• 0

vergunning voor incidentele festiviteiten horeca

hoi allemaal

ik hoop dat ik de goeie rubriek gekozen heb. ik wil een cafe gaan overnemen in leiden. nu zit ik met een vraag waar ik niet uitkom en de omgevingsdienst hier in leiden werkt ook niet echt mee.

 

hier in leiden heb je als cafe eigenaar recht op 12 vergunningen per jaar om harder muziek te kunnen

maken in het cafe. het cafe wat ik wil overnemen heeft zijn 12 vergunningen al opgemaakt.

 

nu is mijn vraag: heb ik als nieuwe ondernemer ook recht op 12 vergunningen of niet omdat de eigenaar die al heeft opgemaakt.

 

hier in leiden maken ze regels maar als je om uitleg vraagt weten ze het zelf niet

 

ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Artikel 4.3 van de APV bepaalt dat een inrichting maar 12 vergunningen per kalenderjaar krijgt.

De Drank- en horecawet verstaat onder 'inrichting': de lokaliteiten waarin het slijtersbedrijf of het horecabedrijf wordt uitgeoefend (...).

Volgens mij doet het er verder niet toe hoeveel eigenaren die inrichting heeft gehad, maar dien je naar de inrichting zelf te kijken. Dat is ook wel logisch, want de beperking van 12 vergunning is er om geluidsoverlast etc. voor de omgeving te beperken lijkt me. Er zou aan dat doel voorbij worden gegaan als bij iedere nieuwe ondernemer de teller weer op nul begint.

Dat de vergunningen voor die inrichting al verbruikt zijn, is iets om in de koopprijs rekening mee te houden lijkt me....

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dit hangt van de gemeente af.

 

Ook kan het nog wel eens uitmaken of je de BV overneemt of een volledig nieuw bedrijf begint (wat ik overigens altijd zal aanraden omdat je niet weet wat de BV allemaal nog voor lopende zaken heeft)

 

Soms kan je met de gemeente een deal sluiten dat je voor het resterende kalenderjaar bijvoorbeeld nog 4 of 5 van deze vergunningen mag gebruiken.

 

Het kan ook (zeker bij gemeenten) nog wel eens helpen als je evenement een maatschappelijk belang dient waar ook de gemeente voordeel bij heeft.

 

Denk bijvoorbeeld aan (stel aan de gemeente voor) aan het begin van de schoolperiode 1 frisfeest om scholieren te laten wennen aan het uitgaan.

 

Dan laat je naar de gemeente je bereidheid zien en zijn ze vaak bereid wel te praten.

 

Nogmaals, ik heb dit puur uit ervaring meegemaakt in een andere gemeente.

 

Mocht je de dappere beslissing nemen heel veel succes toegewenst en goede zaken natuurlijk

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tummers haalt de APV al aan dat het om de inrichting gaat (het cafe dus) en dat lijkt mij ook volstrekt logisch..

 

Als de 12 vergunningen gebonden zouden zijn aan de persoon dan zou elke kroeg (op papier) elke 3 maanden een nieuwe eigenaar hebben en was het gewoon elk weekend feest..

 

Ook de buren / omgeving zal niet zitten te wachten op 24x harde muziek omdat er toevallig een nieuwe eigenaar in zit.

Link naar reactie
  • 0

Tummers haalt de APV al aan dat het om de inrichting gaat (het cafe dus) en dat lijkt mij ook volstrekt logisch..

Als de 12 vergunningen gebonden zouden zijn aan de persoon dan zou elke kroeg (op papier) elke 3 maanden een nieuwe eigenaar hebben en was het gewoon elk weekend feest..

Ook de buren / omgeving zal niet zitten te wachten op 24x harde muziek omdat er toevallig een nieuwe eigenaar in zit.

Nee, maar ik onderschrijf de praktische en coulante houding van de gemeente zoals Acentertainment aangeeft. Bij diverse van mij horecarelaties is het exact zo gegaan, zelfs ondanks protesten van omwonenden.

En uiteraard geldt dit niet voor kroegen die op papier iedere 3 maanden van eigenaar verwisselen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.