Adriaan Boot

Senior
  • Aantal berichten

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Adriaan Boot's trofeeën

  1. Is een strippenkaart niet een beter idee? Een strippenkaart betaal je vooraf en geeft je de "zekerheid" dat klanten deze producten bij je af zullen nemen. Bij grotere afname kun je er voor de klant nog een voordeel aan verbinden.
  2. Of er markt voor is durf ik niet te zeggen. Een marge van 6 a 7 euro is vaak wel erg dun om marketing te bedrijven. Of je moet een dusdanig hoge online conversieratio hebben en veel bijverkopen hebben. Upsell producten kunnen je marge enorm verbeteren.
  3. Misschien een tip: je vraagt om feedback. Neem de feedback ter harte en start dan geen dwaze discussies die iedereen afleidt van het feedback geven op je tool.
  4. Dank voor de tip. Lijkt me een goed concept. Nog tips?
  5. Dag Linda, Zoals al eerder genoemd valt het mij ook op dat je werkt voor een franchise formule. Het lijkt me dat Finovion voor jou een groot gedeelte van de marketing op Finovion.nl zou moeten uitvoeren. Doen ze dan niet? Dan moet je ze daar wellicht op aanspreken. Zelf zou ik me meer op social media zoals LinkedIn en Facebook richten. Heb je al gedacht aan gastbloggen op vakgerelateerde websites? Grt, Adriaan
  6. Wellicht niet helemaal on-topic maar ik vind de nieuwe domeinnaam extensies met name interessant om je bedrijfsnaam op te baseren en te gebruiken in voor je (internationale) branding. Voor SEO maken deze domeinen geen verschil. Maar juist omdat deze domeinen zich uitstekend lenen voor creatieve branding kun je hier qua SEO je voordeel mee doen. Een conculega van mij is bijvoorbeeld testing.agency gestart. Nog een ander Nederlands voorbeeld en wederom een conculega: 247.today. Met dit soort extensies kun je eindeloos creatieve combinaties maken.
  7. Waarom probeer je het niet een of twee keer? Ik word ook regelmatig via tussenpersonen benaderd voor interim functies bij grotere bedrijven. Vanwege mijn beschikbaarheid kan ik hier niet op ingaan. Wel werk ik white-label voor enkele bureaus. Een dergelijke samenwerking gaat vaak heel erg goed.
  8. Als je concurrenten structureel geld besteden aan AdWords, dan heeft het ook voor jou zeker zin om in AdWords te investeren. Of: in ieder geval met een klein budget te testen. Er zijn verschillende creatieve manieren om AdWords winstgevend in te zetten. Hoe je dit kunt doen verschilt per bedrijf en branche. Denk hierbij aan: [*] mobiele 'alleen-bellen' campagnes waarbij je alleen betaald voor mensen die op je advertenties klikken. Met name interessant voor B2B. Meer info: https://support.google.com/adwords/answer/2453991#callonly [*] Shopping campagnes. Met name interessant voor online retailers [*] Remarketing voor zoekadvertenties. Via deze feature kun je je advertenties alleen richten op mensen die je website in het verleden al een keer bezocht hebben. De respons op dit soort campagnes is vaak veel hoger dan op campagnes die gericht zijn op iedereen die aan het zoeken is. (psst. niet verder vertellen: deze feature is ook ideaal om op de bedrijfsnaam van je concurrenten te adverteren ;-)) In mijn visie kan bijna ieder bedrijf AdWords winstgevend inzetten. Voor de meeste bedrijven geldt wel: als je hogere eisen stelt aan de prestaties, zul je minder mensen bereiken.
  9. Ik begrijp je kosten voor jaar 2 & jaar 3 niet. Hoe kom je aan deze bedragen? Ik zou echt een hele simpele cash-flow berekening maken. Gewoon op maandniveau onderstaande opnemen: [*]Cash [*]Betaalde facturen [*]Bedrijfskosten [*]Resultaat Dan maak je het plan voor jezelf en de geldschieter veel inzichtelijker. Daarnaast mis ik in je plan de sales & marketing. Hoe kom je aan je klanten? Sluit je je aan bij zakelijke netwerken of ondernemersclubs? Ga je sites zoals www.freelance.nl gebruiken? In je plan geef je aan dat je wilt samenwerken met DTP- en reclamebureaus. Heb je je plan al gepolst bij bureaus? Hopelijk heb je wat aan mijn feedback. Veel succes met je onderneming!
  10. Afgelopen week ben ik gestart met koude acquisitie. Een paar erg leuke reacties terug gehad van geïnteresseerde prospects. Dit moedigt me aan om hiermee door te gaan!
  11. Indien je nog niet voorzien bent, kun je mij altijd even contacten. Mijn bedrijf Impactful doet vrijwel niets anders dan AdWords-campagnes opzetten, beheren, analyseren en de resultaten maximaliseren. Ik wil nog wel even reageren op de twee punten die je aansnijdt. In dit onderwerp wordt namelijk meermaals het beeld van "cowboy-achtige AdWords-bureaus" geschetst. Ten onrechte vind ik. 1. Google verplicht AdWords-bureaus zich te houden aan het Google-beleid voor derden. Hier hoort ook transparantie naar de eindklant bij. Over het algemeen doe ik hier nog een schepje bovenop en geef de klant alle rechten en eigenaarschap over het account. Klinkt logisch? Je moest eens weten bij hoeveel bureaus de klant geen of onvoldoende rechten krijgt tot Google-accounts. Krijg je van je bureau onvoldoende of geen rechten tot je AdWords-of analytics account? Dan is het tijd om om je heen te kijken. 2. Minimale contractduur van 6 maanden. Een goede AdWords-campagne heeft tijd nodig, maar zes maanden is niet per se nodig. Zeker gezien het feit dat je al een campagne hebt lopen waar je toekomstige beslissingen op kunt baseren. Wij werken over het algemeen met een pilot van 3-6 maanden waarin we de businesscase proberen te bewijzen. Daarna evolueren we en gaan we hopelijk met elkaar verder. Vaste en eenmalige trajecten doen we ook. Met name voor bedrijven en markten die niet enorm veel te maken hebben met seizoensinvloeden. Denk hierbij aan B2B of eenmalige events. Campagnes voor webwinkels of travel zijn over het algemeen veel arbeidsintensiever en hebben bijna wekelijks wijzigingen nodig om de doelstellingen te behalen. Als je van mening bent dat je AdWords-campagne een eenmalige boost nodig heeft dan past een samenwerking van 3 maanden wellicht heel goed. Daar is niets mis mee en zouden de bureaus waar je contact mee hebt gehad ook aan moeten bieden. Veel succes in ieder geval!
  12. 100% mee eens. Of, indien het budget het toe laat, er 2 of 3 aannemen en de beste houden.
  13. Facebook niet innoverend vinden, dat vind ik toch een beetje kort door de bocht hoor. Facebook is de laatste jaren toch echt veel meer op Google AdWords gaan lijken en heeft zelfs een aantal grote voordelen t.o.v. Google AdWords. Resultaten meten Net zoals bij AdWords kun je via Facebook conversies meten via een zogenaamde meetpixel. Daarnaast is het verstandig om je Facebook campagnes te voorzien van Google Analytics meetcodes zodat de resultaten ook binnen Google Analytics inzichtelijk zijn. Facebook Product Ads https://www.facebook.com/business/news/product-ads Recentelijk gelanceerd product en lijkt heel sterk op AdWords Dynamic Remarketing. We kennen allemaal de "Zalando banners"? Nou, dit is de Facebook variant daarop Was dit niet al lang mogelijk? Ja, maar niet direct via Facebook zelf. Maar via bedrijven zoals Criteo, Adcrowd of Adroll. Interessante targeting optie: custom audiences Via custom audiences / aangepaste doelgroepen kun je op Facebook exact je doelgroep bereiken. Dit kan op basis van bijvoorbeeld: [*]Mensen die al eerder je website (of een gedeelte van je website) hebben bezocht. [*]Mensen die al eerder je app hebben gebruikt. [*]Mensen die al klant van je zijn (op basis van email adres of telefoonnummer) Op basis van bovenstaande criteria gaat Facebook op zoek of ze jouw doelgroep kunnen vinden tussen de Facebook gebruikers. En omdat Facebook vrij groot is, lukt ze dat ook vrij gemakkelijk :-) @TS Heb je veel bezoekers op je website? Heb je een grote klantenkring? Dan is het mogelijk interessant om FB ads in te zetten op basis van custom audiences. zo weet je zeker dat je je doelgroep bereikt. Je producten / diensten lijken mij prima om op Facebook mee te adverteren. Laat maar weten als ik je ergens mee kan helpen. Grt Adriaan
  14. PB mij even, ik krijg tientallen promotiecodes van Google AdWords. De meest interessante zijn €150 waard. Deze 150 euro ontvang je in de tweede maand adverteren met een nieuw account. Daarnaast is het reinste onzin om voor te rekenen dat je iets minimaal moet uitgeven. Je geeft uit wat je uit wilt en kunt geven. Uiteindelijk is het wel zo dat je beter kunt optimaliseren met veel informatie data (conversies, kliks, impressies). Dan weet je veel beter wat wel en wat niet werkt. Ik raad ook altijd aan om met een iets hoger budget en klikprijs te starten en dan snel te optimaliseren naar een winstgevende campagne. @TS, Bezoekers laten groeien zonder Google AdWords is niet heel moeilijk, maar vergt wel creativiteit. Denk hierbij aan samenwerkingen met grote websites / uitgevers, prijsvergelijkers, start een affiliate programma bij TradeTracker, Daisycon of Zanox etc (pas op voor boefjes die oa op je merknaam adverteren). Succes! Adriaan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.