In 2013 heb ik de ZA toegepast. Achteraf blijkt (na advies van een deskundige) dat ik die niet mag toepassen (te weinig uren).
Ik zit nog binnen de bezwaartermijn van de definitieve aanslag 2013. Mijn plan is een bezwaarschrift in te dienen met het verzoek de ZA te schrappen. Het gevolg is wel dat ik ivm andere onderdelen van de aanslag een paar honderd euro moet gaan bijbetalen.
Mijn vragen:
1. Kan ik hiervoor de standaard bezwaarschriften gebruiken die je op internet kan vinden (maar die altijd over een te hoog bedrag belasting gaan)
2. Wat zijn de gevolgen voor het te betalen bedrag. Wordt dit extra verhoogd? Ik neem aan rente, maar zie ik nog iets over het hoofd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tomjansen
tomjansen
Betreft: ondernemer inkomstenbelasting aanslag 2013
Datum definitieve aanslag: 10 april 2015
In 2013 heb ik de ZA toegepast. Achteraf blijkt (na advies van een deskundige) dat ik die niet mag toepassen (te weinig uren).
Ik zit nog binnen de bezwaartermijn van de definitieve aanslag 2013. Mijn plan is een bezwaarschrift in te dienen met het verzoek de ZA te schrappen. Het gevolg is wel dat ik ivm andere onderdelen van de aanslag een paar honderd euro moet gaan bijbetalen.
Mijn vragen:
1. Kan ik hiervoor de standaard bezwaarschriften gebruiken die je op internet kan vinden (maar die altijd over een te hoog bedrag belasting gaan)
2. Wat zijn de gevolgen voor het te betalen bedrag. Wordt dit extra verhoogd? Ik neem aan rente, maar zie ik nog iets over het hoofd?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49310-terugdraaien-zelfstandigenaftrek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag