De ene levert diensten die vrijgesteld zijn van BTW.
De andere is wel BTW-plichtig.
Aangezien beide onder 1 zelfde KVK-nummer vallen (handelsnamen...) vraag ik me af hoe het gaat met de terugvordering van BTW.
Normaal gesproken kan je geen BTW terugvorderen voor aankopen mbt de diensten die vrijgesteld zijn van BTW. Verwacht de fiscus dat ik een aparte administratie voor beide zaken bij houd?
Of is een onderbouwing van de facturen die betrekking hebben op de BTW-plichtige onderneming voldoende?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Basli
Basli
Ik ben 2 ondernemingen aan het oprichten.
De ene levert diensten die vrijgesteld zijn van BTW.
De andere is wel BTW-plichtig.
Aangezien beide onder 1 zelfde KVK-nummer vallen (handelsnamen...) vraag ik me af hoe het gaat met de terugvordering van BTW.
Normaal gesproken kan je geen BTW terugvorderen voor aankopen mbt de diensten die vrijgesteld zijn van BTW. Verwacht de fiscus dat ik een aparte administratie voor beide zaken bij houd?
Of is een onderbouwing van de facturen die betrekking hebben op de BTW-plichtige onderneming voldoende?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47342-deel-van-werkzaamheden-vrijgesteld-van-btw-wat-is-wel-en-niet-aftrekbaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag