• 0

Hondendrol vanger

Vanmorgen kwam mijn schoonmoeder op bezoek met haar rollator vol hondenpoep. Tegenwoordig neemt ze zelfs een fles water en borstel mee, voor als ze ergens op visite komt, gaat ze eerst haar wielen staan borstelen.

 

Toch te gek voor woorden!

 

Ik heb diverse poepschepjes en plasticzakjes op de markt gezien, maar worden maar slecht gebruikt.

 

Is er nou geen handige honden drolle vanger te bedenken?

 

Net zoals zo'n plas tuitje voor dames, iets dat open klapt als de hond gaat poepen. Of verplichte honden poeptraining op een krant of zo. Waarom toch op straat? Voor de goede orde, ik heb niets tegen honden, maar ze kunnen toch wel wat zindelijker door het leven gebracht worden of haal ik weer eens iets aan waar ik me niet druk om moet gaan zitten maken?

 

Zou een leuk produkt of dienst zijn. In twee uur tijd uw hond op een krant of in een bakkie leren poepen! Prijs 70 euro. Verplicht!

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Boterhamzakje! Werkt perfect in combinatie met veel vuilnisbakken en een keihard sactiebeleid.

 

Ben zelf hondeneigenaar. Ik heb altijd boterhamzakjes in mijn jaszak zitten. Poep oprapen is geen enkel probleem. Je moet het echter wel snel kunnen lozen. Zit het zakje te lang in je jaszak, dan heb je stront aan de knikker. :P

 

In Zwilserland hebben ze in bepaalde bergdorpen op iedere hoek van de straat afval bakjes en verse plastic xakjes. Dat in combinatie met een hard sactiebeleid en de daaruit voortvloeiende sociale controle, voorkomt elke vorm van straatbevuiling door honden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Tsja als mens krijg je een boete voor wildplassen, terwijl een hond het overal mag doen. Waar ik woon hebben ze uitlaat zone's, waar een hond vrij mag poepen/plassen.

 

Ik denk dat de huidige opvangbakjes niet werken omdat mensen simpelweg geen zin hebben om het op te rapen. Het baasje moet dus ook met de training meedoen!

 

Voor het mooie zou er een soort hondenbewijs moeten zijn. Dat als je met je hond in het openbaar loopt, je een bewijsje moet hebben dat de hond de zindelijksheidstraining heeft gehad en een keuring van goed gedrag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De hond goed voer geven scheelt ook al in de shit.

Het zijn vooral de baasjes die de honden aanleren dat ze maar overal zitten te schijten, en het baasje de troep vervolgens niet opruimt.

Reusje voor Nils al heeft het niets met het forum te maken :D

 

Misschien kan er iets aan de band toegevoegd worden dat maakt dat poep minder goed hecht, al zal dit wel gevolgen hebben voor de wegligging.

Link naar reactie
  • 0

misschien juist andersom, strooi of spuit er een goedje overheen waardoor het direct is uitgedroogd.

 

Eigenlijk is het belachelijk dat de mensen die het niet veroorzaken wel maatregelen moeten nemen. Laat de hondenbezitters zelf met flessen water of wat dan ook gaan lopen zodat ze het geproduceerde in de goot kunnen spuiten. Soort minihogedrukreiniger voor hondenbezitters.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom allemaal zo moeilijk doen om het probleem op te lossen, als je er ook voor kunt zorgen dat het probleem niet ontstaat. Gewoon voorkomen dat honden op ongewenste plaatsen hun behoeftes doen.

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Hoe maak je dat sommige baasjes duidelijk, zonder dat één van de partijen zich dusdanig misplaatst aangesproken voelt. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd en me non en verbaal zo vriendelijk en veel als ik kon aan de baasjes aangepast. Zie alleen dat ze de hond (nog) wat later op de avond uitlaten. Meer niet.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het ligt niet aan de beschikbare systemen, maar aan de hondenbezitters zelf.

 

Het boterhamzakje van De Witte werkt goed en is goedkoop. Ik leen soms de hond van mijn broer en het is toch even wennen om met je hand in een zakje een dampende drol op te rapen.

;D Wel lekker als het vriest!

 

In Zaanstad heeft de gemeente wel honderden hondenpoepafvalbakken geplaatst. In bepaalde buurtej bijna op elke straathoek en dat wekt een beetje iritatie op door de visuele vervuiling en de geldverspilling.

 

De bakken zijn niet van RVS zoals op het plaatje, maar een beetje onbestemd mint kleurig.

product_119_1.jpg.2a836d7220d9c8167f224d3219f1445e.jpg

Link naar reactie
  • 0

Tja, je kan ze ook wat kleiner maken en dat in groen of bruin. Dit is wel erg afzichtelijk.

 

Het zakje blijft nummer één. Alle schepjes en bakjes etc. loop je mee te zeulen en dat is niet cool.

 

De oplossing moet volgens mij ook niet gezocht worden bij de slachtoffers, maar bij de daders. En poep opruimen met een zakje is echt niet vies. Hondebezitters die een pup gehad hebben zijn er aan gewent.

 

Verbod > sactie > sociale controle is in deze essentieel.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als grote hondenliefhebber zeg ik dat de enige remedie is keihard optreden. Niks geen gedogen maar strenge controle. Iedere eigenaar dient standaard biologisch afbreekbare zakjes bij zich te dragen. Ik vind echter ook dat het niet moet doorslaan. Op stoep, straat en grasveld moet je het opruimen maar in het plantsoen ligt het niemand in de weg. Akkoord, de tuinmannen zullen er een hoop (!) tegen komen maar daarvoor betaal ik dan ook hondenbelasting.

 

Ik stoor mij mateloos aan de hondeneigenaren die zo onverantwoordelijk met de maatschappij en beperkte ruimte omgaan. Ik geef toe ook ik niet altijd een zakje bij me heb. Maar bij een ongelukje bel ik aan bij het dichtsbijzijnde huis en vraag om een zakje. Dat is mij nog nooit geweigerd maar de mensen kijken wel een beetje raar als ik vertel waarvoor ik het nodig heb. ;D

 

Gr, Niek

.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

<>

 

En wie moeten die legen?

 

Perry

 

Ik denk de gemeentelijkehondenpoepafvalbakkenophaaldienst.

Deze zal denk ik wel regelmatig worden gecontroleerd door het Saensche Hondenpoepafvalbakken Inspectie Team. Er zal vast ook wel een SHIT coördinator zijn.

 

De bakken worden echter nauwelijks gebruikt in deze buurt omdat hier bijzonder weinig honden worden gehouden. Het is meer een kattenbuurt.

Link naar reactie
  • 0

 

Een creatieve oplossing is rollators te voorzien van een kleine bulldozeschepje. Zo wordt het een drollator! Verplicht uiteraard, met een jaarlijks dra-pk. Het is even wennen, maar zo houden onze ouderen de straten schoon. Geven we ze een bodywarmer met een leuke tekst erop, bijvoorbeeld Grey-Team. Mag gesubsidieerd worden. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Iedere eigenaar dient standaard biologisch afbreekbare zakjes bij zich te dragen.

 

Als je een beetje redelijk ontwerp hebt, kun je 10 van die wegwerp drollenvangers bijvoegen bij een zak hondenvoer. Als het een beetje creatieve oplossing is willen mensen het best nogal eens proberen om te zien hoe het werkt. Misschien met een spongebob plaatje erop, omdat het toch vaak kinderen zijn die met de hond lopen te wandelen.

 

Maar ik vermoed dat je het wel onder hun neus moet duwen. Als ze het zelf moeten kopen in de supermarkt zal de animo niet te groot zijn (ik probeer me voor te stellen of ik speciaal daarvoor naar de supermarkt zou gaan als ik een hond had... denk het niet namelijk. Moet je je voorstellen dat je zelf nooit wc papier gebruikt hebt. Als je niet anders weet is het een redelijke omslag om dan plotseling zoiets te moeten kopen... tot in de jaren '70 ofzo gebruikten mannen ook geen deo onder de armen...).

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn complimenten voor deze thread. Ik had grote moeite mijn eigen darmgestel onder controle te houden bij het lezen :D

 

Vooral deze was fijn : "gemeentelijkehondenpoepafvalbakkenophaaldienst" Hoeveel keer woordwaarde zou dit zijn ?

 

Als ex-hondenliefhebber voorzie ik schone (ha !) kansen voor alle ideen hier. Mijn vrouw bedacht er ook net een : breid de jobdescription van het Grey Team uit en maak de straat ludiek : laat hen vlaggetjes planten in de drollen. Ludiek en ergens toch ook een stil protest. Hoe zou je je voelen als wildscheiter als je al die vlaggen om je heen ziet wapperen ?

 

Last but not least : een prachtig voorbeeld van creativiteit.

DIN-Klaagmuur-Klacht-002-20030104.jpg

 

Alleen : hoe heeft deze eigenaar zijn hond kunnen bewegen om hierboven stil te blijven zitten ?

Link naar reactie
  • 0

Mijn complimenten voor deze thread. Ik had grote moeite mijn eigen darmgestel onder controle te houden bij het lezen :D

 

Vooral deze was fijn : "gemeentelijkehondenpoepafvalbakkenophaaldienst" Hoeveel keer woordwaarde zou dit zijn ?

 

Als ex-hondenliefhebber voorzie ik schone (ha !) kansen voor alle ideen hier. Mijn vrouw bedacht er ook net een : breid de jobdescription van het Grey Team uit en maak de straat ludiek : laat hen vlaggetjes planten in de drollen. Ludiek en ergens toch ook een stil protest. Hoe zou je je voelen als wildscheiter als je al die vlaggen om je heen ziet wapperen ?

 

Last but not least : een prachtig voorbeeld van creativiteit.

DIN-Klaagmuur-Klacht-002-20030104.jpg

 

Alleen : hoe heeft deze eigenaar zijn hond kunnen bewegen om hierboven stil te blijven zitten ?

 

Dat heb ik al eens ergens gezien.

Zo'n vlaggetje met de tekst "BAH".

Het ging om een groot veld in een park waar veel kinderen speelden

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een "overspannen" moeder van een paar straten verderop die woont aan een grasveldje, prikt stokjes van 30cm in de hondendrollen en hangt daar een oud kinderschoentje aan. In de loop der jaren zijn de schoentjes langzaam aan groter geworden.

 

Het grappige is dat veel passanten zich aan de schoentjes ergeren omdat het zwerfvuil oplevert.

 

Het bizarre is dat als er eenmal een schoentje-op-stokje staat, de volgende morgen het veldje vol met drollen ligt alsof de hondenbezitters het 's nachts expres of voor de grap doen.

 

's Middags zijn daarin dan ook weer schoentjes-op-een-stokje geprikt. Ik dacht eerst dat het kunst of een grap was maar één van haar buren vertelde, toen we hier kwamen wonen, dat dit al jaren zo gaat.

 

Net stond er geen schoentje-op-stokje anders had ik een foto gemaakt. Het komt echt in vlagen. Een paar maanden niets, dan opeens een week wel weer.

 

Waar mensen zich allemaal mee bezig houden.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.