• 0

Aangifte vennootschapsbelasting 2012: VBD bestand

Voor de afwikkeling van de BV van mijn vader die een jaar geleden is overleden heb ik een aangifte nodig van de vennootschapsbelasting van die BV van 2012. Ik zie een beetje op tegen de rompslomp om dat bij de belastingdienst op te vragen (die wel hebben bevestigd dat ze die aangifte hebben maar ze mochten 'm niet aan mijn boekhouder geven). Dus we moeten bij de belastingdienst een document opvragen dat we nodig hebben voor een procedure bij de belastingdienst.

 

Nu heb ik een .VBD bestand gevonden met die aangifte, maar ik kan geen software vinden waarmee ik dat bestand kan openen. De site van de belastingdienst laat me volledig in het duister, ik heb op alle links geklikt maar ik kom nergens terecht anders dan bij software voor de IB. Ik weet dat mijn vader zulke software had (anders kon 'ie dat vbd bestand niet maken), en die software was voor ieder jaar dan weer anders. Weet iemand hoe ik een VBD bestand kan openen en printen? Dat scheelt een hoop gedoe.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je met je eigen BV-login op het beveiligde gedeelte van de Belastingdienst-website ook de aangifte-software voor 2012 nog wel kan downloaden, en zo de ingediende aangifte nog tevoorschijn kan toveren. Heb het niet gecheckt, maar meestal blijven die aangifteprogramma's nog lang beschikbaar.

EDIT: nou, het is al niet meer nodig geloof ik ::)

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Christine, je hebt een wetransfer in je mail.

 

Joost je bent geweldig. Moest ff virtualbox installeren en een oude windows XP ergens vandaan halen, maar nu heb ik de aangifte, die ik ook in pdf kan krijgen (hoop ik) als ik het wachtwoord kan achterhalen. En daarvoor heb ik een klein opschrijfboekje geerfd met 100.000 wachtwoorden :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat bedoelde ik met links klikken die nergens naar leiden. Mijn vader was over de 80 dat hij nog ieder jaar aangiftes deed, en dan downloadde hij de hele wereld (b.v. 22 kopieen van het vb aangifteprogramma van 2012) die allemaal op zijn desktop stonden. Immers, iedere keer als hij iets wilde wijzigen in de aangifte zei de site van de belastingdienst "download hier de software". Ik was iedere keer weer verbaasd dat die aangiften toch nog op één of andere miraculeuze wijze goed kwamen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.