• 0

Mag je de term HUE (zoals in Philips HUE) gebruiken

Beste HL'ers,

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende...

 

Wellicht kennen jullie de relatief nieuwe productlijn van Philips wel.. Philips HUE. Nu ga ik er in eerste instantie vanuit dat als je een soortgelijk product zou verkopen je niet de term HUE mag gebruiken. Maar... HUE heeft ook een feitelijke betekenis in de verlichting. Wikipedia omschrijft het als volgt:

 

Hue is one of the main properties of a color, defined technically (in the CIECAM02 model), as "the degree to which a stimulus can be described as similar to or different from stimuli that are described as red, green, blue, and yellow,"[1] (the unique hues). The other main correlatives of color appearance are colorfulness, chroma, saturation, lightness, and brightness.

 

Mag je nu de term HUE wel gebruiken?

 

Alvast dank voor het meedenken!

 

Groeten

Dennis

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Apple is ook gewoon een Engels woord. 8) Dus dat feit gaat TS niet helpen.

 

Als Philips een term gebruikt die op zich geen merknaam is, kan die term wel bescherming genieten als handelsnaam of uitbreiding van het merk zelf. Daarvoor moet hij (enigszins) onderscheidend zijn en vooral "geladen" met bekendheid. Dat laatste laat zich zeer eenvoudig bewijzen.

 

De "Hue" extensie zou ik dus zeker niet gebruiken voor producten die ook maar in de buurt komen van de Philips verlichtingslijn / software met dezelfde naam. Dat is vragen om problemen.

 

Het is trouwens ook een geregistreerd beeldmerk.

Link naar reactie
  • 0

Het is ook zeer eenvoudig om te bewijzen dat Philips televisie een vaak voorkomende combinatie is.

 

Er is niks in te brengen tegen het gebruik van het woord hue in zijn eigenlijke betekenis; wie het gebruikt als (toegevoegde) productomschrijving springt op de bandwagon van Philips. Of dat mag of niet kan het onderwerp zijn van eindeloze rechtszaken.

 

Wil je daar in betrokken raken?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.