Johnny Be Good Geplaatst: 1 februari 2015 Johnny Be Good 54 1 Geplaatst: 1 februari 2015 Op de commcerciele TV-zenders is 's avonds laat diverse TV-reclame te zien. Van Tommy Teleshopping , webcam sex of datingsites.. je ziet van alles voorbij komen. Maar hoe werkt dat wereldje ? Moet je dan bij RTL/SBS zijn of is daar een intermediair voor ? Heeft iemand een idee van prijzen/randvoorwaarden want ik begrijp dat TV-producenten kampioen zijn in verzinnen van bijkomende kosten ? Daarbij... heeft iemand een idee van de kijkcijfers 's avonds laat naar dergelijke TV-reclame ? En ja gezien het karakter van het product is het late tijdstip een bewuste keuze. Kortom Wie heeft er ervaring met TV-laat-reclame ? Link naar reactie
0 Roel J Geplaatst: 1 februari 2015 Roel J Retired Mod 7,6k 33 1478 Geplaatst: 1 februari 2015 Kijkcijfers is vrij eenvoudig die kan je zelf opzoeken en analyseren https://kijkonderzoek.nl/kijkcijfers De zendtijd kopen die partijen rechtstreeks in bij RTL of SBS6 en worden meestal afgerekend per werkelijk uitgezonden minuut. De prijzen van de zendtijd fluctueren heel erg afhankelijk van de vraag en het aantal partijen dat geïnteresseerd is een blok ook kan het lastig zijn om er tussen te komen. De partijen die jij noemt zijn grote klanten en een belangrijke inkomstenstroom RTL en SBS6 zullen dus pas zaken met jou willen doen als ze het idee hebben dat je een serieuze partij bent die ook langere tijd zendtijdblokken kan afnemen. Het kan handig zijn om ook contact te hebben met je concullega 's ofwel om een deel van hun zendtijd over te nemen of om door overleg de prijs laag wat lager te houden Er zijn natuurlijk ook gewone reclameblokken te koop en volgens mij loopt dat meestal wel via een intermediair. Wat TV producenten allemaal "verzinnen" aan kosten is niet zo van belang zij gaan niet over de zendtijd maar over het produceren van programma's, uiteindelijk ben jij straks hun de opdrachtgever voor het produceren van een of meerdere reclamevideo's en bepaal jij welke kosten acceptabel zijn of wat het budget is. En je bij tv producenten werken creatieve teams en die kunnen mooie dingen bedenken maar tijdens het creatieve proces is wat het kost vaak niet de eerste prioriteit.. het is zoals met elk project of het nu een badkamer verbouwen is of een app / software laten ontwikkelen. Als je vooraf geen duidelijk beeld hebt van wat je wilt en daar aan vasthoud kunnen de kosten gierend uit de klauwen lopen. Een goede producent heeft uiteraard wel de contacten binnen de commerciële omroepen om zendtijd te kunnen krijgen. Link naar reactie
0 Richard Theuws Geplaatst: 1 februari 2015 Richard Theuws 1,6k 195 Geplaatst: 1 februari 2015 Gemiddeld kun jij je idee aan dergelijke instanties verkopen voor een vast bedrag. Als het mega-briljant is kun je misschien een percentagedeal afsluiten, maar daar geef ik je weinig kans op. Zie ook deze aflevering van Louis Theroux - http://www.veoh.com/m/watch.php?v=v405390RxK4Xpcf?h1=Louis+Theroux+-+Infomercials (evt ook via Netflix te kijken). Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 1 februari 2015 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 1 februari 2015 Heb je al eens gebeld? Adverteren bij RTL. Adverteren bij SBS. Je kan direct reclamezendtijd inkopen of via een mediabureau. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Johnny Be Good Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Johnny Be Good 54 1 Geplaatst: 1 februari 2015 Gemiddeld kun jij je idee aan dergelijke instanties verkopen voor een vast bedrag. Ik wil het idee niet verkopen maar TV-reclame doen. Link naar reactie
0 Johnny Be Good Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Johnny Be Good 54 1 Geplaatst: 1 februari 2015 > Heb je al eens gebeld? Nee, ik heb -nog- niet gebeld, > Adverteren bij RTL. > Adverteren bij SBS. Heb gekeken maar kan niet de TV-laat prijsinfo vinden... > Je kan direct reclamezendtijd inkopen of via een mediabureau. Dat geloof ik vast maar ik trachtte een prijsindruk te krijgen Link naar reactie
0 Johnny Be Good Geplaatst: 1 februari 2015 Auteur Johnny Be Good 54 1 Geplaatst: 1 februari 2015 Kijkcijfers is vrij eenvoudig die kan je zelf opzoeken en analyseren https://kijkonderzoek.nl/kijkcijfers Als ik kijk naar een dagrapport dan kan ik bij tijden niet selecteren op bv 23:00-02:00 en bij programma's kan ik niet selecteren op Teleshopping -wat in mijn TV-gids staat-. Dus wat wellicht ben ik te dom maar ik kan het niet vinden. Link naar reactie
0 Roel J Geplaatst: 1 februari 2015 Roel J Retired Mod 7,6k 33 1478 Geplaatst: 1 februari 2015 gewoon iets langer rondkijken op de site, het is even wennen, via dagrapporten programmas kun je exact per zender zien wie op welk tijdblok zat met welke kijkdichtheid. ik zette die info altijd per dag in excel en dan kun je zelf nog wat overzichten maken op maat, maar je kunt ook een aanvraag formulier invullen om data te krijgen dat kan soms gratis zijn en soms tegen betaling afhankelijk van de hoeveelheid data die je wilt hebben.. Link naar reactie
Johnny Be Good
Johnny Be Good
Op de commcerciele TV-zenders is 's avonds laat diverse TV-reclame te zien.
Van Tommy Teleshopping , webcam sex of datingsites.. je ziet van alles voorbij komen.
Maar hoe werkt dat wereldje ?
Moet je dan bij RTL/SBS zijn of is daar een intermediair voor ?
Heeft iemand een idee van prijzen/randvoorwaarden want ik begrijp dat TV-producenten kampioen zijn in verzinnen van bijkomende kosten ?
Daarbij... heeft iemand een idee van de kijkcijfers 's avonds laat naar dergelijke TV-reclame ?
En ja gezien het karakter van het product is het late tijdstip een bewuste keuze.
Kortom Wie heeft er ervaring met TV-laat-reclame ?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag