Ik heb een aantal grafische designs ontworpen gericht op een specifieke (Amerikaanse) niche markt die ik in o.a. postervorm wil verkopen in aan klanten in de VS.
Mijn idee is om hiervoor een webshop te starten die zich op de VS richt, waarbij ik voor het drukken en verzenden van de posters gebruik wil maken van een amerikaanse drukker. Hierdoor blijven verzendkosten en verzendtijd laag, en hoef ik me niet bezig te houden met voorraden.
Het enige waar ik zelf bezit van heb is de webshop en de copyright op de designs. Volgens mij kan dit een bepaalde vorm van dropshipping genoemd worden. De webshop staat geregistreerd bij de KVK in Nederland onder mijn naam als eenmanszaak. En ik ben zelf dus niet van plan voet op amerikaanse bodem te zetten.
Een aantal vragen:
- Zijn er specieke regels waar ik me aan moet houden mbt verkoop aan amerikaanse klanten?
- Hoe zit het met het rekenen van BTW over de betalingen van de Amerikaanse klanten aan mij?
- En wat is het percentage BTW die de amerikaanse drukker mij rekent?
Alvast bedankt.
Origineel bericht:
Beste ondernemers, Ik heb de postgeschiedenis wat doorgebladerd maar heb niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn vraag, daarom maar een nieuwe post. Ik ben vrij nieuw in de wereld van het ondernemen. Maar ben er al lang in mijn hoofd mee bezig en heb nu een makkelijk idee waar volgens mij een aantal broden mee te verdienen valt. Ik heb aantal grafische designs ontworpen gericht op een specifieke (Amerikaanse) niche markt die ik in o.a. postervorm wil verkopen in de VS. Mijn idee is om hiervoor een webshop te starten die zich op de VS richt, waarbij ik voor het drukken en verzenden van de posters gebruik wil maken van een amerikaanse drukker. Hierdoor blijven verzendkosten en verzendtijd laag, en hoef ik me niet bezig te houden met voorraden. Het enige waar ik zelf bezit van heb is de webshop en de copyright op de designs. Volgens mij is dit een vorm van dropshipping. Ik vraag dus een NL KVK nummer aan. Ik verwacht van de project geen jacht te kunnen bekostigen. Maar het moet wel praktisch te behalen zijn. Mijn grooste vraag is vooral of zo'n opstelling goed mogelijk is, en hoe dat dan zit met betalingen (en BTW etc) die ik verricht aan de Amerikaanse drukker voor de orders die ik binnenkrijg en aan hem doorstuur. Waar moet ik aan denken? Ik hoor ik graag van jullie inzichten. Echte beginnersvragen dus. Maar beginnen moet je ergens. Alvast bedankt!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HLTyanuh
HLTyanuh
Beste ondernemers,
Ik heb een aantal grafische designs ontworpen gericht op een specifieke (Amerikaanse) niche markt die ik in o.a. postervorm wil verkopen in aan klanten in de VS.
Mijn idee is om hiervoor een webshop te starten die zich op de VS richt, waarbij ik voor het drukken en verzenden van de posters gebruik wil maken van een amerikaanse drukker. Hierdoor blijven verzendkosten en verzendtijd laag, en hoef ik me niet bezig te houden met voorraden.
Het enige waar ik zelf bezit van heb is de webshop en de copyright op de designs. Volgens mij kan dit een bepaalde vorm van dropshipping genoemd worden. De webshop staat geregistreerd bij de KVK in Nederland onder mijn naam als eenmanszaak. En ik ben zelf dus niet van plan voet op amerikaanse bodem te zetten.
Een aantal vragen:
- Zijn er specieke regels waar ik me aan moet houden mbt verkoop aan amerikaanse klanten?
- Hoe zit het met het rekenen van BTW over de betalingen van de Amerikaanse klanten aan mij?
- En wat is het percentage BTW die de amerikaanse drukker mij rekent?
Alvast bedankt.
Origineel bericht:
Mod edit: openingsbericht aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47280-nederlandse-webshop-met-oa-posterdesigns-gericht-op-vs-met-drukker-in-de-vs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag