• 0

Software-ontwikkeling logistiek

Is hier iemand bekend met het programma Plan&Go? Het is een programma dat kan worden gebruikt om de planning te maken van een transport bedrijf.

Ik zou graag willen weten wat het ongeveer zou kosten om zo iets te laten maken, kan iemand mij misschien op weg helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

@dj_sds, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Ik zou graag willen weten wat het ongeveer zou kosten om zo iets te laten maken, kan iemand mij misschien op weg helpen?

 

In welke hoedanigheid stel je deze vraag. Als toekomstige distributeur/concurrent van dit Centric pakket of als potentiële eindgebruiker die Plan&Go zelf qua licentie te duur vindt?

 

Indien dat laatste: verspil daar geen verdere moeite of energie aan. Eigen maatwerk ontwikkelen is altijd duurder. En bij de eerstvolgende wijziging van wetgeving (IBAN/SEPA, BTW, importtheffingen etc etc) kun je weer van voor af aan beginnen. Bij jouw maatwerkoplossing moeten alle kosten van onderhoud en aanpassing door jou betaald worden, terwijl de kosten bij door derden ontwikkelde software gedeeld worden. Zelfs met de (al dan niet flinke) marge van Centric is dat altijd goedkoper

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het liefst een soort gelijk programma laten ontwikkelen en verbeteren. Aangezien ik totaal geen verstand heb van software ontwikkeling en de mogelijke kosten daarvan vroeg ik me af of het überhaupt haalbaar was, aangezien je zo een programma niet 123 in elkaar zet.

Link naar reactie
  • 0

Is moeilijk om te zeggen wat het budget zal worden, dat hangt er namelijk vanaf of het haalbaar is om iets te laten ontwikkelen precies zoals ik het wil. Het zal ongeveer rond de 20.000 zijn, door sparen is ook niet echt een probleem, want ik heb geen haast op dit moment.

Link naar reactie
  • 0

Plan&Go is een zeer complex pakket met een zeer brede functionaliteit voor de transportwereld (veel meer dan alleen planning). Als je Plan&Go volledig wil laten nabouwen mag je wel enkele tonnen meenemen. Maar als je precies hetzelfde pakket wil hebben kun je het beter gewoon kopen.

Als je zelf eerst eens heel duidelijk op papier wat je van de nieuwe software verwacht (welke functies moet het hebben, waar moet het mee communiceren, op welke apparaten moet het werken etc., hoeveel transporters/ladingen wil je ermee gaan managen) dan kun je misschien ergens een offerte krijgen.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0
Het zal ongeveer rond de 20.000 zijn, door sparen is ook niet echt een probleem, want ik heb geen haast op dit moment.

 

Dan zou ik voorlopig nog even door blijven sparen als ik jou was, want ik denk dat je nog niet op de helft bent. ;)

 

Edit: maar even serieus - vergeet dit plan. Het is hetzelfde als vragen hoeveel het kost om Microsft Office opnieuw te laten bouwen, of zo. Je hebt het over een pakket dat gedurende jarenlange ontwikkeling geworden is wat het nu is, en dat nabouwen is een crime.

 

Bedenk liever een concurrerend iets, beter qua functionaliteit, en ga uitzoeken wat dat zou kosten.

 

Edit 2: wat is je motivatie eigenlijk - waarom vraag je dit?

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat een vraag als dit nooit zo te beantwoorden is. Routeplanning kan simpel en heel complex zijn.

Misschien is het goed om eens op de ICT - Logistiekbeurs rond te kijken? Er is al heel veel standaard.

Je kunt ook onmogelijk routeplanningspakketten voor vrachtverkeer, pakketdienst of zelfs synchromodaal transport vergelijken.

Link naar reactie
  • 0

Ben met deze vraag volledig de weg kwijt. Misschien ben ik zelf ook aan zo'n programma toe :-)

 

Je wilt een programma laten maken zoals Plan&Go (of misschien een gedeelte hiervan).

Je hebt geen idee wat dit moet/mag kosten, je hebt geen verstand van software?

Je wordt geen eindgebruiker, maar gaat (naar ik begrepen heb) die programma vermarkten.

 

Waarschijnlijk heb je een idee, waardoor transportbedrijven efficiënter kunnen werken en wil je dit laten bouwen.

Als dit je vraag is, is mijn advies om eerst uit te zoeken of de markt hier wel op zit te wachten voordat je serieus geld uitgeeft om iets te laten maken.

Al eens nagedacht over de IP? (intellectueel eigendom)

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Ben met deze vraag volledig de weg kwijt. Misschien ben ik zelf ook aan zo'n programma toe :-)

 

Je wilt een programma laten maken zoals Plan&Go (of misschien een gedeelte hiervan).

Je hebt geen idee wat dit moet/mag kosten, je hebt geen verstand van software?

Je wordt geen eindgebruiker, maar gaat (naar ik begrepen heb) die programma vermarkten.

 

Waarschijnlijk heb je een idee, waardoor transportbedrijven efficiënter kunnen werken en wil je dit laten bouwen.

Als dit je vraag is, is mijn advies om eerst uit te zoeken of de markt hier wel op zit te wachten voordat je serieus geld uitgeeft om iets te laten maken.

Al eens nagedacht over de IP? (intellectueel eigendom)

 

Hans Bertram

 

Je slaat de spijker op zijn kop.

 

Ik ben alleen nog niet zover dat ik het ook kan uitwerken, daarom zou ik graag met een software ontwikkelaar in gesprek willen gaan. Ik denk dat hetgeen wat ik wil ook vrij moeilijk te maken zal zijn daarom zou ik ook willen weten of het voor een programmeur wel te maken is.

Link naar reactie
  • 0

Als de spijker inderdaad op z'n kop geslagen is, zal waarschijnlijk het probleem zijn:

Hoe uit te vogelen of het werkt en er markt voor is, zonder dat iemand anders met het idee gaat lopen?

Dit probleem is in twee delen op te delen.

Markt:

In hoeverre moet je je idee prijs geven om iemand uit te leggen wat de voordelen zijn?

Is dit beperkt, dan zou ik eerst onderzoeken of er markt is.

Moet hiervoor het volledige idee prijs gegeven worden, dan zou je dit eerst kunnen octrooieren.

 

Ontwikkeling.

Hier zal je met de vraag geconfronteerd worden wie de eigenaar is van het intellectueel eigendom. Is dit de ontwikkelaar van de software of is dit de opdrachtgever? Dit zal vooraf goed en schriftelijk vastgelegd moeten worden.

 

In alle gevallen zal er geïnvesteerd moeten worden voordat je weet of het een succes gaat worden.

Het lijkt wel ondernemen. ;D

 

Hans Bertram

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Is hier iemand bekend met het programma Plan&Go? Het is een programma dat kan worden gebruikt om de planning te maken van een transport bedrijf.

Ik zou graag willen weten wat het ongeveer zou kosten om zo iets te laten maken, kan iemand mij misschien op weg helpen?

 

Maatwerk software laten bouwen is een optie. Dat doen wij altijd.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je slaat de spijker op zijn kop.

 

Ik ben alleen nog niet zover dat ik het ook kan uitwerken, daarom zou ik graag met een software ontwikkelaar in gesprek willen gaan. Ik denk dat hetgeen wat ik wil ook vrij moeilijk te maken zal zijn daarom zou ik ook willen weten of het voor een programmeur wel te maken is.

 

Over het algemeen kunnen software ontwikkelaars alleen iets voor jou bouwen wat een ander al heeft uitgewerkt. Iets bedenken en uitwerken is toch echt iets anders dan het technisch maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.