• 0

Drukkerij komt woord niet na

Geachte slimme jursiten.

 

Ik heb een vraag wat te maken heeft met een probleem. Ik zal het maar vanaf het begin vertellen zodat jij precies weten hoe de vork in de steel steekt.

 

In september kreeg ik een vertegenwoordiger van een reclame bureau dat samenwerkt met bedrijf x "Bedrijf x is het uiteindelijke reclame bureau wat mijn reclame werk zou verzorgen"

In dat gesprek hebben we zwart op wit afgesproken met die vertegenwoordiger dat ik in de gemeentegids overbetuwe zou komen op 3 verschillende plekken.

 

Toen heb ik in december de advertentiedruk proeven van bedrijf x ontvangen. Daarmee ben ik akkoord gegaan.

 

Vervolgens stond ik vanochtend op en zag ik de gemeentegids bij de post zitten. Ik blij, dus ik meteen zoeken naar mijn advertentie omdat ik wou weten hoe of ik er op een mooie plek in zat. Maar tot mijn grote schrik stond ik er niet in. En mijn grootste concurrent in webdesign stond er wel in. Dus onder het kopje webdesign stond alleen mijn concurrent naam MAAR MIJNE NIET.....

 

Ik heb dus nergens een advertentie gezien met mijn logo / bedrijfsnaam / tekst

 

Mijn vraag is dan ook aan jullie kan ik hier iets tegen doen. Want nu kan ik dus klanten mislopen omdat ze alleen het ANDERE webdesign bedrijf zien en mijn bedrijf staat er dus niet bij ?

 

Kan ik hun daarvoor aansprakelijk stellen of kan ik iets anders hier tegen doen,

 

Graag hoor ik jullie advies aan.

 

Gr. Martijn Ruinard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

a. heb je inderdaad een door beide partijen getekende overeenkomst?

b. kan je aantonen dat je geaccordeerde drukproeven hebt?

c. de gemeentegids is een medium dat niet zo heel veel wordt gelezen en gebruikt. ik denk dat het omzet-gemis dus wel meevalt.

d. ik neem aan dat bij jullie overeenkomst algemene voorwaarden zaten. zeggen die iets over aansprakelijkheid en uitsluiting vervolgschade?

e. ik hoop dat je nog niet betaald had.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

a. heb je inderdaad een door beide partijen getekende overeenkomst?

Ja er staat onder elke overeenkomst een handtekening van mijn kant en van de vertegenwoordiger

 

b. kan je aantonen dat je geaccordeerde drukproeven hebt?

Hoe bedoelt u ? Dat ik druk proeven heb waarmee ik akkoord ben gegaan? Ja die heb ik reeds nog steeds in mijn bezig

 

c. de gemeentegids is een medium dat niet zo heel veel wordt gelezen en gebruikt. ik denk dat het omzet-gemis dus wel meevalt.

Ik neem aan dat er toch veel mensen de gids gaan lezen aangezien de prijs niet laag was LOL.

Maar het is een gids waar alle bedrijven in staan. Wordt eenmalig per jaar verstuurd dus mensen kijken er regelmatig in indien ze een dienst zoeken

 

d. ik neem aan dat bij jullie overeenkomst algemene voorwaarden zaten. zeggen die iets over aansprakelijkheid en uitsluiting vervolgschade?

Bij de overeenkomst heb ik geen algemene voorwaarden ontvangen. Ik ben toevallig op de website van ze aan het kijken en daar staan de algemene voorwaarden ook niet op vermeld

 

e. ik hoop dat je nog niet betaald had.

Nee heb nog niks betaald en ben ik ook zeker niet van plan

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je geen algemene voorwaarden ontvangen hebt kunnen ze weinig.

Heb je eigenlijk wel al een factuur ontvangen ?

 

En die gidsjes worden minder ingekeken dan je denkt, de meeste gaan oningezien mee met het oud papier, Je kunt beter de lokale voetbal, fietsclub, peuterspeelzaal steunen, dat geeft meer exposure en komt sociaal over (de Rabo is ook niet gek).

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Als je geen algemene voorwaarden ontvangen hebt kunnen ze weinig.

Heb je eigenlijk wel al een factuur ontvangen ?

 

Deze heb ik gisteren in mijn brievenbus ontvangen.

 

Wat jullie mij dus aanraden is dus NIET betalen en verder kan ik ze dus ook niks maken ?

 

Bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
  • 0

Als je geen algemene voorwaarden ontvangen hebt kunnen ze weinig.

Heb je eigenlijk wel al een factuur ontvangen ?

 

Deze heb ik gisteren in mijn brievenbus ontvangen.

 

Wat jullie mij dus aanraden is dus NIET betalen en verder kan ik ze dus ook niks maken ?

 

Bedankt voor jullie hulp.

 

Zeker hoog water in de Betuwe, dat ze al natigheid voelen.

Gisteren de leveringsvoorwaarden in de brievenbus voor iets wat al langer loopt, dat rammelt aan alle kanten, ik denk dat ze zelf al ontdekt hebben dat het niet goed gegaan is.

 

Ik zou ze in ieder geval per brief op de hoogte stellen dat de afspraken zoals die gemaakt zijn, niet nagekomen zijn.

Verder zou ik de enveloppe met de leveringsvoorwaarden bewaren.

Daar staat een datum op ;)

Link naar reactie
  • 0

Zeker niet betalen en als ik je een tip mag even kun je dit omdraaien en je voordeel mee doen!

 

Bel het reclame bureau of jouw contactpersoon op en geef aan wat er is gebeurt. Vraag hoe ze dit op gaan oplossen. Laat hun met een voorstel komen en vraag zo veel mogelijk. Bijvoorbeeld wat komt er binnenkort nog meer uit?

