• 0

Start lunchroom centrum grote stad

Hallo,

 

Enige tijd ben ik bezig met het oriënteren voor een eigen start up en ben begonnen met het onderzoeken naar bijvoorbeeld welke vergunning er nodig zijn en alle andere relevante regelgeving. Het idee is basaal uitgeschreven en voordat we alles specifiek in een ondernemingsplan, financieringsplan en exploitatiebegroting zetten zou ik graag wat dingen willen weten van andere ondernemers hier op dit forum.

 

Op dit moment hebben we een pand op het oog van zo een 80m2. Van wat ik heb gelezen is het een soort van 'regel' de kosten van de huur van het pand niet hoger dan 10% van de totale omzet te laten zijn. Wat is hierbij een realistische schatting van de omzet in het eerste jaar voor een bedrijf?

 

En het pand wordt leeg aangeleverd dus hierbij moeten wij verbouwen en oa een omgevingsvergunning aanvragen. Wat zullen de kosten zijn voor het verbouwen van het pand? Zelf vind ik dit een erg lastig punt om als beginnende ondernemer in te schatten. Voor de 'keuken' gaat het dan om een salade/broodjesbar, oven, bakplaat en koeling voor producten, drank en alcohol. Daarnaast zal het interieur nog moeten worden verzorgd zoals de vloer en muren. Moet ik dan richting de 30 duizend euro gaan rekenen?

 

Ik hoop dat iemand op die laatste vraag een juiste schatting kan maken voor mij!

 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet teveel prijsgeven is misschien wel verstandig dan, maar ik kan het in ieder geval niet meer volgen... ;)

 

Algemene tip is in ieder geval een plan te presenteren wat ook in een keer te begrijpen valt door investeerders, financierders of bouwers.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Joh, gebruikte horeca-apparatuur uit een veiling opkopen is vaak nog goed spul. Goedkoop en kwaliteit. Marktplaats idem dito. Dan heb je het goed onderbouwd. Richtprijzen zijn in een plan ook prima. Een prijs van de site van Rational Ovens lijkt mij als investeerder voldoende gestaafd.

 

Wil je offertes opvragen bij gevestigde horecakeukenapparatuur-boeren? Prima, maar dan moet je plan klaar zijn. In ieder geval een pand met een vloerplan. Op de sites van de diverse leveranciers vind je voldoende prijzen.

 

Zoeken, inlezen en gaan schrijven. Dat is echt het beste. Precies zoals Highio en ik al eerder vermeldden.

 

Rest mij nog 1 ding te vermelden... Een marge van 550% gaat echt helemaal nergens over. Jouw inkoopprijs voor een bijvoorbeeld een broodje kip teriyaki zal niet onder de €1 zijn. En die ga jij dan verkopen voor €550,--???

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Rest mij nog 1 ding te vermelden... Een marge van 550% gaat echt helemaal nergens over. Jouw inkoopprijs voor een bijvoorbeeld een broodje kip teriyaki zal niet onder de €1 zijn. En die ga jij dan verkopen voor €550,--???

Ik verzamel spraakverwarringen hier op HL, dit is weer een mooie :)

 

Ik denk dat TS met marge van 550% doelt op inkoop €1 en verkoop €5,50.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

 

Ik verzamel spraakverwarringen hier op HL, dit is weer een mooie :)

 

Ik denk dat TS met marge van 550% doelt op inkoop €1 en verkoop €5,50.

 

 

 

Nou, precies.

 

In de horeca is je brutowinstmarge je rekentool. Een investeerder wil simpelweg weten wat je omzet is, je inkoop is en wat er dus te besteden is voor alle overige bedrijfskosten. Is het dan reëel om te investeren en bijvoorbeeld 8% rendement te krijgen? Als TS een bedrijfsplan-format gebruikt die ik eerder genoemd heb, dan zal die dit ook ontdekken.

 

 

 

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.