Ga naar inhoud

Kleurkeuze logo op basis van kernwaarden?

Geplaatst:

Marc van Buren

Hallo allemaal,

 

Ik heb een klok horen luiden. Er schijnt een manier te zijn om op basis van een aantal trefwoorden (bijv. kernwaarden van je onderneming) bijpassende kleuren voor een logo te kiezen. Dat wil zeggen: bepaalde kleuren wekken een associatie op bij potentiele klanten.

 

Bijvoorbeeld: combinatie blauw, zwart met grijstinten wordt al snel zakelijk gevonden. Fel geel, rood en groen wordt al snel speelgoedachtig. Zie ook het logo van bijvoorbeeld Intertoys.

 

Ik stel me zo voor dat er een methode of kleurverwijstabel zou moeten bestaan waar je dergelijke trefwoorden kan koppelen aan bijpassende kleuren.

 

Weet iemand waar ik een dergelijke tabel of methode kan vinden?

 

Groeten,

Marc

Featured Replies

Geplaatst:

Anders Floor

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Geplaatst:

Marc van Buren

  • Auteur

Ik heb ook krachtig gegoogled, maar ik vond weinig van mijn gading. Heel erg bedankt!

 

Groeten!

Marc

Geplaatst:

Annedien Hoen

Onthou wel dat elke kleur postitieve EN negatieve associaties heeft. Geel wordt gezien als de kleur van geluk, maar ook van verraad en lafheid-- het is leuk voor een indicatie maar laat je er niet teveel door leiden. Als je eenmaal iets hebt en je legt het voor aan mensen krijg je ofwel 'aangeleerde' reacties (Goh, blauw, dat is wel erg zakelijk!) ofwel volstrekt persoonlijke reacties (Rood vind ik altijd een beetje schreeuwerig overkomen).

Je kunt zelf tot op grote hoogte je logo (en kleur dus) betekenis en inhoud geven.

 

Geplaatst:

Ewout Wolff

En onthoud : kleur kan een andere betekenis hebben in andere landen/culturen. Rood/geel = spannend (Ferrari), volstrekt feestelijk (China) en degelijk(?) (Shell).

Wit bijv. is in het Oosten kleur van de rouw.

 

Verder zou ik mij niet teveel ophangen aan kleuren-"leer". Juist door af te wijken van de verwachting kan iemand daadwerkelijk opvallen. Zie : Oililly.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.