• 0

Wie weet een remote control oplossing?

Ik zoek een oplossing om mijn klanten te kunnen helpen door op afstand hun pc over te nemen. Dit allemaal met zo min mogelijk fratsen dat een klant te hoeven doen. Tevens een middel om goed te kunnen ovelrggen met mijn ontwikkelaars om zaken goed uitgelegd te krijgen.

 

Ik heb een aantal oplossingen uitgetest, maar nog steeds niet echt iets goeds gevonden. Wat heb ik al geprobeerd?

 

1. Netmeeting (application sgharing)

Op zich werk dat aardig, maar loop vast zodra de klant achter een firewall zit of domweg deze functie om bedrijfstechnische redenen niet mogen gebruiken.

 

2. http://www.helpdeskvnc.com

Dit ziet er op zich veelbelovend uit en zou precies moeten doen wat ik wil, helaas krijg ik het niet aan de praat, heb al een aantal mailtjes en naar de support desk gedaan, maar geen reactie. Telefoonnr is onbekend!

 

3. www.privaria.org

Op zich ook aardig, daar het achter een firewall om kan werken zonder op securiity in te hoeven boeten. Is alleen weer wat te complex om de gebruiker te installeren en in te stellen.

 

4. VNC

Werk ook aardig, maar kan het de gebruiker nog steeds niet makkelijk maken. Ip adres van de klant moet ingesteld worden etc..

 

5. Gotomypc

Tja, ...kost geld en doet ook nog steeds niet precies wat ik wil. Ik moet de klant een account aan laten maken en op kosten brengen. Allemaal veel te ingewikkeld.

 

Il wil gewoon een link op mijn website, en als je daar op klikt zou ik de mogelijkheid moeten hebben om op de pc van de klant te kunnen kijken, uiteraard met een paswoord controle van de gebruiker.

 

Wie weet mischien een andere oplossing?

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

<< Windhoos XPpro heeft volgens mij een mogelijkheid om op afstand in te loggen.>>

 

Grote bedrijven zeten deze instelling uit.

 

<>

Heb ik ook ooit naar gekeken, maar vond het toen ook te complex voor de gebruiker. Zal het nog eens even bekijken.

 

<>

 

Ken ik niet, zal ik bekijken.

 

En ja, als ze me de key en paswoorden geven kan ik de banksaldo's zien en nog eens wat over maken ook...als ik dat wil:-) Je bent gewaarschuwd:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met MSN Messenger is zoiets ook mogelijk. Alleen moet je oppassen met de Num-lock toets. Als jij die aan hebt staan en diegene met wie je de verbinding maakt niet, dan kan je na het verbreken van de verbinding geen zin meer normaal typen. ;D

Overigens is dat op te lossen door weer verbinding te maken, jouw num lock uit te zetten, en dan de verbinding tussen de computer's te verbreken.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt inderdaad nog Remote Desktop in XP Prof en Remote Assistence in XP Home. De laatste is best handig, klant stuurt een e-mail via de 'help en support' functie naar degene die help moet bieden met een wachtwoord en geldigheidsduur van het verzoek en de ontvanger klikt het linkje aan en kan hulp bieden. Paar keer gebruik van gemaakt en gaat prima. Kan wel lastig zijn met firewall/routers, al ondersteund het uPnP.

 

Er is trouwens voor VNC documentatie beschikbaar hoe je een eigen (unattended) setup maakt.

 

Wil je dit van te voren bij je klanten installeren of wil je a la minute een nieuwe remote connectie kunnen maken?

Link naar reactie
  • 0

<>

Heb ik ook ooit naar gekeken, maar vond het toen ook te complex voor de gebruiker. Zal het nog eens even bekijken.

 

 

PC Anyware gaat niet goed samen met windows XP. Dat is een regelrechte ramp. Remote Desktop van WinXP werkt prima. Gebruik het zelf ook. Gewoon een kwestie van weer aanzetten.

 

WillemJ had een klein programmatje, dat hij op mijn server installeerde. VPN of zo. Werkte ook prima

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

<< Windhoos XPpro heeft volgens mij een mogelijkheid om op afstand in te loggen.>>

 

Grote bedrijven zeten deze instelling uit.

 

 

En met reden. Jouw probleem is technisch niet op te lossen als de klant zijn netwerk niet wil openstellen. Ik ben/was zo'n lastige grote klant ;-)

 

Jij wilt graag kunnen meekijken voor supportdoeleinden maar de beveiligingspolicy van klanten (technisch en organisatorisch) maakt dit onmogelijk. De enige oplossing die dan nog overblijft is onsite support.

Niet fijn om te horen maar je kunt er in ieder geval een hogere rekening voor sturen. Bij kleine klanten waar de beveiliging niet zo strict geregld is zou ik overigens opteren voor VNC. Is gratis en bevat alle basisfunctionaliteit die je nodig heb.

 

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Dat is nou precies waar ik ook tegen aan loop. Hetzelfde geldt voor MSN, ICQ en al die andere windhoos reut. Hoe dan ook, het zal wel noodzakelijk zijn.

 

<>

Dat zal ik toch nog eens een kans geven.

 

 

<

 

De klant moet a la minute een connectie tot stand kunnen brengen.

 

Netop is denk ik ook wel een aardige oplossing, zal ik ook nog eens naar kijken.

 

Bedankt zover, was even bang dat ik iets misschien niet wist, maar ziet er naar uit dat ik alles al heb ontdekt. Nu nog een keuze maken mmm.

 

 

Perry.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik naar mijn klanten toe een mix van VNC en Remote Desktop. Maar ik zet (meestal) geen porten open bij de klant naar de desktops maar gebuik SSH tunneling. De firewall accepteert alleen een verbinding vanaf mijn vaste IP en via de configuratie van SSH zet ik een port open van mijn machine naar de desktop machine. Veiliger kan bijna niet.

 

Misschien kun je zoiets omgekeerd doen met wat huisvlijt. De klant download een SSH client en VNC in 1 setup pakketje. Hij draait dit en krijgt een icoontje op z'n desktop waarmee hij een SSH verbinding naar jouw kantoor opzet met een port forward voor VNC. Veilige constructie en alleen wanneer de klant het wil kan er een verbinding gemaakt worden.

 

Zoals gezegd moet het voor VNC kunnen. Voor SSH gebruik ik sshterm (gratis voor zover ik weet, kan ik even checken) wat alleen een zipje is met configuratie bestandjes e.d. geen setup nodig.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik naar mijn klanten toe een mix van VNC en Remote Desktop. Maar ik zet (meestal) geen porten open bij de klant naar de desktops maar gebuik SSH tunneling. De firewall accepteert alleen een verbinding vanaf mijn vaste IP en via de configuratie van SSH zet ik een port open van mijn machine naar de desktop machine. Veiliger kan bijna niet.

 

Klopt, behalve dat ik als klant niet zeker weet dat JIJ aan de ander kant zit. dit kan een probleem zijn.

 

Misschien kun je zoiets omgekeerd doen met wat huisvlijt. De klant download een SSH client en VNC in 1 setup pakketje. Hij draait dit en krijgt een icoontje op z'n desktop waarmee hij een SSH verbinding naar jouw kantoor opzet met een port forward voor VNC. Veilige constructie en alleen wanneer de klant het wil kan er een verbinding gemaakt worden.

 

Deze oplossing lijkt mij verdedigbaar. Wel een time-out inbakken. Ook moet de klant het wachtwoord kunnen instellen/wijzigen. Voor de neuroten het liefts per sessie.

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Betekent dat overigens, dat ik dan alsnog de administrator van de klant moet vragen om op hun firewall een poortje open te zetten?

 

Je kunt SSH verbindingen opzetten over iedere willekeurige poort, je kunt een firewall dus omzeilen. Dus zelfs als er een goede firewall draait die ook uitgaand verkeer blokkeert is er om heen te werken.

 

Wel een time-out inbakken. Ook moet de klant het wachtwoord kunnen instellen/wijzigen. Voor de neuroten het liefts per sessie.

 

Er zijn twee wachtwoorden/keys nodig. Een voor de SSH sessie (die dus niet wijzigbaar is door de klant maar met een download te wijzigen is) en een wachtwoord voor de VNC server. De laatste zou je inderdaad kunnen laten wijzigen. Denk niet dat VNC/sshterm het ondersteund maar er bestaat ook nog zoiets als one-pass keys.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Welke Remote Control oplossing ligt wat mij betrefd aan het contract wat je met de klant hebt.

Heb je een Managed Services klant, dan beheer je (vaak) de desktops en de servers en het netwerk. Je hebt dan zelf de keuze welke poorten er open staan.

 

Wat je verder nog zou kunnen doen, is een extra adsl verbinding plaatsen, en vanaf deze verbinding een VPN op bouwen met het punt waar je als Servicedesk zit.

 

VPN Tunnelt zijn verbinding gecodeerd over het Internet heen, dit kun je softwarematig doen, maar ook overlaten aan een Cisco doosje.

 

Indien de VPN tunnel draait, kun je alle protocollen hierover draaien. Dit kan zelfs weer VNC zijn, iets wat ik niet zou draaien via het Internet.

Link naar reactie
  • 0

Goed luisteren wat ik wil!

 

Geen gedoe bij mijn klanten, doch bij een probleempje de mogelijkheid om snel even de pc van de klant over nemen, met een paar muisklikken, dat kan maar 1 keer in de 2 jaar een keer te hoeven gebeuren. Maar als het gebeurd wil ik zonder al te veel kiometers te hoeven declareren support kunnen geven.

 

Op dit moment denk ik aan Netop.com maar heb nog niets werkends:-(

 

 

VNV is voor mij net even te complex om tot een eenvoud te komen.

 

Baal een beetje van dat helpdeskvnc.com dat zou gewoon moeten

werken, was ik nu klaar geweest.

 

Soms zit het mee, soms zit toch ook niet echt tegen, als je een weekje in Bugarije bent geweest. 8)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Dat helpdeskvnc is feitelijk een voorgebakken versie van mijn voorstel om een custom setup van VNC te maken. Is inderdaad wel even puzzelen voor je dat dat voor elkaar hebt maar met 50 clients a $89 dollar per licentie misschien de moeite.

 

Wat ik me nog afvraag is hoe je die helpdeskvnc getest hebt. Via Internet of op je LAN? Als je het via Internet doet en je gebruikt een router dan moet je daar ook nog dingen op instellen voor het gaat werken. (Excuses als je kennis onderschat met deze opmerking ;D)

 

Indien de VPN tunnel draait, kun je alle protocollen hierover draaien. Dit kan zelfs weer VNC zijn, iets wat ik niet zou draaien via het Internet.

Waarom zou je VNC niet over Internet + getunnelde verbinding draaien?

Link naar reactie
  • 0

<

 

<<(Excuses als je kennis onderschat met deze opmerking )>>

 

Nee, helemaal niet, ik zou het ook eigenlijk iemand anders moeten laten doen, maar ja ik ben zo'n ondernemer die het allemaal even lekker zelf wil doen:-)

 

Maar ondertussen wel expert bijgehaald, maar die kreeg het ook niet aan de praat. Inderdaad heeft naar mijn router configuratie zitten kijken en we hebben op het LAN en WAN getest, maar wil niet.

 

Maar wat denk jij dat ik op mijn router zou moeten instellen? ALleen kijken schiet ook niet op dacht ik bij mezelf:-)

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Maar wat denk jij dat ik op mijn router zou moeten instellen? ALleen kijken schiet ook niet op dacht ik bij mezelf:-)

 

Je moet de port die die helpdeskvnc gebruikt forwarden in je router. Staat meestal onder 'virtual servers', 'nat' of 'napt' in je router. Welke port gebruikt wordt hangt van de software af. Standaard VNC is 5900 en 5800 voor webbrowser interface. Heb ook 5500 voorbij zien komen en bij de trialversie van helpdeskvnc moet je zelf een port opgeven.

 

Daarnaast werkt een vnc sessie naar je eigen computer standaard niet (wel leuk om er een te forceren trouwens :))

 

Als je het port nummer weet kun je dit proberen:

 

startmenu -> uitvoeren -> type 'cmd' + enter -> type nu 'telnet localhost '.

 

Je ziet nu als het goed is iets a la 'RFB 003.003'. Je weet dan in ieder geval dat je het juiste port nummer hebt en dat je VNC server draait.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.