• 0

Hoe kan ik mensen overtuigen om mijn product/dienst te kopen?

Beste collega-ondernemers,

 

begin 2014 ben ik gestart met Bliqsemsessies voor ondernemers; korte en krachtige sessies waarin 5 ondernemers met elkaars vragen en uitdagingen aan de slag gaan. Momenteel heb ik met zo'n 50 ondernemers deze sessies gedaan, waar ik erg veel plezier aan beleef.

 

Ik weet en merk dat het ondernemers echt verder helpt, toch heb ik moeite om de sessies verkocht te krijgen aan ondernemers die ik zelf persoonlijk niet ken. Ik doe uiteraard veel aan netwerken en steek er persoonlijk veel tijd in. Toch merk ik dat, nu mijn persoonlijke netwerk het bijna allemaal wel kent, ik daarbuiten moeite heb om mensen te overtuigen deel te nemen aan de sessies.

 

Wat zou ik kunnen doen om ondernemers die ik persoonlijk niet ken te overtuigen dat het waardevol is om deel te nemen? Alle tips zijn welkom.

 

Kijk ook eens naar mijn website: [Mod edit: daarvoor hebben we een apart board, "Wat vinden jullie van mijn"]

 

Alvast dank voor jullie tips en advies.

 

Groeten,

Ralf Fleuren

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Breid je netwerk uit. Schrijf die vijftig sessiedeelnemers aan. Vraag of nog zo'n sessie willen en geef ze flinke korting voor iedere kennis die ze mee nemen.

 

Mond-tot-mond reclame werkt vast beter dan koud bellen om mensen te overtuigen...

 

Nog een idee: neem deel aan een bliqsem-sessie en hoor van anderen hoe je mensen kunt overtuigen om je product/dienst te kopen. ;-)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, goede tips! Nu nog een adres vinden om een Bliqsemsessie te volgen ;-)

 

Breid je netwerk uit. Schrijf die vijftig sessiedeelnemers aan. Vraag of nog zo'n sessie willen en geef ze flinke korting voor iedere kennis die ze mee nemen.

 

Mond-tot-mond reclame werkt vast beter dan koud bellen om mensen te overtuigen...

 

Nog een idee: neem deel aan een bliqsem-sessie en hoor van anderen hoe je mensen kunt overtuigen om je product/dienst te kopen. ;-)

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens naar mijn website: [mod edit: link verwijderd]

Dat is eigenlijk een vraag voor het forumonderdeel "Wat vind je van mijn ...".

 

Wat in elk geval opvalt is dat je homepagina traag laadt. Dat ligt waarschijnlijk aan de foto, want met Chrome komt die stukje voor stukje tevoorschijn. Geeft in elk geval geen bliqsemsnel gevoel ...

Link naar reactie
  • 0

Veel mensen halen aan dat je website beter kan. Hier ben ik het absoluut mee eens.

 

Concrete aandachtspunten:

 

[*]Maak logo niet klikbaar - mensen zullen hierop klikken, en zien vervolgens het plaatje nogmaals. Dit is een "dead end". Idem voor andere plaatjes op je website;

[*]Slogan: je slogan springt er in mijn ogen niet uit ivm witte tekst op een licht plaatje;

[*]Onder de foto staat een teller met daaronder vrij rommelig ogende tekst. De teller zou ik op een andere locatie plaatsen, de tekst voegt niet veel toe voor nieuwe klanten.

[*]Copywriting: geef mensen die je niet kent de informatie die zij nodig hebben om zich in te schrijven voor je sessies. Op het ogenblik vinden mensen de uitleg over de bliqsemsessies pas onder het grijze blok. Terwijl ik dat stappenplan juist erg sterk vind.

[*]De website mist een duidelijke call-to-action. Wat moeten mensen doen om zich aan te melden? Of vrijblijvend meer informatie aanvragen? Onderaan de pagina staan drie pakketten en je contactinformatie. Je linkt naar eventbrite en voor de andere pakketten naar de email.

 

Waarom gebruik je geen aanmeldformulier i.p.v. een link naar de email?

 

Ik zou de link naar eventbrite veel prominenter als call-to-action op je website communiceren. En meet alles goed door in Google Analytics, middels event tracking.

 

Tip: lees ook dit artikel door. In dit artikel worden homepages van 20 SaaS-startups geanalyseerd. Ik denk dat jij hier ook veel van kunt leren.

 

Succes in ieder geval!

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
  • 0

eens met de comments van Adriaan op je site. Onderaan is 'geel op wit' in die prijsblokken ook wat onduidelijk.

 

Verder; wat ik me de hele tijd afvroeg tot ik onderaan was, "wie ben je? waarom denk jij mij iets te kunnen leren?"

 

Wat ik zie is een soort 'higherlevel-live' waarvan je wil dat ik er 180 euro voor betaal, en dan met 4 anderen een halve dag ga zitten. Ik mis daar de meerwaarde 'Ralf Fleuren' zeg maar, en die is er vast.

 

Kortom, maak jezelf wat belangrijker, schrijf/blog en ga spreken.

 

Zoals eerder al iemand roept, in Eindhoven en omgeving zijn meer dan voldoende businessclubs/ondernemersverenigingen, en die kunnen altijd wel sprekers gebruiken (als ze interessant genoeg zijn).

 

Als je dan daarnaast bij iedere club een sessie doet kun je ook relatief gemakkelijk reclame maken voor het nut van zo'n sessie (mits je inderdaad voldoende meerwaarde toebrengt, anders zeggen ze "dit moeten we vaker doen maar dan zonder die gast erbij").

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.