Aanbevolen berichten

Gisteren is onze nieuwe site gelanceerd! :D

Aangezien er veel designers, techneuten en marketeers op het forum zitten, willen we graag jullie mening horen.

Victor (Yourcom) heeft uiteindelijk de opdracht gekregen en gerealiseerd. De opdracht was (in grote lijnen) een nieuwe (corporate) site te bouwen die rust, vertrouwen en deskundigheid uitstraalt. De doelgroep betreft enerzijds voornamelijk het hoge particuliere segment en anderzijds de ondernemers. De site moest daarnaast binnen een termijn van 1,5 week in de lucht zijn.

We horen graag wat jullie ervan vinden en staan uiteraard open voor jullie tips!

Alvast bedankt.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/
Delen op andere sites

Eerste wat opvalt: je hoofdpagina is op dit moment overbodig. Ik wil op die eerste pagina direct kunnen zien wat jullie doen, voor wie jullie dat doen en een gevoel krijgen dat jullie de organisatie zijn waar ik mee in zee moet. Het is een pitch, je hebt maximaal 20 seconden om de gebruiker ervan te overtuigen dat hij op de site moet blijven. Lukt je dat niet, dan is het klikken op het kruisje van de browser en ben je gezien.

En als ik heel kritisch naar de tekst kijk

Welkom op onze website. Hier vindt u veel informatie over ons bedrijf, onze werkwijze en diensten.

Ehm, dat lijkt me duidelijk. Wat zou ik er anders moeten vinden? Dit is een omschrijving van de website, das dus eigenlijk op meta-niveau (in een link-verzamelsite zou je dat kunnen gebruiken: "Camelot - op de website van Camelot vindt u veel informatie.. etc"), terwijl je gebruiker al op de site is. Hij wil niet weten wat hij kan vinden, hij wil het gewoon voor z'n neus hebben, zo snel mogelijk.

Kijkt u rustig eens rond en wanneer u vragen heeft, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Misschien een tikkeltje te rustig? Misschien wil ik helemaal niet rondkijken, maar wil ik antwoord op die ene specifieke vraag die ik heb. Bovendien, IK ben de baas, dus ik bepaal zelf wel hoe ik met jullie site omga. Van de site verwacht ik alleen maar dat die de informatie aanbiedt die ik nodig heb.

Tweede punt is het gemis van een zoekfunctie. Van vitaal belang: ik ben naar iets op zoek, dan wil ik niet de hele winkel door moeten, maar 1x vragen en direct naar de goede pagina.

Derde: Niet alles wordt even goed weergegeven in Firefox (oa http://www.camelot-advies.nl/?ViewArticle=nieuws&id=3). Zaken als marges/paddings/etc moeten denk ik even wat netter. Ook de menus lopen niet helemaal mooi.

Algehele uitstraling is denk ik wel overeenkomstig met wat je in je openingspost hebt gezet, rust, degelijkheid, etc.

Zie al deze punten overigens niet als bot afzeiken. Ik probeer alleen aan te geven waar imo een aantal zwakkere punten zitten en middels wat overdreven voorbeelden aan te geven waarom ik dat vind. Over het algemeen denk ik dat je een prima site hebt, maar misschien net iets te weinig vanuit de gebruiker hebt gedacht (ik mis een stukje interactiviteit). Wat verwacht je van de gebruiker dat ie wil van de site? Informatie, klant worden, iets anders?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47782
Delen op andere sites

- Uitklap menu is slecht klikbaar. Je moet je muis erboven houden.

- Uitklap menu is niet helemaal netjes op Firefox

- "Bericht"-vakje in contactformulier is te klein voor een normaal bericht

- Er zijn 47 HTML parse errors, dat is niet normaal veel .. niet echt browser-compatible dus

Voor de rest een zeer nette site

Technisch innovator.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47784
Delen op andere sites

Technisch heb ik er verder niet naar gekeken, zo te zien werkt het in IE in ieder geval naar behoren.

Het uiterlijk vind ik erg verzorgd, niet te complex, lekker strak.

Inhoudelijk genomen vind ik de voorpagina ook een beetje een misser. Een aantal korte tekstjes over het bedrijf en met name de diensten zouden hier meer op zijn plaats zijn... vermoeddelijk kun je hier met weinig werk veel winnen!

Het uitklap-menuutje van diensten vind ik ook geen top... niet dat er wat mis is met dat menuutje zelf, alleen is het wat 'raar' dat slechts 1 item een uitklapmenu is, en de rest 'gewone' menuknoppen. Ik zou dat veranderen na een pagina met over iedere dienst een zin of 2 en een doorlink.

Zo te zien is er heel bewust gekozen voor nergens-scrollen, maar daarmee komt dat contactformulier wat in de kreukels - maak daar een aparte pagina van en het zit allemaal wat ruimer in zn vel :)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47798
Delen op andere sites

Gast Verwijderd account

Op de bovenstaande reacties van Dentist en PHPerik sluit ik me redelijk aan:

- In Firefox werkt het menu niet geheel correct. Je moet onder of boven de tekst klikken.

- "Update financieel rapport" wordt in Firefox inderdaad niet goed weergegeven.

Ook de openingspagina is wat mij betreft een beetje zwak. Zeg hier wat je je (potentieele) klanten te melden hebt.

Bij Profiel en Werkwijze is de tekst een beetje een brei. Knip het op in kortere alineas voor de betere leesbaarheid. Ook in de Diensten zijn sommige teksten wat lang. Opknippen in twee of drie regels, lijkt mij.

Camelot is volgens de geschiedenisboeken de naam van het landgoed waar zich het kasteel bevond van koning Arthur en zijn ridders van de ronde tafel. Nu is het ook de naam van "Camelot Financial Coaching".

De kern van onze filosofie is gelegen in het feit dat wij een langdurige relatie aan willen gaan met onze cliënten.

In eerste instantie dacht ik bij Camelot aan betrouwbaarheid, eerlijkheid en rotsvastheid. Dit, voordat ik de tekst las op de website.

Lees het ook eens als:

GOOZ is volgens de geschiedenisboeken de naam van het landgoed waar zich het kasteel bevond van koning Kees en zijn ridders van de vierkante tafel. Nu is het ook de naam van "GOOZ Financial Coaching".

De kern van onze filosofie is gelegen in het feit dat wij een langdurige relatie aan willen gaan met onze cliënten.

Wat is nu het verband of de link met Camelot en je onderneming? Streefde Arthur naar langdurige relaties? Is dit algemeen de associatie? In mijn herinnering in iedergeval niet.

Ik zie namelijk geen enkel verband. Wel heb ik met Camelot de associatie met betrouwbaarheid. Wellicht kun je daar iets mee doen?

Overigens ziet de website qua ontwerp er zakelijk en sober uit. Dat is mooi.

Paar kleine puntjes en dan Go for it!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47803
Delen op andere sites

Leuk om de reacties te lezen. :D

In het menu zat een kleine bug die er inmiddels uit is. Het zou dus nu overal moeten werken :)

@ Annedien: Ik snap niet helemaal welk plaatje je bedoeld?

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47818
Delen op andere sites

Ha die Camelot,

Goed om de nieuwe site te zien. Stuk beter.

Vraagje: je profileert jezelf met : relatie, vertrouwen en dergelijke. Zou het de site en de effectiviteit ervan niet een stuk goed doen als er iets zou staan over de mensen achter het bedrijf ? Bijvoorbeeld met een foto of zo ? Vind ik altijd het verschil tussen "strak" en "strak, maar menselijk".

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47830
Delen op andere sites

@Victor

Ik zou hem toch nog maar even W3C valideren, want er zitten een aantal belangrijke foutjes in; niet-bestaande attributen en een

zonder

De rest van de parse errors zijn voornamelijk omdat je nergens ALT gebruikt bij en het &-teken gebruikt in URLs in s

Technisch innovator.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47831
Delen op andere sites

@ Dentist,

Goede opmerking m.b.t. de hoofdpagina. (zal ook gewijzigd worden) Interactiviteit is voor ons van ondergeschikt belang. Hoofdzaak is de informatie en wat prospects mogen verwachten wanneer ze totaalrelatie zouden zijn.

@ PHPerik en Benm,

Goede tips! zal Victor vragen hiernaar te kijken.

@ gooz,

M.b.t. de teksten brij, goede opmerking. Zal gesplitst gaan worden.

De associatie met het landgoed Camelot betreft het kasteel van Arthur. Door de kasteelmuren te metselen tussen de torens ontstaat er als het ware een betrouwbare vesting tegen de risico's van buitenaf.

@ Annedien,

Zo had ik het nog niet eens gezien. Je hebt gelijk.

@ Ewout,

Ik weet niet of foto's dit gevoel zullen versterken. Laat staan dat het beeldscherm dan door velen als dartbord wordt gebruikt ;D

Maar zeker iets om over na te denken.

Bedankt voor jullie reactie's!!

Reusjes voor de moeite en goede feedback ;)

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47847
Delen op andere sites

Gast Verwijderd account

@ gooz,

M.b.t. de teksten brij, goede opmerking. Zal gesplitst gaan worden.

De associatie met het landgoed Camelot betreft het kasteel van Arthur. Door de kasteelmuren te metselen tussen de torens ontstaat er als het ware een betrouwbare vesting tegen de risico's van buitenaf.

Nu snap ik het beter, maar het is zonder bovenstaande tekst nog niet te begrijoen. Dit komt vaker voor in marketing campagnes.

De initiator snapt het eindproduct (de uiting) omdat hij/zij het hele ontwikkelings proces van start tot eind heeft meegemaakt. Een buitenstaander snapt het niet omdat hij de voorgeschiedenis niet kent.

Een aantal jaren geleden heb ik zelfs een al een paar dagen draaiende commercial van de buis laten halen omdat de doelgroep (bleek na kwalitatief testen van de commercial) het filmpje totaal niet begreep.

De betreffende marketing manager (consumenten verf) had wel het hele proces meegemaakt en vond het juist een geweldige commercial evenals de mensen van het reclame bureau.

(Zo maak je echter geen vrienden, wel spaar je een hoop uitzendkosten.)

Wellicht kun je de tekst op je wegsite laten lezen door een buitenstaander, wat nu ook op HL is gebeurd. Doorvragen naar het hoe en wat is dan wel belangrijk omdat mensen niet graag toegeven dat ze iets niet begrijpen...

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4957-nieuwe-website-camelot/#findComment-47863
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar