• 0

e-mail marketing gericht op internationale muziekwinkels

Beste forummers,

Mijn bedrijfje levert internationaal aan muziekwinkels. Ik heb het bedrijfje "erbij", een dag of 2 per week kan ik er insteken en dat doe ik met veel plezier.

Echter er is geen echt budget voor de marketing, tot nu toe heb ik met redelijk succes zelf e-mailadressen opgespoord en mailings verstuurd.

Omdat dit nogal tijdrovend is en ik mijn tijd liever in het ontwikkelen en produceren van de producten steek, vraag ik me af of er misschien een oplossing bekend is.... Hoe benader ik internationale muziekwinkels het meest efficient?

Veel antwoorden ken ik al, zoals natuurlijk de KvK raadplegen, internationale beurzen bezoeken etcetera. Maar misschien weet iemand een bedrijf of instelling die hiervoor de perfecte oplossing biedt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe benader ik internationale muziekwinkels het meest efficient?

 

Lezen de eigenaren van die muziekwinkels de tjdschriften voor muzikanten? Een advertentie of advertorial in zo'n blad lijkt me vrij prijzig, maar zou je een redactioneel artikel in zo'n tijdschrift kunnen krijgen? Eventueel met hulp van een artiest waar je aan geleverd hebt? Dan snijdt het mes aan twee kanten: je bereikt zowel de winkeliers als de muzikanten.

 

Verder weet ik van (heel) lang geleden nog wel dat amateur-muzikanten eindeloos probeerden om het exacte geluid van hun idool na te bootsen. Zou je die kunnen bereiken via de diverse fan-clubs ("wist je dat gebruikmaakt van de producten van ...")? Als die muzikanten vervolgens in de winkel naar jouw producten gaan vragen komt een aantal winkeliers wellicht "vanzelf" naar je toe.

Link naar reactie
  • 0
Verder weet ik van (heel) lang geleden nog wel dat amateur-muzikanten eindeloos probeerden om het exacte geluid van hun idool na te bootsen

 

John, bedankt voor je antwoord! De tactiek die je noemt wordt nog wel gebruikt, ook door mij, maar zet helaas onvoldoende zoden aan de dijk. De branche is zo commercieel geworden dat je als kleine speler niet meer zomaar geholpen wordt door de grotere spelers (tijdschriften ed), het is "big business" om redactioneeltjes te koppelen aan advertenties...

 

Het rechtstreeks benaderen van de detaillisten per e-mail is een tactiek die werkt, en die wil ik voortzetten, ik zoek nu manieren om dit beter te doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Muziekwinkels zijn een doorgeefluik, misschien moet je gewoon direct bij (bekende) muzikanten zijn!?

 

Als artiest A jouw spullen gebruikt, dan wil wannebee B deze ook vast proberen! 8)

 

Youtube of andere streaming media en social media?

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij geeft Linkedin ook wel wat interessante mogelijkheden. Ik zie dat er een Musical Instrument Manufacturers and Traders Group is met 2775 leden, dus daar kan je vast wat interessante mensen in vinden. Het is een open group, dus daar kan je zo maar lid van worden.

 

Wat betreft de eerdere opmerking over spam, volgens een advocaat die privacy training gaf was relevantie het verschil tussen spam en effectieve email marketing.

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Endorsement lijkt me in jouw geval de beste marketing methode. Ik twijfel wel over de gekozen namen. Je zal op een of andere manier boven het maaiveld van het gitaarpedalen oerwoud moeten uit zien te komen.

Misschien kan Mojo je aan Management adressen komen, zodat je je product bij bekende rock gitaristen kan aanbieden.

 

Act Local, Think Global. Je zou je pedalen gratis op kunnen sturen naar een aantal bekende gitaarzaken in Amerika. Als ze iets anders bieden dan andere pedalen, wordt het daar wellicht opgepikt door een bekende rock gitarist en zal het product uiteindelijk in muziekbladen komen. Hoewel ik op je site zie dat de producten reeds in belangrijke magazines zijn besproken.

 

Norman's Rare Guitars in Los Angeles is zo'n zaak waar veel bekende gitaristen komen.

 

De Big John pedalen zijn wel allemaal gericht op Distortion en Overdrive. Vette sounds. Geen Wah of Delay effects. Je zou ook voor de overige gitaristen een voor hun interessante pedaal moeten ontwikkelen.

 

Of het product moeten worden opgepikt door een bekende gitarist of je bent heel veel geld kwijt aan marketing.

Tom Scholz heeft meer verdiend met zijn Rockman versterker dan met de Boston albums.

 

Gr.

 

Ron

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik begrijp dat de verleiding groot is om mijn complete marketing-strategie te beoordelen, maar daar ben ik zelf redelijk goed toe in staat, ik heb er in ieder geval op dit moment geen vragen over.

 

Goed geantwoord. Hoewel. Als iemand met een goeie pull-strategie komt (klant vraag in winkel naar bepaalde leverancier) dan heb je een alternatief voor je push-strategie (alle winkeliers email sturen)...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bel je je e-mails wel eens na? En dan bedoel ik inderdaad internationaal. Of andersom: eerst bellen en dan productinformatie en prijslijsten mailen...

 

...misschien zou je een aantal distribiteurs moeten overwegen, of mee zien te verkopen met instrumenten of andere accessoires (bemoei ik me er toch weer mee ;)).

 

Met wat voor e-mails bestook je de muziekwinkels nu overigens? Zijn die afgestemd op de internetpagina of webshop? En op naam gesteld? Misschien kan het toch efffectiever waar je nu al veel tijd in steekt... het recept van de marketingmix waar jij je lekker bij voelt iets aanpassen of uitbreiden, hehe.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoe sympathiek ook, ik zoek echt alleen antwoord op mijn vraag, ik heb meer dan voldoende achtergrond om zelf te bedenken wat jullie nu allemaal suggereren. Google is mij bekend en met traditionele marketing en sales heb ik enkele tientallen jaren ervaring. Dus, heeft er iemand antwoord op mijn vraag?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je kan mopperen, maar ik borduur nog even voort op de push-versus-pull. Maak een easter egg hunt. Stimuleer gebruikers om zich bij hun lokale muziekwinkel te vervoegen met de vraag: hep u ook Big Johns ABC? Beloon de feedback-stroom met paaseieren naar eigen keuze. Maak pedlars van je buyers. Dat zou de naam van een band kunnen zijn: The Pedlars.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.