 

Ze zijn in gebreke gebleven en als ze jou als klant willen houden kunnen ze komen met een tegenprestatie. Bijvoorbeeld een andere advertentiecampagne met een sterk gereduceerde prijs. Speel het spel helemaal uit want je staat in je voordeel.

 

Mij is dit in het verleden zeker wel eens gebeurt en uiteindelijk sleepte ik er een betere campagne uit dan ik daadwerkelijk had afgesproken. Deel hetgeen waar ze mee kom mee in HL dan kunnen we allemaal even meedenken.

 

Zeker een poging wagen hoor lukt vaak wel ;D

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je geen algemene voorwaarden ontvangen hebt kunnen ze weinig.

Wat bedoel je hier precies mee?

 

Er bestaat geen verplichting tot het gebruik van algemene voorwaarden (AV). Ook als de wederpartij geen AV gebruikt kunnen ze wel degelijk een rechtsgeldige vordering hebben. In dit specifieke geval gaat die vlieger niet op. Voor zover uit het voorgaande valt af te leiden is hier toch duidelijk sprake van een wanprestatie en is nakoming ook blijvend onmogelijk (althans voor wat betreft deze uitgave).

 

Uit hoofde van de overeenkomst zou je vergoeding van de schade kunnen vorderen. Indien de rekening reeds betaald zou zijn, dan is dat in ieder geval de kosten van de advertentie. De rekening is nog niet betaald (en moet Martijn ook zeker niet betalen). Een vordering daarvoor instellen is dan ook weinig zinvol. OP grond van de wanprestatie zou je een schadevergoeding kunnen vorderen, maar dit wordt een lastig verhaal. De vraag is namelijk: wat is jouw schade? De schade zul je aannemelijk moeten kunnen maken. Bewijs maar eens dat je hierdoor klanten misloopt! Het feit dat jouw concurrent wel in de gids staat vermeld brengt geen verandering in de zaak.

 

Desalniettemin, niet geschoten is altijd mis. Het advies van Denise volgen kan geen kwaad en wellicht dat dit nog in jouw voordeel kan uitpakken. Enig theater wil daarbij nog wel eens helpen. Succes, maar verwacht niet teveel.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ok mensen mag ik jullie hartelijk danken, dat is precies wat ik wou weten. Ik baalde er namelijk goed van. Eindelijk mijn eerste advertentie en BOEM meteen in duigen...

 

Maar goed en zijn meer wegen naar Rome

 

Bedankt

 

Gr. Martijn

 

////// EDIT

 

 

Ze kunnen mij in ieder geval niks maken dus ofwel ? Want ik heb namelijk niks verkeerd gedaan en zij hebben de fout gemaakt dus ik hoef dan toch ook niet te betalen of kunnen ze dan een rechtzaak tegen mij aanspannen ?

Link naar reactie
  • 0

Als je geen algemene voorwaarden ontvangen hebt kunnen ze weinig.

Wat bedoel je hier precies mee?

 

Nou die vreselijk lelijke kleine lettertjes.

Ik ging er op dat moment vanuit dat er ook al een factuur verzonden was, er spoken in mijn achterhoofd de fraudeverhalen die er met dit soort gidsjes gepleegd worden.

 

V.b. drukproeven die niet op tijd retour zijn gegaan met handtekening, en dat er in de kleine lettertjes staat dat er dan toch betaald moet worden, dan zijn die leveringsvoorwaarden ineens belangrijk.

 

Verder is een beetje comedie leuk, maar moet je uitkijken dat je jezelf niet verliest in dit soort dingen.

Link naar reactie
  • 0

Ok mensen mag ik jullie hartelijk danken, dat is precies wat ik wou weten. Ik baalde er namelijk goed van. Eindelijk mijn eerste advertentie en BOEM meteen in duigen...

 

Dat je baalt van de wanprestatie kan ik me voorstellen, maar ik denk dat achteraf van geluk mag spreken dat je niet hoeft te betalen voor een advertentie. De gemeentegids wordt hier en daar door particulieren gebruikt om adressen te zoeken van locale sportverenigingen en huisartsen, om te kijken hoe ze grof vuil kunnen laten ophalen en hoe laat het gemeentehuis open is.

 

Bedrijven zullen er nauwelijks gebruik van maken en ze zullen er al helemaal niet snel in op zoek gaan naar een webdesignbedrijf: dat heeft immers geen relatie met de gemeente. Die kijken eerder op internet of in de Gouden Gids.

 

Als je lokale ondernemers wilt aanspreken zou je ze waarschijnlijk beter kunnen benaderen door enkele drukkerijen in de regio benaderen. Die willen zo langzamerhand ook het internet op om de boot niet te missen, en als jij daarvoor hun technische partner kunt zijn komt dat mooit uit: zij hebben al vaste klanten die ze nu extra service kunnen bieden, en jij komt (indirect) in contact met lokale ondernemers zonder er veel voor hoeven te doen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ze kunnen mij in ieder geval niks maken dus ofwel ?

Kort en krachtig: nee. Je krijgt er waarschijnlijk nog wel wat nawerk van, wat de ergenis vergroot. Je moet maar denken, de schaduwkanten van het ondernemers bestaan.

 

Niet blijven hangen in de negatieve spiraal de kracht van ondernemen is omdraaien en het positief maken. Jij hebt niets goed te maken dat hebben hun en doe er je voordeel mee!

 

Dit zijn juist de leuke kanten van ondernemen. Welkom ;)

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.