• 0

Exporteren van voedingsmiddelen naar China

Geacht forum,

 

Ik ben nieuw hier. Maar heb een vraagje. Ik heb voor een bedrijf in China een paar "Nederlandse" bedrijven gecontroleerd die adverteren met het exporteren van Nederlandse voedingsmiddelen naar China. Helaas zijn deze bedrijven fake. Net opgerichte BV's, buitenlandse limiteds met een postadres in Nederland. Bedriegen schijnt een goede business te zijn. En het geeft Nederland internationaal een zeer slecht image, als deze bedrijven hier zo maar kunnen opereren.

 

Eigenlijk is het niet mijn business. Maar goed zaken zijn zaken... Deze Chinees wil 250ml flesjes Heineken importeren in grote hoeveelheden. Zijn hier "serieuze" aanbieders die geintereseerd zijn in deze klant. Of moet ik mijn vingers er van houden.:-)

 

Elk advies welkom.

 

Een vriendelijke groet.

 

Wim

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik gok dat Heineken niet bepaald blij is met dit soort parallel export...

lijkt een beetje op de eerdere Nutrilon babyvoeding ellende.

 

grootste probleem is naar ik vernomen heb de import vergunning in China, maar daar weten de experts je vast meer over te vertellen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Geacht forum,

 

Ik ben nieuw hier. Maar heb een vraagje. Ik heb voor een bedrijf in China een paar "Nederlandse" bedrijven gecontroleerd die adverteren met het exporteren van Nederlandse voedingsmiddelen naar China. Helaas zijn deze bedrijven fake. Net opgerichte BV's, buitenlandse limiteds met een postadres in Nederland. Bedriegen schijnt een goede business te zijn. En het geeft Nederland internationaal een zeer slecht image, als deze bedrijven hier zo maar kunnen opereren.

 

Eigenlijk is het niet mijn business. Maar goed zaken zijn zaken... Deze Chinees wil 250ml flesjes Heineken importeren in grote hoeveelheden. Zijn hier "serieuze" aanbieders die geintereseerd zijn in deze klant. Of moet ik mijn vingers er van houden.:-)

 

Elk advies welkom.

 

Een vriendelijke groet.

 

Wim

 

 

Tja de vraag is natuurlijk waarom ze niet gewoon bij heineken distributie kopen in China. Je breekt je nek erover hier dus je kunt al op je sloffen aanvoelen dat er iets niet klopt (met jouw opdrachtgever).

 

Maar ja, ze betalen je als consulent dus gewoon cashen en rapporteren zou ik zeggen.

 

Alle illegale drank in China zitten de militairen met de vingers tussen, dus weet waar je aan begint.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reacties.

 

Ik heb 2 bedrijven onderzocht die zich internationaal op "gerenomeerde" websites als Nederlandse Exportbedrijven voor voedingsmiddelen aanbieden en het blijken zware gevallen van oplichting te zijn. Diep triest en niet goed voor Nederland.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben diverse klanten (ook Chinese zelf) van klein tot groot die containers bier exporteren naar China.

 

Mijn advies:

Let goed op dat je klant in China de regels qua invoer goed kent en dat ze goede connecties hebben bij de douane. We hebben eens een akkefietje gehad dat een Chinese ambtenaar een gewaarmerkte kopie wilde ontvangen van de onderscheiding voor "Beste bier uit 1875". Met veel pijn en moeite is het gelukt, maar met 10 containers op de boot krijg je toch rare discussies. Tevens is het zo dat in China op moment "x" iedereen zoveel mogelijk wil hebben en op moment "y" kunnen ze het aan de straat stenen niet meer kwijt (en dit kan best snel gaan). Momenteel hebben we ook 3 containers staan in Shanghai waarbij de tht is verlopen... Pas dus goed op met drank, babymelk etc. etc.

 

Mocht je het wenselijk vinden kan ik je met mensen in contact brengen.

Wegtransport - Luchtvracht - Zeevracht - Beurslogistiek - Warehousing

 

www.pglogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben diverse klanten (ook Chinese zelf) van klein tot groot die containers bier exporteren naar China.

 

Mijn advies:

Let goed op dat je klant in China de regels qua invoer goed kent en dat ze goede connecties hebben bij de douane. We hebben eens een akkefietje gehad dat een Chinese ambtenaar een gewaarmerkte kopie wilde ontvangen van de onderscheiding voor "Beste bier uit 1875". Met veel pijn en moeite is het gelukt, maar met 10 containers op de boot krijg je toch rare discussies. Tevens is het zo dat in China op moment "x" iedereen zoveel mogelijk wil hebben en op moment "y" kunnen ze het aan de straat stenen niet meer kwijt (en dit kan best snel gaan). Momenteel hebben we ook 3 containers staan in Shanghai waarbij de tht is verlopen... Pas dus goed op met drank, babymelk etc. etc.

 

Mocht je het wenselijk vinden kan ik je met mensen in contact brengen.

Ik ben ook opzoek naar leverancier die Heineken bier kan leveren,als je me met die mensen contact kan brengen,heel graag!

 

Link naar reactie
  • 0

@wl888, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Inhoudelijk: Higherlevel heeft enige tijd geleden besloten geen "handelshuis"-vragen meer te accepteren over waar en bij wie je het beste je producten kunt inkopen. Zie onze forumregels:

 

Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar produkten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

 

Dit topic gaat daarom op slot

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.