ik neem geregeld klussen aan, mij werkzaamheden vallen onder het lage BTW tarief van 6% en het geleverde materialen valt onder het hoge BTW tarief van 21 %.
als ik klussen aan neem voor een bepaald bedrag inclusief de levering van de bijbehorende materialen mag ik dan alles onder het lage tarief facturen of dien ik dit op te splitsen.
In de offerte is voor de klant niet zichtbaar welk bedrag er aan materiaal geleverd word en welk bedrag aan arbeid, ik heb dit immers als totaal bedrag geoffreerd en zou dit graag ook als totaal bedrag facturen zonder deze kosten uit te splitsen en zichtbaar te maken voor de consument.
hoe dien ik dit aan te pakken en in hoeverre moet ik materiaal uitsplitsen
bijvoorbeeld als ik een tuinman in huur worden de kosten van slijtage schoffel een doosje spijkers en dergelijk ook niet apart vermeld maar zit dit bij de uurprijs in. In hoeverre kan ik volgens dit principe mijn materiaal als arbeid met laag tarief uit laten betalen.
zijn hier regels voor vanuit de belastingdienst of dien je dit naar eigen inzicht en redelijkheid te factureren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dowo
dowo
ik neem geregeld klussen aan, mij werkzaamheden vallen onder het lage BTW tarief van 6% en het geleverde materialen valt onder het hoge BTW tarief van 21 %.
als ik klussen aan neem voor een bepaald bedrag inclusief de levering van de bijbehorende materialen mag ik dan alles onder het lage tarief facturen of dien ik dit op te splitsen.
In de offerte is voor de klant niet zichtbaar welk bedrag er aan materiaal geleverd word en welk bedrag aan arbeid, ik heb dit immers als totaal bedrag geoffreerd en zou dit graag ook als totaal bedrag facturen zonder deze kosten uit te splitsen en zichtbaar te maken voor de consument.
hoe dien ik dit aan te pakken en in hoeverre moet ik materiaal uitsplitsen
bijvoorbeeld als ik een tuinman in huur worden de kosten van slijtage schoffel een doosje spijkers en dergelijk ook niet apart vermeld maar zit dit bij de uurprijs in. In hoeverre kan ik volgens dit principe mijn materiaal als arbeid met laag tarief uit laten betalen.
zijn hier regels voor vanuit de belastingdienst of dien je dit naar eigen inzicht en redelijkheid te factureren.
gr dowo
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48999-aangenomen-werk-inclusief-btwhoe-en-wat-met-hoog-en-laag-tarief/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag