• 0

Recente ervaringen tussen Exact en Twinfield

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen mbt de online boekhoudprogramma's Exact en Twinfield. Onze accountant werkt met Exact en wil ons nu ook daar op aansluiten. Tot op heden hebben wij onze boekhouding in Excel bijgehouden.

 

De business waar het omgaat is een internationaal online e-commerce activiteit. Met vooral veel micropayment ontvangsten via PayPal en andere betalingsproviders. De history van bijvoorbeeld PayPal willen we naadloos kunnen laten inlopen in een boekhoudprogramma.

 

Heeft iemand tips welk online boekhoud programma daarvoor het meest geschikt is. Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik werk momenteel met twinfield en ben daar best tevreden over, vooral hun matchingsmogelijkheden vanuit de import van bankmutaties geeft veel mogelijkheden om het boeken makkelijk en snel te laten verlopen. Ik denk dat je het beste een proefaccount kunt aanvragen (ik zou adviseren een lege) en een weekend spenderen om daar je administratie in proef te draaien, dat is de snelste manier om erachter te komen of datgene wat jullie nodig hebben kan op een voor jullie aanvaardbare manier.

 

Ik heb ook wel met Exact gewerkt maar dat is te lang geleden, die zullen ook niet stil gezeten hebben kwa ontwikkeling.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Om concreet je vraag te beantwoorden: Beiden kunnen niet standaard ff snel koppelen... je zou een api moeten kopen of maken. Althans; ervaring met beiden en niet de moeite geweest dit te automatiseren terwijl ik alles geautomatiseerd wil hebben. Ik wil erbij zeggen dat het aantal Paypal betalingen verwaarloosbaar is.

 

Mijn vraag is dan ook; wil jij de debiteuren(beheer) ook via Twinfield/Exact doen? Of heb je daar al een ander systeem voor?

 

Het belangrijkste struikelblok is namelijk ook om je debiteuren erin te krijgen en dan koppelen met de verkoopfactuur; die verkoopfactuur weer koppelen / matchen met een betaling. Dan kan het zo zijn dat de gegevens van je debiteur veranderen (adres bijvoorbeeld) of een credit....

 

Als je bestaande verkoopsysteem je debiteurenbeheer blijft doen dan kan je eenvoudig periodiek een verkoopboeking maken.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Je zou eens naar de aflettermodule van dealer4dealer kunnen kijken. Die gebruiken wij om betalingen via onze PSP en Paypal af te letteren in Exact. Je leest dan de csv met betalingen in en de aflettermodule haalt dan in Exact de openstaande betalingen op en matcht ze met de gegevens in de csv. Hierna geef je je akkoord en wordt er een boeking gemaakt. Je kan zelfs de kosten uit de csv laten halen en deze op een rekening laten boeken.

 

Punt is dan dus wel dat je je orders ook in Exact moet zien te krijgen. Voor de webwinkels gebruiken wij zelf Magento en dit hebben we ook gekoppeld met Exact Online.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Je geeft aan dat je Paypal naadloos wil laten inlopen met je boekhoudprogramma. Doe je dat nu ook al met Excel of is dit vooral een van de redenen om over te stappen van Excel naar een boekhoudprogramma?

 

Nee nu laten we de PayPal betalingen in Excel niet inlopen maar dit wil onze accountant uiteraard wel :-) Gisteren heeft iemand die veel met Twinfield werkt een klein test gedaan met Twinfield en geconverteerde data uit PayPal in laten lopen. Resultaten waren positief. We hebben via http://www.pay2mt.nl/download.php een licentie gekocht om PayPal te converteren naar mt.940. Morgen gaat onze accountant dezelfde test uitvoeren in Excel. Benieuwd wat dit oplevert.

Link naar reactie
  • 0

Om concreet je vraag te beantwoorden: Beiden kunnen niet standaard ff snel koppelen... je zou een api moeten kopen of maken. Althans; ervaring met beiden en niet de moeite geweest dit te automatiseren terwijl ik alles geautomatiseerd wil hebben. Ik wil erbij zeggen dat het aantal Paypal betalingen verwaarloosbaar is.

 

Mijn vraag is dan ook; wil jij de debiteuren(beheer) ook via Twinfield/Exact doen? Of heb je daar al een ander systeem voor?

 

Het belangrijkste struikelblok is namelijk ook om je debiteuren erin te krijgen en dan koppelen met de verkoopfactuur; die verkoopfactuur weer koppelen / matchen met een betaling. Dan kan het zo zijn dat de gegevens van je debiteur veranderen (adres bijvoorbeeld) of een credit....

 

Als je bestaande verkoopsysteem je debiteurenbeheer blijft doen dan kan je eenvoudig periodiek een verkoopboeking maken.

 

 

Pas na aankoop van onze dienst en dus betaling krijgt de klant toegang tot de elektronische dienst. We koppelen niet aan een factuur. Dit zou natuurlijk mooi zijn. Maar we hebben enkel een naam en een emailadres van de klant. Dit is namelijk conversieverhogend. Voor klanten die op factuur willen betalen hanteren wij E-factuurdirect. Sinds gisteren weet ik dat deze laatste wel gekoppeld kan worden aan Exact maar niet aan Twinfield.

 

Link naar reactie
  • 0

GEBRUIK TWINFIELD NIET

 

* Ten eerste: als je het al gebruikt. Ik begrijp dat je het verdedigt: maar a.u.b. verdiep je in andere pakketten. Je weet gewoon niet wat je mist.

* Twinfield is ouderwets. Heeft een ouderwetse basis met een mooi gemaakt schilletje. De basis is echt nog de ouder basis.

* Klantenservice noem je niet klantenservice maar CSO ... en als je belt sta je immer in de wacht.

* Onze ervaringen met hulp ontvangen zijn `assertieve houding` waarbij je moet uitkijken wat je zegt.

* Vaak is de lijn helemaal niet te bereiken en heb je een terugbel functie ... maar je wordt dan twee dagen later gebeld.

* Emailen is al helemaal niet slim want dat duur 2-3 dagen voor je antwoord hebt.

* Tenslotte hebben wij meerdere pakketten getest. En wat opvalt? Bij Twinfield moet je voor dezelfde actie soms 3 tot 4x vaker klikken. Bizar.

 

Geen rancune - maar we behoeden mensen graag voor het maken van de foute keuze

 

 

Begin er a.u.b. niet aan

 

Doe het niet

Mod edit: topic titel hersteld

Overhemden liefhebber - https://overhemden.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.