• 0

Nieuw Europees initiatief van Neelie Kroes: Startup Europe

http://ec.europa.eu/digital-agenda/startupeurope

About Startup Europe

Startup Europe aims to strengthen the business environment for web and ICT entrepreneurs so that their ideas and business can start and grow in the EU.

It's our priority to promote entrepreneurship, as reflected in the Entrepreneurship 2020 Action Plan, and Startup Europe is the contribution from Vice President Neelie Kroes to this plan. Don't miss her Tour.

-

Ziet er allemaal razend interessant uit, jammer genoeg is er niet een mooie downloadbare pdf met het hele programma en visie er in, maar misschien is dat ook maar goed ook ;) (geen woorden maar daden)

Wat vinden jullie van wat je hier leest?

Zie je hoe je - als je doelgroep bent - kunt gebruikmaken van wat hier wordt aangeboden, zie je hoe je kunt aanhaken?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Als ik dit lees denk ik dat ze de goede dingen doen. Meer geld, ruimte voor innovatie, minder regels zijn altijd goed. Hoewel meer geld ook lui maakt....

In mijn dagelijks werk als Strategisch & Financieel Coach van startups en als associate van een investeringsfonds heb ik er niet veel aan.

De beste mogelijkheden moet je toch zelf creëren. Het gaat om dat je je ideeën blijft vertalen naar een business en niet halverwege stoppen.

Groet

Peter

Peter Brockhoff

Strategisch en Financieel adviseur van startups & groeiende bedrijven

Entrepreneur & investeerder

• 1
Hoewel meer geld ook lui maakt.... In mijn dagelijks werk als Strategisch & Financieel Coach van startups en als associate van een investeringsfonds heb ik er niet veel aan.

In mijn dagelijks werk als Mod van dit forum, suggereer ik Nieuwkomers om Functies en backlinks in hun signatuur te zetten. Dan hoeven ze niet in elk bericht onder de aandacht gebracht te worden. Welkom op HL!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

en als ik dat dan lees dan vraag ik me af "wat gaan ze concreet voor me doen?". Advies heb ik niet nodig, ik heb verstand van mijn eigen business. Maar verder lijken ze niet veel aan te bieden.

• 0

Heb het nog niet gelezen. Ga ik wel doen.

Maar wat al een tijdje in m'n hoofd zit, is de status van European Entrepreneur voor ondernemers die nogal eens van land wisselen. Er moet iets te bedenken zijn met belasting in je woonland en sociale voorzieningen (ziekte, arbeidsongeschiktheid, pensioen) centraal. Vrijheid van vestigingsverkeer voor ondernemers en dus niet die enorme papierwinkel elke keer. Ik heb het verder niet geanalyseerd of doordacht, maar wie wel eens binnen Europa verhuist herkent het probleem.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Wat nuttig zou zijn voor startups is als Europa één markt wordt. Startups in de VS hebben een grote markt, omdat de VS wel één markt is met één cultuur en één taal. Ik heb de ervaring dat in Frankrijk of Duitsland verkopen gelijk al heel moeilijk is, vanwege taal- en cultuurbarrières, en chauvinistische klanten die liever een product uit eigen land kopen dan een buitenlands product. Ja, dat laatste gebeurt vaak in mijn branche.

• 0

Is dat niet een beetje een overdreven idee, dat de VS één homogene markt zijn.

En hoe lang duurt het voordat je één Europese cultuur hebt?

Wil je dat echt? Ik niet. Bah!

• 0

Is dat niet een beetje een overdreven idee, dat de VS één homogene markt zijn.

In mijn markt, internet en IT, zijn de VS een homogene markt. Ik hoef geen taal-versies van mijn software uit te brengen, ik kan adverteren op sites die in de hele VS populair zijn.

En hoe lang duurt het voordat je één Europese cultuur hebt?

Iets met die ene dag van Pasen en Pinksteren?

Wil je dat echt? Ik niet. Bah!

Ik heb de ervaring in de praktijk dat je als Europees software bedrijf geen thuismarkt hebt die voor enig volume zorgt, zeker niet als je in een klein landje woont. Bovendien, alle Amerikaanse blogs en nieuws sites worden in Europa ook gelezen zodat je Amerikaanse concurrent hier gecovered wordt, maar Europese blogs en publicaties dringen daar niet door, zodat jouw Europese product in de VS totaal onbekend blijft.

Het introduceren van je Nederlands software product in Frankrijk of Duitsland betekent al gauw dat je localized versies moet uitbrengen, dat je sales en support in de taal van het land moet aanbieden, en dat maakt alles erg duur. Bovendien heb ik vaak meegemaakt dat een reseller zei "de klant vind je product erg interessant, maar ze gaan eerst kijken naar een product dat minder goed is maar dat wel Frans/Duits/etc is. "

Ik denk niet dat die problemen gaan opgelost worden, maar ik weet wel dat ze van Europa een veel lastiger plek maken voor startups om succes te hebben. Je kunt beter starten in een land met een grote, meer homogene thuismarkt. Maar als Neelie Kroes een inittiatief aankondigt met de naam "Startup Europe", dan leg ik dit onderwerp daar graag ook neer :-)

• 0

Graag wil ik u informeren over het volgende KvK-event; Road2Next Door Markets: www.kvk.nl/road2ndm

R2NDM is een 5-daagse informatiebijeenkomst van de Nederlandse posten (NBSO’s) door Nederland, waarin ze graag in contact willen komen met ondernemers over exportmogelijkheden naar België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Spanje. U zou dan de vragen over de mkogelijkheden voor een startup in de benoemde landen kunnen stellen aan de NBSO's van deze landen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar