Sprout nieuw blad voor ondernemers

Aanbevolen berichten

VNU komt morgen met en nieuw blad voor "vernieuwende ondernemers", genaamd SPROUT.

 

Ik heb het blad al in mogen kijken. Erg leuk. Speciaal gericht op de doelgroep die ook actief is op Higher Level.

 

De admins van HL hebben dan ook met Spout afgesproken om samen te werken. Sprout gaat Higherlevel gebruiken als haar eigen forum en HL gaat aandacht besteden aan het blad en de artikelen.

 

We hebben de verwachting dat Sprout en HL elkaar zullen versterken en gaan daarom proberen of de samenwerking bevalt. Mocht dat niet zo zijn (wat ik me nauwelijks kan voorstellen) dan kan de samenwerking zonder veel problemen beëindigd worden. Mocht het wél zo zijn, dan kan de samenwerking uitgebreid worden.

 

Wij zijn natuurlijk uitermate benieuwd wat de "leden" van de samenwerking vinden. Merkt u wat? Zo ja. bevalt dat? Voelt u zich a.u.b. geheel vrij om hier uw mening te geven.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

VNU komt morgen met en nieuw blad voor "vernieuwende ondernemers", genaamd SPROUT.

 

Ik heb het blad al in mogen kijken. Erg leuk. Speciaal gericht op de doelgroep die ook actief is op Higher Level.

 

De admins van HL hebben dan ook met Spout afgesproken om samen te werken. Sprout gaat Higherlevel gebruiken als haar eigen forum en HL gaat aandacht besteden aan het blad en de artikelen.

 

We hebben de verwachting dat Sprout en HL elkaar zullen versterken en gaan daarom proberen of de samenwerking bevalt. Mocht dat niet zo zijn (wat ik me nauwelijks kan voorstellen) dan kan de samenwerking zonder veel problemen beëindigd worden. Mocht het wél zo zijn, dan kan de samenwerking uitgebreid worden.

 

Wij zijn natuurlijk uitermate benieuwd wat de "leden" van de samenwerking vinden. Merkt u wat? Zo ja. bevalt dat? Voelt u zich a.u.b. geheel vrij om hier uw mening te geven.

 

Hoe bedoelen jullie dat.

Wordt HigherLevel straks een met overheidssteun gefinancierd forum met een Sprout inhoud ?

Gaat EZ straks roepen dat Sprout HL moet financieren, en dat HL over een jaar ineens onderdeel is van VNU ?

 

Of blijft HL gewoon HL, en komen Sprout lezers op het forum alsof het zelf HL'ers zijn ?

 

Gaat Sprout meebetalen aan HL ?

 

Persoonlijk heb ik het niet zo op uitgevers, ik heb al heel wat goede bladen door overnames naar de Filistijnen zien gaan.

En dat alles onder het mom van share houlders value.

 

Natuurlijk zie ik ook wel postieve kanten.

HL krijgt meer kans zich als ondernemers forum te profileren en kan zo een vaste plek in de ondernemerswereld verwerven.

Cases van HL kunnen voor de inhoud van Sprout gebruikt worden.

"Onze" hl regio meetings kunnen inhoud opleveren voor Sprout.

HL'ers kunnen met een goed plan via Sprout uit de anonimiteit van het internet tevoorschijn komen.

 

Ik ben voorzichtig benieuwd ;D

Link naar reactie

Ben ook voorzichtig benieuwd..

 

Hoever gaat deze samenwerking..krijgt SPROUT een alleenrecht of kunnen jullie dergelijke samenwerkingen ook met andere niet VNU magazines aangaan..?

 

Komen onze quotes en adviezen straks zonder ons medeweten in een blad te staan?

Hoe moeten we dit zien...

 

Egbert Punter

Link naar reactie

Hoi Nils,

 

Goed initiatief!

 

De admins van HL hebben dan ook met Spout afgesproken om samen te werken. Sprout gaat Higherlevel gebruiken als haar eigen forum en HL gaat aandacht besteden aan het blad en de artikelen.

 

Ik heb drie vragen:

- Van wie kwam eigenlijk de eerste aanzet om te praten?

- Hoe zit het met copyright rechten bv. als Spout quotes citeert uit teksten op Higherlevel (en ja, ik denk hierbij ook aan mijn columns)

- Heeft het nut de hoofdredacteur van Spout, Peter Rikhof uit te nodigen voor onze bijeenkomst van het Innovatiesquad op 25/2?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie

Hoe bedoelen jullie dat.

Wordt HigherLevel straks een met overheidssteun gefinancierd forum met een Sprout inhoud ?

Gaat EZ straks roepen dat Sprout HL moet financieren, en dat HL over een jaar ineens onderdeel is van VNU ?

 

Of blijft HL gewoon HL, en komen Sprout lezers op het forum alsof het zelf HL'ers zijn ?

 

Gaat Sprout meebetalen aan HL ?

 

 

Nou, zo ingewikkeld is het niet. Spout is een multimedia concept, dat ook voorziet in een forumfunctie voor ondernemers. In plaats van een nieuw forum te maken overweegt Sprout van het HL forum gebruik te maken (inderdaad, gewoon doorlinken, maar dan iets subtieler).

 

Dit bezorgt HL natuurlijk de nodige extra leden en exposure. Daarnaast snijdt sprout natuurlijk allerlei onderwerpen aan die met ondernemen te maken hebben. Sommige van die onderwerpen zijn interessant als forum topic. Dat hebben we bij Zibb ook een poosje gedaan.

 

HL blijft gewoon HL. VNU krijgt geen aandelen of rechten. VNU wordt ook niet gevraagd om mee te betalen. Voorlopig wordt eerst bekeken of de samenwerking bevalt en of die voor beide partijen voldoende toegevoegde waarde opleverd. Daarna wordt er verder gekeken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ben ook voorzichtig benieuwd..

 

Hoever gaat deze samenwerking..krijgt SPROUT een alleenrecht of kunnen jullie dergelijke samenwerkingen ook met andere niet VNU magazines aangaan..?

 

Komen onze quotes en adviezen straks zonder ons medeweten in een blad te staan?

Hoe moeten we dit zien...

 

 

Er is geen sprake van alleenrecht en of er quotes in het blad komen te staan weet ik niet. Is dat een probleem dan? Adviezen worden zeker niet ongevraagd overgenomen. Dat is volgens mij zelfs in strijd met het auteursrecht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik heb drie vragen:

- Van wie kwam eigenlijk de eerste aanzet om te praten?

- Hoe zit het met copyright rechten bv. als Spout quotes citeert uit teksten op Higherlevel (en ja, ik denk hierbij ook aan mijn columns)

- Heeft het nut de hoofdredacteur van Spout, Peter Rikhof uit te nodigen voor onze bijeenkomst van het Innovatiesquad op 25/2?

 

- Sprout is in eerste instantie bij ons gekomen om "kennis" te maken. In de loop van het gesprek bleken er overlappende activiteiten te zijn die mogelijkheid tot "samenwerking" boden. Het idee is aan twee kanten simultaan ontstaan, omdat een nieuw forum vooral tot versnippering zou leiden.

- Volgens mij ligt het copywrite gewoon bij de auteurs van de betreffende artikelen. Dat recht kan niet door derden vervreemd worden. Sprout heeft niks overgenomen of zo.

- Ja, is al gebeurt. Hij is er graag bij.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik heb een proefnummer aangevraagd, ben benieuwd. De doelgroep isme anders gedefinieerd dan bijv. het blad 'de zaak' of 'ondernemer', ik ben benieuwd hoe dat in de content naar voren komt. Het lijkt me een goed initiatief voor de exposure van HL, ik vraag me af of straks zichtbaar wordt dat de redactie van het blad idd op de hoogte is van wat er leeft op HL (en onder lezers van Sprout die zich bij HL aansluiten).

Link naar reactie

Heb ook net een proefnummer opgevraagd. Ben ook benieuwd hoe het blad eruit ziet. Heb ooit via via een proefnummer van De Zaak gekregen, maar dat viel me nogal tegen. Er is overigens ook nooit teruggebeld om m'n mening erover te horen (wat wel gezegd was). Van wat ik op de website lees wordt het een verfrissend nieuw blad, maar helaas hoor je veel dat bladen na een jaar alweer moeten stoppen vanwege de tegenvallende advertentiemarkt. Wie weet is dat inmiddels alweer wat minder. ;D

 

Het idee van HL als forum voor Sprout lijkt me minder, maar dat vind ik sowieso al met andere sites die HL als forum hebben. Als je dus een bericht plaatst komt dat op een handjevol websites te staan, ook waarvan ik de helft niet ken. Dat vind ik een groot nadeel.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Het idee van HL als forum voor Sprout lijkt me minder, maar dat vind ik sowieso al met andere sites die HL als forum hebben. Als je dus een bericht plaatst komt dat op een handjevol websites te staan, ook waarvan ik de helft niet ken. Dat vind ik een groot nadeel.

 

Zijn er meer leden die er zo over denken? Mij stoort het namelijk niet zo.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Er bestaat ook nog zoiets als vrijheid van pers. Dit is een openbaar forum, dus iedereen kan je bijdrage lezen en je adviezen inzien. Media mogen vrijelijk citeren, alle media, dus ook Sprout. Ze mogen alleen geen teksten integraal overnemen. Een advies overschrijven zou dus als een inbreuk op het auteursrecht gezien kunnen worden. Maar het staat iedereen vrij om een advies dat hier gepubliceerd is in eigen woorden over te nemen. Een fatsoenlijke redacteur zal echter naar de bron (HL plus de auteur) doorverwijzen. Sprout lijkt een fatsoenlijke redactie te hebben. En bovendien is het doel van HL om starters te helpen, dus brede verspreiding van wat hier besproken wordt, past daarin.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Zijn er meer leden die er zo over denken? Mij stoort het namelijk niet zo.

 

Mij stoort het niet, zolang een ieder maar weet dat hij op Higher-level zit...

 

Ik wil niet dat mensen die op Sprout komen het idee krijgen dat ik voor Sprout werk (terwijl ik als vrijwillig forumlid op Higherlevel zit).

 

En ook niet dat Sprout gaat pronken met het forum als zijnde het hunne...daar leen ik me niet voor, ik zit er voor de starters en niet voor VNU..

tenzij ze me er dik voor gaan betalen natuurlijk ;D

Egbert Punter

Link naar reactie

En ook niet dat Sprout gaat pronken met het forum als zijnde het hunne...daar leen ik me niet voor, ik zit er voor de starters en niet voor VNU..

tenzij ze me er dik voor gaan betalen natuurlijk ;D

 

Hmm, zo zie ik het niet. Pronken? Dat zou mij toch ook moeten storen. Ik zie partijen als New Venture, Zibb en Sprout, die HL koppelen aan hun website meer als "reclame voor HL" dan "Pronken met HL veren".

 

Maar inderdaad, je moet daar wél allert op zijn. Wat is het voordeel/nadeel voor HL en wat is het voordeel/nadeel voor Sprout. Het moet wél voor iedereen werken natuurlijk.

 

By the way, een "eigen" ondernemersforum voor Sprout, wordt ook alleen maar een succes als de deelnemers er wat voor voelen. Dus hoe je het ook went of keert, IEDERE zich zelf respecterende forumbeheerder laat de eer van het succes aan zijn leden en (vrijwillige) moderators. Dus dat pronken, daar maak ik me echt heel weinig zorgen over.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Het idee van HL als forum voor Sprout lijkt me minder, maar dat vind ik sowieso al met andere sites die HL als forum hebben. Als je dus een bericht plaatst komt dat op een handjevol websites te staan, ook waarvan ik de helft niet ken. Dat vind ik een groot nadeel.

 

Zijn er meer leden die er zo over denken? Mij stoort het namelijk niet zo.

 

Is er misschien ergens een lijstje welke sites van HL gebruik maken ?

 

Link naar reactie

ik weet het niet precies, ik ken er een paar die HL in een aangepaste huisstijl gebruiken.

 

www.zibb.nl, ergens helemaal achter op de site https://www.higherlevel.nl/partners/zibb/

www.eim.nl, met een statische versie https://www.higherlevel.nl/partners/eim/

www.technostart.nl gebruikt enkele onderdelen van het forum

www.newventure.nl heeft een eigen versie van het forum op de site staan https://www.higherlevel.nl/partners/newventure/

 

Bijna alle "partners" gebruiken HL als hun forum. Zie ook www.beursplein3.nl. Het is een strategie die HL groot gemaakt heeft.

 

En om je eerlijk de waarheid te vertellen, heb ik het forum net zo lief in New Venture kleuren als in Technopartner kleuren. Dat is min of meer lood om oud ijzer. Zolang de betrokken partij maar "sympathiek"is en wat toevoegd aan het forum en als er maar niet (te veel) gepronkt wordt met andermans veren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Tsja, alleen de kleurtjes zijn anders... voor de rest blijft het HL, alhoewel er bij NewVenture wel groot NewVentureforum boven staat, en Higherlevel klein als samenwerkingsverband. Ik zie het probleem er niet van in dat HL in verschillende uitvoeringen bestaat.... ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat HL hiermee promotie kan bedrijven, NewVenture, Zibb achter je initiatief zijn toch geen kleine partners.

 

Wel opmerkelijk is dat Zibb voor een deel door commerciele activiteiten gesponsord wordt... Elsevier bedrijfsinformatie en de Rabobank. Helaas werkt de koppeling blijkbaar niet andersom: zibb informatie op HL.

 

Wanneer is sproutforum in de lucht?

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

NewVenture heeft 2 versies indeed. Als je vanaf NV-site vanuit links naar HL gaat zie je ... HL in zijn eigen stijl ... ga je naar de link die jullie net bezocht hebben dan zie je een verouderde versie indeed. Volgende week heb ik een afspraak met NewVenture om alles goed aan te passen.

 

Verder ....

 

Vanaf button "website" kun je linken naar partneroverzicht

OEPSsssssss .... Jeroen ??? waar is die link gebleven. Totdat dit gefikst is ... hier het overzicht:

De partners van Higherlevel.nl tot nu toe:

Acadine, Actos, Beursplein 3, Businessbox.nl, BViT innovatienetwerk, CreditBroker.com, De Academische Entrepreneur, Droombureau, EIM, ICit - Internation Center for IT, ID-NL Groep, IMK Projecten, Ius Mentis, LiveWIRE, Logistieke links, NeBIB, New Venture, NOVU - Nederlandse Orde Van Uitvinders, Ties Corporate Finance, Triple Vision, Uitvinders.nl, Vectrix, Venture Media, Work Brokers, YourConsult, Zibb

 

Als aanvulling op de info die inmiddels op de vragen gegeven is:

De partners gebruiken allemaal HL als hun eigen "gezamenlijk" discussieforum voor en door ondernemers. De een in hun eigen look & feel en de ander niet.Daar mogen ze zelf een keuze in maken.

Het gaat hier met name om de faciliterende rol voor de startende ondernemers.

Wat is de policy hiervan? Die is simpel ... het enige wat wij willen is dat de startende ondernemers een eenduidige informatiebron hebben, die vanuit diverse "loketten" ingang biedt. Het gaat dus, wat HL betreft, om het bereiken en helpen van de doelgroep. Publiek/private partijen die nagenoeg dezelfde doelgroep bedienen mogen geheel gratis gebruik maken van HL.

 

We niet kan delen, kan niet vermenigdvuldigen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

NewVenture heeft 2 versies indeed. Als je vanaf NV-site vanuit links naar HL gaat zie je ... HL in zijn eigen stijl ... ga je naar de link die jullie net bezocht hebben dan zie je een verouderde versie indeed. Volgende week heb ik een afspraak met NewVenture om alles goed aan te passen.

 

 

Mag ik daar uit concluderen dat dit recent aangepast, of heb ik al die tijd over van alles heen gelezen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.