Overigens wordt daar handig gebruik van gemaakt door een groot aantal partijen. Ook hier heb ik alweer een bericht van Google over gelezen dat ze dit willen gaan filteren.....

 

Hierbij gaat het voornamelijk om van die grapjassen die gastenboeken, reactie posts op forums en logs volspammen met hun adres. Ze denken er daarom over om de links vanuit die reacties te filteren.

 

Het zou echter zonde zijn als links in websites zoals HL, waar goed gemodereerd wordt, niet meer geindexeerd zouden worden. Ten slotte worden er heel veel zinvolle links gepost die leiden tot informatie over dat specifieke onderwerp en deze informatie is daardoor per definitie ook van belang voor de Google klant.

 

Dus ik denk dat Google wel zal proberen om inhoud van sites zoals HL wel in de resultaten op te laten nemen, maar goed dat is ook maar een gok van mijn kant.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

overigens heeft niet alleen Google bots om forums te scannen. Sinds de dag nadat ik mijn email-adres op dit forum publiek maakte, krijg ik allerlei prachtige spam uit nigeria etc, terwijl ik daarvoor nooit last had.

 

ieder voordeel heb ze nadeel.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

@ Martijn,

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een URL in een bericht plaatsen en inhoudelijk een goed bericht leveren. Op zich zullen de fora wel geindexeerd blijven, maar als iemand er een URL in plaatst zal deze dan waarschijnlijk niet meer voor de pagerank meetellen.

 

@ Edo,

Ja, als je mailadres ergens staat, en zeker op zo'n populaire zite als HL, is dat vrijwel niet te voorkomen....

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
@ Martijn,

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een URL in een bericht plaatsen en inhoudelijk een goed bericht leveren. Op zich zullen de fora wel geindexeerd blijven, maar als iemand er een URL in plaatst zal deze dan waarschijnlijk niet meer voor de pagerank meetellen.

 

Ah maar natuurlijk, dat is een veel logischere oplossing. Dank je wel, dat houdt me bij de les ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.